Maj Niby tacy sami, a jednak inni
Dzień 4 Zabawy dzieci z różnych stron świata
♥ Zabawy ruchowe
– Zabawa orientacyjno-porządkowa Różne powitania.
Dziecko porusza się po sali w rytmie wystukiwanym na tamburynie. Podczas przerwy w grze rodzic mówi, jakimi częściami ciała mają się przywitać ,np.: − Witają się z rodzicem/rodzeństwem kolanami (plecami, łokciami, czołami…). Dźwięki tamburynu są sygnałem do swobodnego poruszania się.
– Ćwiczenia wyczucia ciała i przestrzeni – Wiatraczki.
Dziecko obraca się wokół własnej osi z rozłożonymi w bok rękami, w jedną i w drugą stronę.
– Ćwiczenia rąk i nóg – Spacer raków.
Dziecko porusza się tyłem, w siadzie podpartym, w różnych kierunkach.
– Podskoki – Skaczące piłeczki.
Dziecko podskakuje nisko – przy szybkich uderzeniach w tamburyn, wysoko – przy wolnych uderzeniach.
– Ćwiczenia równowagi – Na huśtawce.
Dziecko podaje ręce rodzicowi; naprzemiennie wykonują przysiady.
– Ćwiczenia dużych grup mięśniowych – Myjemy się po zabawie.
Dziecko naśladuje mycie poszczególnych części ciała swojego partnera.
♥ Ulubione zabawy – zabawy integracyjne inspirowane wierszem Agaty Widzowskiej Dzieci na Ziemi.
• Słuchanie wiersza Agaty Widzowskiej Dzieci na Ziemi.
Na kuli ziemskiej bawią się dzieci, jednak są dumne ze swej kultury
cieplutkie słonko dla nich wciąż świeci, i choć w dziwacznych mówią językach,
a księżyc mruga oczkiem na niebie pragną się bawić, tańczyć i brykać!
do wszystkich ludzi, również do ciebie. Inka i Zulu, Bubu, Namoko –
Zulu z Afryki chodzi po drzewach, chcą być kochane, śmiać się szeroko,
a Chinka Inka jak ptaszek śpiewa. jeść smakołyki, dbać o zwierzęta,
Eskimos Bubu gra w piłkę z foką, a zamiast wojen mieć tylko święta!
na słoniu jeździ Hindus Namoko. Niech wam się spełnią wszystkie marzenia –
Dzieci się różnią kolorem skóry, tak, robiąc obrót, powiada Ziemia.
• Rozmowa kierowana na podstawie wiersza.
R. pyta dzieci:
− O jakim święcie była mowa?
− Jakie są dzieci na całym świecie?
− Co to znaczy, że dzieci na całym świecie są takie same?
− Co najbardziej lubią robić dzieci?
− Jakie imiona miały dzieci z wiersza?
Chętne dzieci wypowiadają imiona dzieci, dzieląc je rytmicznie (na sylaby)
♥Ćwiczenia słuchowo-matematyczne Piłka skacze. Piłka.
Rodzic staje plecami do dziecka, prosi, aby uważnie liczyło, ile razy piłka odbije się od podłogi i określiło liczbę.
♥ Zabawa orientacyjno-porządkowa Dotknij – . Potrzebny nam będzie instrument – bębenek.
Dziecko biega swobodnie po wyznaczonym miejscu w ogrodzie w rytmie wystukiwanym na bębenku. Podczas przerwy w grze zatrzymuje się i wykonuje polecenia : dotknij-pokaż swojego ramienia. Dźwięk bębenka jest sygnałem do ponownego biegu. Podczas kolejnych przerw dziecko pokazuje – dotyka innych części ciała : głowy, łokcia, łydki, pleców, kolana. Można wprowadzić prawy/lewy .
♥ Część plastyczna.Kolorowe kartki, klej, kartonik z układem kolorowych pasków, dla każdego dziecka kartka
w kształcie prostokąta.
R. zachęca dzieci do wykonania własnego poncza
Dzieci:
− zajmują miejsca przy stolikach,
− rwą na paski kolorowe kartki, starając się, aby pasek był jak najdłuższy.
− układają paski najpierw zgodnie z rytmem wskazanym przez R. na kartoniku,
− następnie naklejają paski na prostokąt według własnego kodu,
− składają kartkę na pół i wycinają pośrodku otwór.
♥ Ćwiczenia logopedyczne usprawniające narządy mowy – język, wargi, żuchwę.
Lusterko R. rozdaje dzieciom lusterka. Demonstruje prawidłowe wykonanie ćwiczeń, powtarzając je kilkakrotnie.
Język wyruszył w podróż dookoła świata (dzieci rysują koła językiem, po górnej i po dolnej wardze).
Wędrował przez góry i doliny (dzieci unoszą język za górne i za dolne zęby), a potem wspiął się na
wysoką górę (dzieci czubkiem języka dotykają do górnego wałka dziąsłowego), z której rozpościerał się przepiękny widok. Bardzo go zadziwił (dzieci wysuwają wargi do przodu – ooooo). Kiedy z niej zszedł, zobaczył gromadkę dzieci i przywitał się z każdym osobno (dzieci dotykają językiem każdego zęba osobno na górze i na dole). Potem długo płynął łódką i machał wiosłami (dzieci przesuwają język do prawego i do lewego kącika ust). Na koniec wsiadł do samolotu, który leciał wysoko nad chmurami (dzieci przesuwają język po górnej wardze), aż wreszcie wylądował na ziemi (dzieci chowają język za dolne zęby)
Pozdrawiam i życzę miłego dnia. :)
Comments are closed.