Maj, tydzień 4 Święto rodziców
Dzień 4 Niespodzianki dla rodziców
♥ Co cieszy rodziców? – rozmowa inspirowana wierszem Krystyny Datkun- -Czerniak Szczęście.
• Wysłuchanie wiersza Krystyny Datkun-Czerniak Szczęście.
Szczęście to:
– uśmiech taty i mamy,
– spadające z drzew kasztany,
– zimne lody w gorący czas,
– udany rysunek,
– i gdy ktoś pochwali nas.
Szczęście to wszystko, co jest dokoła:
ludzie, drzewa, przedszkole i szkoła.
Szczęście mam – gdy nie jestem sam!
Szczęście, że jestem tu – na ziemi,
pomiędzy ludźmi bliskimi.
• Rozmowa kierowana na podstawie wiersza.
R. pyta dzieci:
− Co to jest szczęście?
− Co dla dziecka jest szczęściem?
− Kto jest dla dziecka najbliższą osobą?
♥ Zabawa rozwijająca umiejętność formułowania dłuższych wypowiedzi – Z czego ucieszy się mama, a z czego – tata?
Piłka.
Dzieci wraz z R. siedzą na dywanie. R. rozpoczyna różne zdania, np. Mój tata bardzo lubi, kiedy…
i turla piłkę dodziecka. Dziecko chwyta piłkę, powtarza początek zdania i kończy je zgodnie ze swoimi wyobrażeniami. Następnie turla piłkę z powrotem do R. R. kontynuuje zabawę. Pyta dzieci o ich mamy.
Przykłady:
− Moja mama cieszy się, gdy jej pomagam.
♥ Zabawa Koszyczek pełen życzeń. Zapisywanie życzeń dla mamy i taty.
Kolorowe karteczki, mazak, koszyk.
R. przypomina dzieciom o zbliżającej się uroczystości z okazji Dnia Matki i Dnia Ojca. Pyta
dzieci, czego można życzyć rodzicom w dniu ich świąt. Dzieci kolejno wypowiadają się.
R. zapisuje każde życzenia na osobnej kolorowej karteczce i wręcza dzieciom. Na koniec
dzieci wrzucają karteczki do koszyczka.
♥ Karta pracy, cz. 2, nr 54.
Dzieci:
− rysują w ramkach prezenty, jakie chciałyby wręczyć rodzicom (w niebieskiej ramce – prezent dla taty, a w czerwonej – dla mamy),
− odczytują wyrazy zapisane na bilecikach (z pomocą R.),
− dotykają palcem kolejnych obrazków serc i nazywają ich kolory.
♥ Niespodzianka dla mamy i taty – zajęcia plastyczne.
• Zabawa rozwijająca spostrzegawczość wzrokową oraz umiejętności językowe – Prezenty dla mamy i taty.
Zdjęcia różnych przedmiotów wycięte z czasopism, np. torebki, parasolki, butów, portmonetki. R. rozkłada przed dziećmi różne zdjęcia wycięte z czasopism. Każde dziecko wybiera jedno z nich i nazywa przedstawiony na nim przedmiot. Następnie dzieci zastanawiają się, czy
taki prezent ucieszyłby ich mamę czy tatę. Snują przypuszczenia, co ich mama lub tata najbardziej chcieliby otrzymać w prezencie. Uzasadniają swój wybór.
• Część plastyczna – Kwiatek – niespodzianka dla mamy i taty.klej, nożyczki.
R. proponuje dzieciom przygotowanie dla rodziców niespodzianki – prezentu. Wyjaśnia sposób wykonania kwiatka. Dzieci:
− zajmują miejsca przy stolikach,
− wycinają z karty wszystkie zaznaczone konturem kolorowe paski i kształty,
− składają i sklejają zgodnie z instrukcją.
Podczas pracy R. rozmawia z dziećmi o tym, co właśnie wykonują.
♥ Rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej – Roztargniona mama.
Damska torebka w jasnym kolorze, parasolka.
R. chowa w pokoju damską torebkę. Opowiada o roztargnionej mamie, która położyła gdzieś
torebkę i teraz nie może jej odnaleźć. Opisuje wygląd torebki. Zachęca dzieci do pomocy
mamie w jej odszukaniu. Dzieci odszukują torebkę. R. kontynuuje zabawę. Wybiera chętne
dziecko, które chowa inny przedmiot, np. parasolkę.
Pozdrawiam i życzę miłego dnia. : ) Jolanta Prostak
Comments are closed.