Dzień dobry Krasnoludki : )

Maj, tydzień 3         Łąka w maju
Dzień 3                     Mieszkańcy łąki

 

Witam Was w środę. Przed Wami nowe zadania, ale wierzę , że sobie znakomicie poradzicie. Miłego dnia.

 

♥   Wycinanie kół z kolorowych kartek. Tworzenie kompozycji kwiatowych.
Dla  dziecka: kartka w białym kolorze i kartki w różnych kolorach, nożyczki, ołówki,
szablony kół. R. układa na stole kartki oraz szablony kół. Dzieci odrysowują na kolorowych kartkach koła, a następnie je wycinają. Układają z kolorowych kół na białej kartce dowolne kompozycje kwiatowe.

♥  Życie na łące – zajęcia matematyczne.
R. mówi zagadkę (Iwony Fabiszewskiej):
-Wiosną kolorowa, pełno kwiatów wkoło.
Wiele tu owadów, wszystkim jest wesoło.
Trawa się zieleni, pszczoła nektar spija.
Dzieci grają w piłkę, czas tu szybko mija. (łąka)

Grupowanie kół według koloru, przeliczanie ich w dostępnym dla dzieci zakresie .

♥  Układanie z kół sylwety biedronki. Rysowanie na sylwecie odpowiedniej liczby kropek. Dla dziecka: dwa czerwone koła (na skrzydła biedronki), jedno małe czarne koło (na głowę biedronki) i jedno większe czarne koło, na które naklejone będą skrzydła biedronki, czarna kredka, klej. Dzieci siedzą w rozsypce. R. wręcza każdemu dziecku dwa czerwone koła i dwa czarne koła – większe i mniejsze. Przed każdym dzieckiem układa czarną kredkę. Większe czerwone koła dzieci składają na pół. Układają i naklejają je na większym czarnym kole tak, aby utworzyły skrzydła biedronki. Małe, czarne kółko (głowę biedronki) doklejają od spodu do większego czarnego koła. R. pyta, czego brakuje biedronkom. Klaszcze w dłonie dwa razy. Dzieci rysują na czerwonych skrzydłach dwie kropki. Następnie dzieci liczą, ile kropek ma biedronka. R. klaszcze trzy razy, a dzieci dorysowują kropki na skrzydłach. Wynik każdego liczenia pokazują na palcach.

♥  Karty pracy, cz. 2, nr 50–51.
Dzieci:
− łączą w pary owady z kwiatami; mówią, czego jest więcej: owadów czy kwiatów,
− naśladują sposób poruszania się pszczoły, mrówki, konika polnego, dżdżownicy

Układanie i rozwiązywanie zagadek o mieszkańcach łąki

Dzieci z pomocą  R układaja zagadki o mieszkańcach łaki. Ja mam dla Was taką zagadkę :

Skrzydła piękne ma we wzory,

wszystkie na nich są kolory.

Kiedy nastają dni gorące,

dzieci biegają za nim po łące.

 

Zadanie dla chętnych – Namalujcie mieszkańca  łąki z mojej zagadki   :  )

 

Pozdrawiam serdecznie i życzę Wam  miłego dnia.

Przejdź do treści