Witajcie Kochane Krasnoludki. Czy jesteście gotowi do pracy …? Zapraszam.
Zadania dla czterolatków :)
– Ćwiczenia ortofoniczne z wykorzystaniem wiersza Bożeny Formy Bocianie, bocianie.
Bocianie, przybyłeś dziś do nas, Bocianie, bocianie,
witają cię dzieci i łąka zielona. przybyłeś dziś do nas.
Dostojnie twe nogi stąpają po trawie, Kle, kle, kle, kle, kle.
czarno-białe pióra w słońcu lśnią ciekawie. Kle, kle, kle, kle, kle.
Tak jak ty wysoko nogi podnosimy,
i kle, kle śpiewamy z tobą, boćku miły.
Dzieci naśladują głos bociana: cicho – głośno, wolno – szybko, poruszając się po sali z wysokim unoszeniem nóg.
.
– Słuchanie wiersza Jadwigi Koczanowskiej Gimnastyka.
• Gimnastyka to zabawa,
ale także ważna sprawa,
bo to sposób jest jedyny,
żeby silnym być i zwinnym.
Skłony, skoki i przysiady
trzeba ćwiczyć – nie ma rady!
To dla zdrowia i urody
niezwodne są metody.
• Rozmowa na temat wiersza.
− Co nam daje gimnastyka?
− Co wykonujemy podczas gimnastyki?
• Rytmiczne dzielenie (na sylaby) słów związanych ze sportem.
Dzieci dzielą rytmicznie słowa: gimnastyka (gim-nas-ty-ka), skłony (skło-ny), skoki (sko-ki), przysiady (przy-sia-dy).
– . Wykonywanie krążka do ćwiczeń. Zapoznanie ze sposobem wykonania prac.
Dwie kartonowe kartki z rysunkiem kół (dla każdego dziecka), nożyczki, klej, mazaki, kartoniki z imionami dzieci.
Dzieci dostają po dwie kartonowe kartki (np. z bloku technicznego) z rysunkiem kół, każde o średnicy 20 cm. Wycinają koła, sklejają je i ozdabiają mazakami. Na zakończenie przyklejają na swoich krążkach kartoniki ze swoimi imionami.
• Wykonanie prac przez dzieci.
.- Zabawa relaksująca W środku leży kamień.
W środku leży kamień. (Kamień leży w kręgu z wełny). Czuje się dziś bardzo samotny. „Jak długo jeszcze będę sam?”, mówi o sobie kamień. „Czuję się dziś w kręgu taki samotny”. Słyszy to wiewiórka i bardzo szybko przynosi piękne liście. (Dzieci biorą z obręczy liście, kładą je – każde po dwa – dookoła kręgu). Kamień cieszy się, a wróżka przynosi coś innego. Bardzo, bardzo cicho kładzie wokół kręgu trawę. (Dzieci biorą z drugiej obręczy po kilka źdźbeł trawy, kładą je dookoła kręgu). Kamień cieszy się, a wróżka przynosi coś jeszcze. 120 Bardzo, bardzo cicho kładzie wokół kręgu kwiaty. (Dzieci kładą dookoła kręgu z trawy papierowe kwiaty, wzięte z trzeciej obręczy). Kamień cieszy się, a wróżka przynosi coś jeszcze. Bardzo, bardzo cicho kładzie wokół kręgu kamienie. (Dzieci kładą dookoła kręgu kwiatów dwa kamienie wzięte z czwartej obręczy). Słońce widzi ten piękny krąg i jest tu ze swoimi promieniami. Kamień jest bardzo szczęśliwy. Tak pięknie nigdy jeszcze wokół niego nie było. Dzieci oglądają kręgi wokół kamienia, stojąc cicho. Potem dzielą się swoimi wrażeniami
Zadania dla Lilianki i Melanii :)
- Zabawa taneczna Wygibasy – taniec zygzak – zabawy taneczne przy muzyce.
Dziecko swobodnie tańczy przy muzyce.
https://www.youtube.com/watch?v=xm93WFJ7bNs
- Karta pracy, cz. 3, nr 64. − W co grają chłopcy?
Pokolorujcie rysunki chłopców i piłki. − Nazwijcie sportowców przedstawionych na zdjęciach.
Rysujcie po śladach – od zdjęć sportowców do zdjęć piłek. Nazwijcie poszczególne piłki.
- Karta pracy, cz. 3, nr 65. − Policzcie przedmioty w każdej ramce.
Zaznaczcie ich liczbę w pustych okienkach. Dokończcie ozdabiać ramki.
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/os-bbplus-kp-3/mobile/index.html#p=66
- Zabawa rozwijająca spostrzegawczość – Kto szuka, ten znajdzie.
Dzieci rozglądają się po pokoju. Ich zadaniem jest wyszukiwanie i nazywanie przedmiotów, których cechy podaje R., np. występują podwójnie, są niebieskie, można je kupić w sklepie papierniczym.
- Zabawy ruchowe z wykorzystaniem gazet. Omiń kałuże – Dziecko rozkłada na podłodze gazety – kałuże. Biega dookoła nich, starając się na nie nie wejść. Na sygnał Rodzica (klaśnięcie) zatrzymuje się przy jednej z nich. Po kamieniach przez rzekę – Dziecko ustawia się po jednej stronie pokoju. Przed nim, na podłodze, są rozłożone gazety –kamienie. Zadaniem dziecka jest przejście na drugą stronę rzeki, stąpając po gazetach – kamieniach. -Ukłoń się po japońsku – Dziecko siedzi w siadzie klęcznym, trzyma rozłożoną gazetę w dłoniach nad głową, ramiona ma wyprostowane. Wykonuje ukłon japoński, pozostawia gazety na podłodze i wraca do pozycji wyjściowej. Przy kolejnym ukłonie podnosi gazetę z podłogi i przenosi oburącz nad głowę. – Obserwator – Dziecko siedzi w siadzie skrzyżnym. Robi w gazecie dwa otwory tak, by można było przez nie patrzeć. Przykłada gazetę do twarzy i obserwuje otoczenie. Rozgląda się na lewo, na prawo, w górę, w dół, wykonując skłony tułowia w przód i w tył, skręty w prawo i w lewo.
Pozdrawiam Was serdeczni, życzę miłego dnia i udanej zabawy :)
Comments are closed.