Maj, tydzień 2 Moja miejscowość, mój region
Dzień 5 Od gór do morza
Na początek dokończcie kilka zdań. Gotowi , zaczynamy:
R. mówi początek zdania, a dzieci je kończą.
Moje nazwisko …
Miejscowość, w której mieszkam, to…
Mieszkam… przy ulicy…
Numer mojego domu….
Moje przedszkole znajduje się w…
♥ Ciekawe miejsca w Polsce – słuchanie wiersza Iwony Róży Salach Wycieczka.
R. recytuje dzieciom wiersz.
Pojedziemy na wycieczkę: wrr, wrr, wrr,
wezmę misia i bułeczkę: mniam, mniam, mniam.
Autem szybko wyruszamy: tur, tur, tur,
cały wielki świat zwiedzamy: tup, tup, tup.
Tak się kręci kierownica: brum, brum, brum,
a tak światem się zachwycam: ach, ach, ach.
Wycieraczki tak mrugają: i, i, i,
a tak w radiu jazz śpiewają: daba, daba, daba, dam.
A gdy wszystko już zwiedzimy,
to do domu powrócimy.
Posiedzimy chwilę w kątku
i zaczniemy od początku.
Pojedziemy na wycieczkę …
Wycieczka po mapie (Mapa Polski)- Śledzenie biegu Wisły na mapie od źródeł aż do Bałtyku; wskazywanie ważniejszych miast przez nią mijanych.
♥ Karta pracy, cz. 3, nr 43.
Dzieci:
− oglądają zdjęcia,
− odczytują podpisy z R. (R. czyta wyrazy, a dzieci mówią nazwy zdjęć),
− mówią, które z tych miejsc chciałyby odwiedzić,
− rysują budynki po śladach.
♥ Zabawa ruchowa z elementami ćwiczeń ortofonicznych – Jadę samochodem.
Dla każdego dziecka obręcz.
R. wręcza dziecku obręcz – kierownicę. Recytuje dwie początkowe zwrotki wiersza.
Dzieci biegają po sali w jednym kierunku, kręcąc obręczami i naśladując jazdę samochodem.
Zatrzymują się i wypowiadają w odpowiednich momentach za R. słowa dźwiękonaśladowcze: wrr, wrr, wrr, mniam, mniam, mniam, tur, tur, tur, tup, tup, tup, brum, brum, brum, ach, ach, ach, i, i, i, daba, daba, daba, dam.
♥ Zabawa ruchowa Od gór do morza.
Mapa Polski.
R. zaprasza dzieci na wycieczkę. Wskazuje na mapie Polski:
– góry – dzieci naśladują wspinanie się po górach,
– miasto – dzieci spacerują i rozglądają się,
– morze – dzieci kładą się na dywanie i naśladują pływanie.
♥ Ćwiczenia oddechowe Idziemy do przedszkola.
Słomka dla każdego dziecka, piłeczki pingpongowe.
Każde dziecko po kolei ma za zadanie przeprowadzić piłeczkę wyznaczoną trasą na dywanie (drogą
do przedszkola) za pomocą słomki. R. przypomina o prawidłowym torze oddechowym. Dzieci wciągają powietrze nosem, a wypuszczają ustami przez słomkę, kierując piłeczką.
W poniedzialek zamieszczę galerię zdjęć dzieci i ich wspaniałych prac : )
Życzę Wam miłego dnia i udanej zabawy. Jolanta Prostak
Comments are closed.