Dzień dobry Krasnoludki : )

Czerwiec, tydzień 2.     Na moim podwórku.
Dzień 2.                            Moje podwórko

Zestaw zabaw ruchowych.

• Zabawa Spacer z piłką.
Dzieci maszerują po pokoju w dowolnym kierunku, trzymając piłki w sposób określony przez
nauczyciela: oburącz przed sobą, oburącz nad głową, na prawej dłoni, na lewej dłoni.

• Zabawa Wysoko – nisko.
Piłki leżą na dywanie. Kiedy Rodzic odbija piłkę wysoko, dzieci podskakują przed swoimi
piłkami wysoko, kiedy nisko – podskakują nisko.

• Zabawa Prawa – lewa.
Dzieci poruszają się po pokoju, przemieszczając piłki tylko za pomocą nogi – najpierw prawej (pokazuje rodzic), a potem lewej (pokazuje rodzic).

• Zabawa Wymiana piłek.
Dzieci siedzą parami z rodzicem naprzeciwko siebie, w odległości około 2 metrów od
siebie. Każdy trzyma w dłoniach piłkę. Na hasło: Już, turlają piłki do siebie.

• Zabawa Celny rzut.
Dzieci wrzucają piłki do kosza.

 

Słuchanie wiersza J. Koczanowskiej Podwórko.
Opowiadanie o zabawach dzieci na placu zabaw, a potem opowiadanie
dzieci o ich zabawach na placu. Podawanie nazw ich ulubionych zabaw.

Słuchanie wiersza.
Na naszym podwórku
wspaniała zabawa,
jest ławka, huśtawka
i zielona trawa.
Jest piasek, łopatka
i wiele foremek,
są piłki, skakanki,
czerwony rowerek.
Tutaj się bawimy,
zapraszamy gości,
bo wspólna zabawa
to mnóstwo radości.

– Rozmowa na temat wiersza.
− Co znajduje się na podwórku?
− Co robimy na podwórku?

 

Zabawa ruchowo-naśladowcza Zabawy na podwórku.
Dzieci naśladują zabawy na podwórku, na hasła – nazwy zabaw podane przez Rodzica.
Np. jazda na rowerze, budowanie z piasku, bieganie…

 

♥ Babki z piasku – ćwiczenia w dodawaniu i odejmowaniu.
Dzieci z Rodzicem udają się do piaskownicy na placu przedszkolnym. Zabierają ze sobą
foremki, łopatki, grabki i wiaderka.
• Dziecko wybiera sobie foremkę i robi pięć babek z piasku. Dzieci głośno liczą swoje
babki, dotykając każdej delikatnie.
• Rodzic podaje zadania, a dzieci ilustrują je za pomocą babek z piasku, i podają rozwiązania.
− Ania zrobiła trzy babki z piasku. (Dzieci robią trzy babki). Potem zrobiła jeszcze jedną babkę.
(Robią jedną babkę). Ile teraz ma babek?
− Tomek zrobił dwie babki z piasku. (Dzieci robią dwie babki). Potem zrobił jeszcze trzy babki.
(Robią trzy babki). Ile babek zrobił Tomek?
− Lenka zrobiła pięć babek. (Dzieci robią pięć babek). Dwie babki zniszczył jej Mikołaj. (Rozsypują dwie babki). Ile babek zostało Lenie?
− Bartek zrobił pięć babek. (Dzieci robią pięć babek). Cztery babki niechcący rozdeptał. (Rozsypują cztery babki). Ile babek zostało Bartkowi?
Potem zadania próbują układać dzieci, a pozostałe osoby je ilustrują za pomocą babek z piasku

 

♥  Połącz foremki z ich cieniami

 

Zabawa Ślepe zaufanie.
Dzieci dobierają się w  pary z Rodzicem. Dziecko zamyka oczy, a Rodzic prowadzi je powoli po pokoju. Potem następuje zmiana ról.

 

Pozdrawiam , życzę Wam  miłego dnia.  : )

Przejdź do treści