Czerwiec, tydzień 2. Na moim podwórku.
Dzień 4. Zabawy dzieci
♥ Na dobry początek dnia posłuchajcie piosenki Zabiorę brata na koniec świata
https://www.youtube.com/watch?v=c6-knljNBuI
♥ Bezpieczne zabawy na podwórku Słuchanie wiersza J. Koczanowskiej Nie wolno!
Nawet małe dziecko dobrze o tym wie,
kto to jest znajomy, a kto obcym jest.
Ze znajomym można bawić się, rozmawiać,
ale gdy ktoś obcy, to trzeba uważać!
Nie wolno zaufać, nawet gdy ktoś mówi,
że zna mamę, tatę i bardzo nas lubi.
Nie wolno przyjmować słodyczy, podarków
lub iść z nieznajomym na spacer do parku.
• Krótka rozmowa na temat wiersza.
− Czy powinniśmy rozmawiać z nieznajomymi?
− Czy odchodzimy z nieznajomym z podwórka, jeżeli kusi nas, obiecując zabawkę albo pobawienie się z pieskiem?
− Co robimy, gdy spotkamy taką osobę?
− Dlaczego nie powinniśmy odchodzić z nieznajomymi, nie rozmawiać z nimi?
Rodzic wyjaśnia, że są osoby, które krzywdzą dzieci, sprawiają im ból, a nawet mogą je
porwać. Gdy dzieci spotkają taką osobę, powinny o tym powiedzieć rodzicom i nauczycielom.
♥ Zabawy na placu zabaw. Malowanie na temat – Zabawy podwórkowe.
Kończenie przez kolejne dzieci zdania: Na podwórku najbardziej lubię…
Nazywanie sprzętu znajdującego się na podwórkach dzieci. Określanie, do czego on służy. Zapoznanie ze sposobem wykonania pracy.
Dzieci malują siebie podczas swoich ulubionych zabaw na podwórku.
Wykonanie prac przez dzieci
♥Zabawa ruchowa przy muzyce Hop do góry
https://www.youtube.com/watch?v=pQjB7kgnQpI&list=OLAK5uy_mf1Nj-ocOGnP_Sszjljlc3P4xYgNxYpW8&index=6
♥ Rozpoznaj figury geometryczne
http://scholaris.pl/resources/run/id/102202
♥ Zabawa ruchowa Jazda rowerem.
Dzieci, w leżeniu tyłem, naśladują pedałowanie, mówiąc za Rodzicem rymowankę:
Jedzie rowerek na spacerek,
raz, dwa, trzy. (klaszczą trzy razy)
Na rowerku pan Pawełek,
raz, dwa, trzy. (trzy razy klaszczą)
♥ Ćwiczenia logopedyczne usprawniające narządy mowy – język, wargi, żuchwę
Prezentacja prawidłowej artykulacji głoski w.
Lusterko dla dziecka.
Rodzic objaśnia i pokazuje prawidłową artykulację głoski w. Zwraca uwagę, aby podczas wymawiania głoski w nie wybrzmiewała dodatkowo głoska y. Dziecko powtarza za Rodzicem głoskę w, kontrolując w lusterku pracę języka. Głoska w jest głoską wargowo-zębową, powstaje przez zbliżenie górnych zębów do dolnej wargi i wypuszczenie powietrza przez powstałą w ten sposób szczelinę
♥ Zadanie dla chętnych – Ćwiczenia grafomotoryczne
http://bystredziecko.pl/karty-pracy/szlaczki/szlaczki-l-6.pdf
Pozdrawiam serdecznie i życzę Wam miłego dnia. Jolanta Prostak :)
Comments are closed.