Czerwiec, tydzień 2. Na moim podwórku.
Dzień 2. Moje podwórko
♥ Zestaw zabaw ruchowych.
• Zabawa Spacer z piłką.
Dzieci maszerują po pokoju w dowolnym kierunku, trzymając piłki w sposób określony przez
nauczyciela: oburącz przed sobą, oburącz nad głową, na prawej dłoni, na lewej dłoni.
• Zabawa Wysoko – nisko.
Piłki leżą na dywanie. Kiedy Rodzic odbija piłkę wysoko, dzieci podskakują przed swoimi
piłkami wysoko, kiedy nisko – podskakują nisko.
• Zabawa Prawa – lewa.
Dzieci poruszają się po pokoju, przemieszczając piłki tylko za pomocą nogi – najpierw prawej (pokazuje rodzic), a potem lewej (pokazuje rodzic).
• Zabawa Wymiana piłek.
Dzieci siedzą parami z rodzicem naprzeciwko siebie, w odległości około 2 metrów od
siebie. Każdy trzyma w dłoniach piłkę. Na hasło: Już, turlają piłki do siebie.
• Zabawa Celny rzut.
Dzieci wrzucają piłki do kosza.
♥ Słuchanie wiersza J. Koczanowskiej Podwórko.
Opowiadanie o zabawach dzieci na placu zabaw, a potem opowiadanie
dzieci o ich zabawach na placu. Podawanie nazw ich ulubionych zabaw.
Słuchanie wiersza.
Na naszym podwórku
wspaniała zabawa,
jest ławka, huśtawka
i zielona trawa.
Jest piasek, łopatka
i wiele foremek,
są piłki, skakanki,
czerwony rowerek.
Tutaj się bawimy,
zapraszamy gości,
bo wspólna zabawa
to mnóstwo radości.
– Rozmowa na temat wiersza.
− Co znajduje się na podwórku?
− Co robimy na podwórku?
♥ Zabawa ruchowo-naśladowcza Zabawy na podwórku.
Dzieci naśladują zabawy na podwórku, na hasła – nazwy zabaw podane przez Rodzica.
Np. jazda na rowerze, budowanie z piasku, bieganie…
♥ Babki z piasku – ćwiczenia w dodawaniu i odejmowaniu.
Dzieci z Rodzicem udają się do piaskownicy na placu przedszkolnym. Zabierają ze sobą
foremki, łopatki, grabki i wiaderka.
• Dziecko wybiera sobie foremkę i robi pięć babek z piasku. Dzieci głośno liczą swoje
babki, dotykając każdej delikatnie.
• Rodzic podaje zadania, a dzieci ilustrują je za pomocą babek z piasku, i podają rozwiązania.
− Ania zrobiła trzy babki z piasku. (Dzieci robią trzy babki). Potem zrobiła jeszcze jedną babkę.
(Robią jedną babkę). Ile teraz ma babek?
− Tomek zrobił dwie babki z piasku. (Dzieci robią dwie babki). Potem zrobił jeszcze trzy babki.
(Robią trzy babki). Ile babek zrobił Tomek?
− Lenka zrobiła pięć babek. (Dzieci robią pięć babek). Dwie babki zniszczył jej Mikołaj. (Rozsypują dwie babki). Ile babek zostało Lenie?
− Bartek zrobił pięć babek. (Dzieci robią pięć babek). Cztery babki niechcący rozdeptał. (Rozsypują cztery babki). Ile babek zostało Bartkowi?
Potem zadania próbują układać dzieci, a pozostałe osoby je ilustrują za pomocą babek z piasku
♥ Połącz foremki z ich cieniami
♥ Zabawa Ślepe zaufanie.
Dzieci dobierają się w pary z Rodzicem. Dziecko zamyka oczy, a Rodzic prowadzi je powoli po pokoju. Potem następuje zmiana ról.
Pozdrawiam , życzę Wam miłego dnia. : )
Comments are closed.