Maj Niby tacy sami, a jednak inni
Dzień 3 Zabawy w liczenie
♥ Zabawa rozwijająca słuch fonematyczny Imieninowe echo.
Piłka.
R. rzuca piłkę do dziecka i jednocześnie wymawia sylabę np. ma. Dziecko odrzuca piłkę, wypowiada tę samą sylabę i kończy słowo, mówiąc imię rozpoczynające się na tę sylabę np. Ma-te-usz. Następnie dzieci podają inne imiona na podaną sylabę, np. Mar-ta, Mal-wi-na. Przykłady innych sylab: Zo-, Le-, Ku-. Dzieci przeliczają i podaja liczbę sylab w słowie.
♥ Skąd jesteśmy i ile mamy lat? – zajęcie matematyczne.
♥ Karta pracy, cz. 2, nr 56.
Dzieci:
− oglądają obrazki i mówią o tym, co na nich widzą,
− mówią, w co ubrane są dzieci z różnych krajów,
− liczą palce, które pokazują dzieci,
− mówią, ile lat mają: Ada, Paloma, Diego i Kazuo,
R . kontynuuje rozmowę na temat obrazków. Pyta dzieci:
− Jakie są dzieci na całym świecie?
− Co to znaczy, że dzieci na całym świecie są takie same?
− Co najbardziej dzieci lubią robić?
• Zabawa podsumowująca O kim mówię?
Obrazki z karty pracy, cz. 2, nr 56.
R. rozkłada obrazki przedstawiające dzieci z różnych krajów. Opisuje wygląd wybranego
dziecka z obrazka i podaje jego imię, dzieląc słowo na sylaby, np. A-da, Pa-lo-ma, Die-go,
Ka-zu-o. Dzieci wypowiadają imię w całości, a następnie klaszczą tyle razy, z ilu sylab składa
się to imię.
♥ Zabawy ruchowe przy wierszu Bożeny Formy.
Bębenek dla R. lub ( R. klaszcze w dłonie).
Dzieci stają , zwrócone twarzą R. R. czyta wiersz, jednocześnie pokazuje ruchy, jakie dzieci wykonują. R. powtarza wierszyk i zachęca dzieci, by również go powtarzały.
Tekst wiersza: Dzieci:
Tańczyć wszyscy lubimy, poruszają biodrami, naśladując taniec,
duże koło robimy. podają ręce,
Teraz głośno tupiemy tupią,
klaskać dobrze umiemy. klaszczą,
Wiemy, co to jest koło, rozpoczynają marsz po okręgu koła,
w nim idziemy wesoło. w dalszym ciągu maszerują, klaszcząc,
Na bębenku gra Mama , R. uderza w bębenek,
zatańczymy dziś dla niej z rana. podają ręce w parach z Rodzicem i wykonują obrót w kołach.
Pozdrawiam serdecznie. Miłego dnia : )
Comments are closed.