Dzień dobry Krasnoludki : )

Maj, tydzień 4      Święto rodziców
Dzień 5                   Zabawy z mamą i tatą

 

♥ Na początek – zagadki:

  • Kto pogłaszcze i przytuli,
    łzy ukoi, baśń opowie –
    i kto kocha nas nad życie?                                                                                                                                                    No, kochani… Kto odpowie?   (mama)

 

• Gdy coś się w domu zepsuje                                                                                                                                                  kto  szybciutko to naprawi.
Samochód też zreperuje,
bo on wszystko potrafi.       (tata)

 

♥  Masażyk – według Bożeny Formy.

Dzieci zajmują miejsca  za plecami rodzica. Każde swobodnie sięga dłońmi do pleców Rodzica siedzącego z przodu.

Dzieci:
Wędruję z mamusią hen leśną dróżką – rysują palcami wskazującymi ścieżkę od góry do dołu pleców,

przez góry wysokie i łąki, rysują góry,    wykonują ruchy koliste, pocierając dłońmi o plecy,

dla nas wesoło wietrzyk powiewa,            delikatnie uderzają w plecy pięściami obu rąk,

a w górze śpiewają skowronki.                 uderzają delikatnie opuszkami palców w górną część pleców,

Zza chmury nagle spogląda słońce,         rysują słońce, ciepłe wysyła promienie, zbliżając dłonie do nosa, mocno pocierają rozwartymi  dłońmi o plecy,

zbieramy kwiaty, pięknie pachnące      rysują kontury kwiatów, naśladują ich wąchanie,

stokrotki, rumianki, złocienie.                 rysują linie faliste w dowolnych kierunkach

Potem leżymy sobie na trawie                  delikatnie przykładają policzek do pleców kolegi,

i w niebo spoglądamy,                                  przesuwają dłoń od dołu do góry pleców,

najcudowniejsze są takie chwile            , dmuchają we włosy Rodzica

bo mamę mocno kochamy.                       rysują na plecach serduszko

 

♥   W co się bawić z mamą, z tatą? – rozmowa na podstawie obrazków.

• Wykonanie plakatu. Burza mózgów na temat: W co się bawię z mamą, a w co z tatą?
Karton, mazak.
R. pyta dzieci: W co jeszcze można bawić się z mamą, a w co z tatą? Dzieci wypowiadają się.
R . spisuje ich pomysły na dużym kartonie z napisami : MAMA, TATA .
.
Karta pracy, cz. 2, nr 55.
Dzieci:
− oglądają obrazki,
− mówią, co robią Olek i Ada z rodzicami,
− opowiadają, jak spędzają wspólne chwile z rodziną.

• Karta pracy, cz. 2, nr 55.
Dzieci:
− kończą kolorować rysunki serc według wzoru (rytmu) z poprzedniej karty

 

♥   Ćwiczenia ortofoniczne na podstawie wiersza B. Szelągowskiej  Moja rodzina.

Rodzic prezentuje wiersz. Powtarza treść wiersza powtórnie, a dziecko powtarza fragment tekstu: ta, to, ti, ta, ti, tom! Kocham ciebie i nasz dom.

Piękny uśmiech, dobre serce;

wszystko umie zrobić sama.

Kocha mnie najbardziej w świecie.

To jest właśnie moja mama!

Ta, to, ti, ta, ti, tom!

Kocham ciebie i nasz dom.

Zawsze chętnie mi pomagasz,

kiedy jesteś obok, tato.

Z Tobą czuję się bezpiecznie.

Kocham Ciebie właśnie za to!

Ta, to, ti, ta, ti, tom!

Kocham ciebie i nasz dom.

Dom to miejsce wyjątkowe.

Może być na końcu świata!

Najważniejsza jest rodzina,

czyli mama, ja i tata!

Ta, to, ti, ta, ti, tom!

Kocham mamę, tatę, dom.

 

♥ Utrwalenie piosenki KOCHAM CIĘ TI AMO JE T’AIME

 

 

Pozdrawiam serdecznie i życze miłego dnia. : ) Jolanta Prostak

Przejdź do treści