Dzień dobry Krasnoludki : )

Maj             Niby tacy sami, a jednak inni
Dzień 5     Na placu zabaw

 

♥ W co się bawić latem? – rozwiązywanie zagadek inspirowane wierszem Jadwigi Koczanowskiej Podwórko.

Karta pracy, cz. 2, nr 57.
Dzieci:
− słuchają rymowanki i imion dzieci.
− łączą obrazki dzieci z obrazkami sprzętów, z których korzystały podczas pobytu na placu
zabaw.
• Wysłuchanie wiersza Jadwigi Koczanowskiej Podwórko.
Na naszym podwórku
wspaniała zabawa,
jest ławka, huśtawka
i zielona trawa.
Jest piasek, łopatka
i wiele foremek,
są piłki, skakanki,
czerwony rowerek.
Tutaj się bawimy,
zapraszamy gości,
bo wspólna zabawa
to mnóstwo radości.
• Rozmowa kierowana na podstawie wiersza.
R. pyta:
− Jakie zabawki znajdują się na podwórku?
− Co dostarcza dzieciom wspólna zabawa?

  • Zagadki o zabawkach:

– Gdy jest pełne, to za ucho
mogę nieść je wszędzie.
Jeszcze grabki i łopatka,
prawie komplet będzie! ( wiaderko)

– Lubi turlać się i skakać,
choć ma tylko duży brzuch.
Najweselej nią się bawisz,
gdy jest Was co najmniej dwóch! ( pilka)

– Lalki, misie, pajacyki
oblizują łapki,
gdy nią robię w piaskownicy
różnokształtne babki. ( foremka)

– Gruby brzuszek i lenistwo
nie grożą mi raczej,
gdy codziennie dla zabawy
przez nią sobie skaczę! ( skakanka)

– Czekasz czasem chwilę w dzieciaków ogonie,
by do piaskownicy szybko zjechać po niej! ( zjeżdżalnia)

 

♥ Zabawa indywidualna z chustkami szyfonowymi.
Dla dziecka chusteczka szyfonowa.
− machają chustką za sobą, przed sobą, a następnie puszczają ją na podłogę i podnoszą,
− poruszają chustką wysoko nad swoją głową, a następnie nisko nad podłogą,
− umieszczają chustkę na głowie, wykonują skłon i patrzą, jak chustka opada, stają na chustce,
− kładą chustkę obok siebie i wykonują taniec wokół chustki.

♥ Zabawy w parach.
Dla dziecka i R. chusteczka szyfonowa.
Dziecko i i R. stają naprzeciwko siebie:
− wachlują partnera tak, aby poczuł ruch powietrza,
− podrzucają swoją chustkę w kierunku partnera; chwytają chustkę partnera oburącz z okrzykiem,
− tańczą i śpiewają, trzymając się za chustki (przy piosence Dwóm tańczyć się zachciało).

♥ Zabawy zespołowe.
Dla dziecka i R. chusteczka szyfonowa, nagranie wesołej piosenki.
Dzieci naśladują ruchy, które wykonuje ich Rodzic. Następnie dzieci wykonują taniec z chustką (przy dowolnej piosence), naśladując ruchy, które wykonuje R.

♥  Karta pracy, cz. 2, nr 57.

Dzieci:
− słuchają rymowanki i imion dzieci.
− łączą obrazki dzieci z obrazkami sprzętów, z których korzystały podczas pobytu na placu
zabaw,
− rysują po śladach rysunków i mówią, co one przedstawiają,
− mówią, z czego lubią korzystać podczas pobytu na placu zabaw.

 

♥  Zadanie dla chętnych- Praca plastyczna wykonana dowolną techniką  Zabawy na placu zabaw. 

Pozdrawiam Was serdecznie i życzę miłego dnia. 🙂

Przejdź do treści