Dzień dobry Krasnoludki : )

Czerwiec, tydzień 2     Wakacyjne podróże
Dzień 3                            Planujemy wakacje

♥   Wakacje tuż, tuż…Zapraszam do wysłuchania piosenki  Podróże małe i duże.

https://www.youtube.com/watch?v=bugTfbGPzJ4

 

♥  Ćwiczenia artykulacyjne i ruchowe na podstawie rymowanki Iwony Fabiszewskiej Wakacyjne plany.
R. mówi rymowankę. Za pierwszym R. razem wspólnie z dziećmi wykonuje określone ruchy
i wypowiada sylaby. Podczas kolejnego powtórzenia zachęca dzieci do samodzielności.
Dzieci:
Słonko mocno świeci,                                                podnoszą ręce i naśladują wkręcanie żarówek,
cieszą się więc dzieci                                                  podskakują obunóż,
Chi, chi, cha, chi, chi, cha,                                      powtarzają sylaby i klaszczą a dłonie,
moc promyków słonko da                                       podnoszą ręce i naśladują wkręcanie żarówek,
Chodźmy więc nad wodę                                         maszerują w miejscu,
po letnią przygodę                                                      kontynuują marsz,
Plum, plum, plum, plum, plum, plum,            powtarzają sylaby i pokazują dłonią kształt fali,
to strumyka słychać szum                                      wypowiadają długo głoskę sz.
Wejdźmy też na górę                                                 naśladują wchodzenie na górę,
podziwiać naturę.                                                      przykładają dłoń do czoła, tworząc nad oczam daszek i rozglądają się w obie strony,
Och, och, och, puch, puch, puch                         powtarzają sylaby i klaszczą w dłonie,
to przedszkolak dzielny zuch                              wskazują ręką siebie.

 

♥  Układanie z klocków w kształcie figur geometrycznych sylwety żaglówki.
Klocki np. drewniane w kształcie figur geometrycznych, pojemnik na klocki.
Dzieci siedzą na dywanie. R. umieszcza obok dzieci pojemnik z drewnianymi klockami
w kształcie figur geometrycznych. Układa z nich sylwetę żaglówki. Dzieci, patrząc na wzór,
tworzą taką samą kompozycję. Na koniec układają inne kształty według własnej inwencji.

 

Wakacyjne bagaże – zajęcie matematyczne.

• Zapoznanie z zawartością walizki. Liczenie przedmiotów umieszczonych w walizce.
Mała walizka, w której znajduje się np. 5 foremek i 4 łopatki do piasku, koło do pływania
(dmuchane), czepek, koc, dwie letnie czapki, okulary przeciwsłoneczne, 3 małe piłeczki.
Dzieci siedzą w kole. R. umieszcza w środku koła walizkę z całą jej zawartością. Wskazane
przez R. dzieci wyjmują kolejno poszczególne przedmioty i układają je na dywanie. Określają
przeznaczenie przedmiotów i układają obok siebie te, których przeznaczenie jest takie samo
(do zabawy, do pływania, do ochrony przed słońcem). Liczą przedmioty.

♥  Karta pracy, cz. 2, nr 58

Dzieci:
− oglądają obrazek,
− wymieniają rzeczy, które pakuje do walizki Olek, zastanawiają się, czy wszystkie będą przydatne podczas wakacyjnego wyjazdu,
− przypominają sobie, gdzie Olek z rodziną spędza wakacje i jaka panuje tam latem pogoda,
− liczą spodenki, koszulki, czapki, pary skarpetek i pary butów,
− rysują odpowiednią liczbę kropek w ramkach pod małymi obrazkami,
− w każdej ramce rysują o jedną chmurkę więcej niż w poprzedniej.

 

Zabawa ruchowa Wakacyjne bagaże.
Woreczek gimnastyczny dla  dziecka.
Dzieci ustawiają się  z jednej strony pokoju . R. wręcza  dziecku woreczek.
Dzieci pochylają się do przodu i kładą woreczek-plecak na swoich plecach. Starają się przejść
na drugi koniec pokoju tak, aby nie zrzucić woreczka. Zabawę powtarzamy trzy razy.

 

Karta pracy, cz. 2, nr 59.
Dzieci:
− oglądają obrazki,
− liczą stroje kąpielowe, spódniczki, koszulki, kapelusze, pary skarpet, zastanawiają się czy
wszystkie będą Adzie potrzebne,
− rysują odpowiednią liczbę kropek w ramkach pod małymi obrazkami,
− przyglądają się obrazkom na poprzedniej karcie, wskazują różnice między bagażami Olka
i Ady,
− w każdej kolejnej ramce rysują o jedną chmurkę mniej niż w poprzedniej.

 

Zabawa Prawda czy fałsz – rozwijanie zdolności koncentracji podczas działania przy muzyce.
Nagranie dowolnej  piosenki .
Dzieci maszerują po okręgu w rytmie piosenki. Na przerwę w muzyce R. prezentuje dzieciom
zdania prawdziwe lub fałszywe. Jeżeli zdanie jest prawdziwe, dzieci unoszą ręce, jeżeli jest
fałszywe, przechodzą do przysiadu.

− Rower musi mieć sprawne hamulce.
− Na rowerze jeździmy w wyznaczonych miejscach.
− Rower to rodzaj samochodu.
− Rowerem możemy zjeżdżać z góry bez hamulców.
− Na rowerze jeżdżą tylko dziewczynki.

 

Pozdrawiam Was serdecznie . Życzę wspaniałej zabawy . Jolanta Prostak   : )

Przejdź do treści