Troszkę się poruszamy. Kochani! Dobrze znacie zabawę ruchową ,,Głowa, ramiona, kolana, pięty . Zapraszam :)
link: https://www.youtube.com/watch?v=30BVfTvlsrE, a Wy naśladujcie wszystkie wyśpiewywane ruchy.
Rozgrzani? Myślę, że tak:)
Na początek proponuję film, który opowie wam o tym , kto to jest ekolog i jak dbać o naszą planetę – Ziemię. To bardzo ważne, bo Ziemia to nasz wspólny dom.
https://www.youtube.com/watch?v=zleExE18fqQ
♥ Posłuchajcie wiersza Przyjaciel przyrody A.Widzowska
My, przedszkolaki na ziemskiej kuli,
wiemy, że Ziemię trzeba przytulić,
zadbać o lasy, powietrze, wodę,
kwiaty, zwierzęta – całą przyrodę!
To źle marnować wodę w kąpieli
od poniedziałku aż do niedzieli.
Po co bez przerwy nurkować w wannie?
Lepiej z prysznica zrobić fontannę!
Torba foliowa szczerzy zębiska.
– Jestem z plastiku, sztuczna i śliska.
Gdy będę plackiem leżeć na wodzie,
fokom i żółwiom chętnie zaszkodzę!
– Ja także! – wrzeszczy ze szkła butelka.
– W lesie się smażę niczym iskierka,
a gdy rozgrzeję się jak ognisko,
pożar wywołam i spalę wszystko!
– Czy wy nie wiecie, okropne śmieci,
że na planecie mieszkają dzieci?
Szust! Posprzątamy bałagan wielki,
osobno papier, plastik, butelki!
Pstryk! Pamiętamy, by gasić światło,
wiemy, że pożar wywołać łatwo,
a gdy widzimy sarenkę w lesie,
to nie wrzeszczymy, aż echo niesie!
Ten, kto przyrodę niszczy i truje,
niech się kolcami jeża pokłuje!
– Zabawa muzyczna Przyjdź lub uciekaj.
Nagranie wybranej piosenki.
Dzieci dobierają się w pary z Rodzicem lub rodzeństwem. Łapią się za ręce i siadają na podłodze. Przy nagraniu wybranej piosenki dzieci szybko wstają i uciekają od siebie. Kiedy muzyka cichnie, podbiegają do siebie, podają sobie ręce i siadają na dywanie.
.
– Zabawa paluszkowa Biedronka (według Krzysztofa Sąsiadka).
R. prosi dzieci o naśladowanie jego ruchów; wyciąga przed siebie obie dłonie i recytuje
wierszyk. Podczas kolejnych wersów R. palcami jednej ręki dotyka palców drugiej ręki, zaczynając od najmniejszego. Na koniec wykonuje dłonią zygzaki i unosi ją ku górze.
Biedronka mała
robaczki spotkała:
z tym się przywitała,
temu pomachała,
tego zabrać chciała,
z tym się pożegnała…
i do nieba poleciała.
- Nauka rymowanki Bożeny Formy:
Kolory kontenerów wszyscy dobrze znamy,
segregujemy śmieci, do nich je wrzucamy:
do żółtego butelki, szkło do zielonego,
gazety i kartony zawsze do niebieskiego.
– Zapraszam do obejrzenia filmu edukacyjnego Odpady – segregacja śmieci, recykling, dzień ziemi
https://www.youtube.com/watch?v=p60yNIYrYxE
– Na koniec zapoznajcie się z Kodeksem małego ekologa.
♥ Kodeks Małego Ekologa. Wiem, jak dbać o przyrodę.
Oszczędzamy wodę.
Wyrzucamy śmieci do kosza.
Segregujemy śmieci, wrzucając je do odpowiednich pojemników.
Sadzimy drzewa i kwiaty.
Nie depczemy roślin.
Nie zrywamy roślin, które są pod ochroną.
Nie łamiemy gałęzi.
Chodzimy po chodnikach.
Oszczędzamy papier.
Dodatkowe zadania dla Melanii i Lilianki . :)
• Karta pracy, cz. 4, nr 3.
− Obejrzyjcie pary obrazków. Wskażcie te obrazki, na których
są przedstawione właściwe zachowania dzieci.
• Zabawa z wykorzystaniem rymowanki.
Dzieci stają naprzeciwko siebie. Mówią tekst za R. z podziałem
na sylaby, uderzając raz w swoje dłonie, raz w dłonie partnera.
O przyrodę dbamy.
Nie łamiemy, nie śmiecimy,
kwiatków nie zrywamy
– Ćwiczenia prawidłowej wymowy.
R. gromadzi dzieci przed sobą. Podaje przykłady krótkich wypowiedzeń w nadanym przez
siebie rytmie, a dzieci starają się je powtórzyć na zasadzie echa muzycznego, w różnym tempie oraz z różnym natężeniem dźwięku. Zmienia dynamikę w wypowiedzeniu, wymawiając słowa naprzemiennie: raz głośno, raz cicho. Recytuje coraz głośniej, następnie – coraz ciszej.
Ziemia, ziemia to nasza planeta.
Dbamy o czyste powietrze.
Nie chcemy śmieci na leśnej łące.
Precz z dymem, który zasłania słońce
– Karta pracy, cz. 4, nr 4.
− Narysujcie dom wraz z otoczeniem, w jakim chcielibyście mieszkać.
− Rysujcie po śladzie drogi biedronki do listka.
Pozdrawiam Was kochani i waszych Rodziców. Miłego dnia. :)
Comments are closed.