Dzień dobry Krasnoludki : )

Maj              Niby tacy sami, a jednak inni
Dzień 3      Zabawy w liczenie

 

♥  Zabawa rozwijająca słuch fonematyczny  Imieninowe echo.
Piłka.
R. rzuca piłkę do dziecka i jednocześnie wymawia sylabę np. ma. Dziecko odrzuca piłkę, wypowiada tę samą sylabę i kończy słowo, mówiąc imię  rozpoczynające się na tę sylabę np. Ma-te-usz. Następnie dzieci podają inne imiona na podaną sylabę, np. Mar-ta, Mal-wi-na. Przykłady innych sylab: Zo-, Le-, Ku-.  Dzieci przeliczają i podaja liczbę sylab w słowie.

 

♥  Skąd jesteśmy i ile mamy lat? – zajęcie matematyczne.

♥  Karta pracy, cz. 2, nr 56.
Dzieci:
− oglądają obrazki i mówią o tym, co na nich widzą,
− mówią, w co ubrane są dzieci z różnych krajów,
− liczą palce, które pokazują dzieci,
− mówią, ile lat mają: Ada, Paloma, Diego i Kazuo,

R . kontynuuje rozmowę na temat obrazków. Pyta dzieci:
− Jakie są dzieci na całym świecie?
− Co to znaczy, że dzieci na całym świecie są takie same?
− Co najbardziej dzieci lubią robić?

• Zabawa podsumowująca O kim mówię?
Obrazki z karty pracy, cz. 2, nr 56.

R. rozkłada obrazki przedstawiające dzieci z różnych krajów. Opisuje wygląd wybranego
dziecka z obrazka i podaje jego imię, dzieląc słowo na sylaby, np. A-da, Pa-lo-ma, Die-go,
Ka-zu-o. Dzieci wypowiadają imię w całości, a następnie klaszczą tyle razy, z ilu sylab składa
się to imię.

 

♥  Zabawy ruchowe przy wierszu Bożeny Formy.
Bębenek dla R. lub ( R. klaszcze w dłonie).
Dzieci stają , zwrócone twarzą R. R.  czyta wiersz, jednocześnie pokazuje ruchy, jakie dzieci wykonują. R. powtarza wierszyk i zachęca dzieci, by również go powtarzały.
Tekst wiersza: Dzieci:

Tańczyć wszyscy lubimy,            poruszają biodrami, naśladując taniec,
duże koło robimy.                         podają  ręce,
Teraz głośno tupiemy                 tupią,
klaskać dobrze umiemy.            klaszczą,
Wiemy, co to jest koło,                rozpoczynają marsz po okręgu koła,
w nim idziemy wesoło.                w dalszym ciągu maszerują, klaszcząc,
Na bębenku gra Mama ,              R. uderza w bębenek,
zatańczymy dziś dla niej z rana.            podają  ręce w parach z Rodzicem  i wykonują obrót w kołach.

 

Pozdrawiam serdecznie. Miłego dnia   : )

Przejdź do treści