• Zabawa orientacyjno-porządkowa Zajączki .
Dzieci-zajączki na hasło: Zajączki – skaczą, skaczą po -łące. Gdy R. powie -Uwaga – dzieci nasłuchują, w przysiadzie, z dłońmi przy głowie (uszy), zatrzymują się w bezruchu.
• Zabawa Cicho – głośno .
R. wymienia nazwy kwiatów hodowanych i rosnących dziko.
• Tablica demonstracyjna nr 62.
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/os-aaplus-tablice/mobile/index.html#p=64
• R. mówi- Posłuchacie nazw kwiatów, które
będę pokazywać. Gdy powiem głośno nazwę – wy powtarzacie
cicho. Gdy powiem cicho – powtarzacie głośno (narcyz, tulipan,
róża, piwonia, mak, chaber, jaskier, stokrotka łąkowa).
– Które z tych kwiatów rosną w ogródkach? Pokażcie.
– Które z nich rosną na łąkach? Pokażcie.
– Które rośliny oprócz kwiatów podobają się wam? (Drzewa, krzewy, owoce…).
– Piękny świat kwiatów – malowanie palcami.
• Zapoznanie ze sposobem wykonania prac.
Farby, flamastry, nożyczki.
Dzieci malują palcami kwiaty na łodyżkach. Flamastrami rysują drobniejsze elementy np.
owady. Potem wycinają gotowy obrazek.
• Wykonanie prac przez dzieci.
• Zabawa ruchowa Kwiatek.
wycięte z papieru kółko, dowolna muzyka.
Dzieci biegają po wyznaczonym terenie, przy dźwiękach muzyki. Podczas przerwy
w muzyce podbiegają do kółka.
Unoszą go, imitując kielich, który otwiera się w stronę słońca.
• Zabawa ruchowa z opcją celowania – Celuj do obręczy .
Dwie obręcze, sznurek, małe piłeczki.
R. zawiesza obręcze na różnych wysokościach drzewa (za pomocą sznurka). Zadaniem dzieci
jest trafienie piłeczką do obręczy.
• Zabawa Grasz w zielone?
R. pyta dzieci:
R.: Grasz w zielone?
Dz.: Gram.
R .: Masz zielone?
Dz.: Mam.
Dziecko pokazuje to, co ma przy sobie zielonego.
• R. pyta dzieci: W jaki sposób możemy dbać o przyrodę? Powtarza wiersz,
a dzieci za nim fragment tekstu: sia, sio, siu, sia, sio, si – jakie śliczne mamy dni!
W parku kwitną na rabatkach
kwiatki kolorowe.
Pod drzewami, wzdłuż alejek,
stoją kosze nowe.
Sia, sio, siu, sia, sio, si –
jakie śliczne mamy dni!
Dzięcioł puka w stare drzewo,
obserwując dzieci,
jak do kosza wyrzucają
po pikniku śmieci.
Sia, sio, siu, sia, sio, si –
jakie śliczne mamy dni.
Jeżyk z liści się wygrzebał,
pyszczek zadziera.
Teraz patrzy, jak rodzina
jedzie na rowerach. jakie śliczne mamy dni.
Sia, sio, siu, sia, sio, si –
A w ogrodzie, obok parku,
słowik cudnie śpiewa.
To z radości – wzdłuż alei
ktoś posadził drzewa.
Sia, sio, siu, sia, sio, si –
jakie śliczne mamy dni!
Nawet słonko, choć wysoko,
jakoś mocniej świeci.
Lubi patrzeć się, jak dbają
o przyrodę dzieci.
Sia, sio, siu, sia, sio, si –
jakie śliczne mamy dni!
- Zadania dla Melanii i Lilianki
- Zabawy badawcze Gdzie jest powietrze?
Balony, kubeczki z wodą, paski bibuły zawieszone na nitce, papierowe słomki.
Otworzenie w pokoju, zwracanie uwagi na ruch firanki, powiew przedostający się do pokoju; Nawiązanie rozmowy na temat powietrza:– czy ma kolor, kształt, w jaki sposób można poznać, że jest wokółnas.
- Zaproponowanie wykonania kilku zabaw ukazujących obecność powietrza.
• Nadmuchiwanie balonów – obserwowanie ich powiększania
się, wypuszczanie powietrza z balonów
• Obserwowanie przez okno poruszające się drzewa na wietrze.
• Wciągnięcie powietrza do płuc i wydychanie przez
papierową słomkę do kubeczka z wodą – obserwowane
powstające bąbelków.
• Dmuchanie na paski bibuły zawieszone na nitce.
R. uświadamia dzieciom, że powietrza nie można zobaczyć
zobaczyć ani powąchać, lecz można poczuć, ale
tylko wtedy, kiedy porusza się jako wiatr. Podkreśla
znaczenie powietrza dla życia i zwierząt oraz
jego wszechobecność wokół nas. - • Karta pracy, cz. 3, nr 79.
– Pokolorujcie rysunki czterolistnych koniczynek. Połączcie liniami zdjęcie każdego kwiatka z jego
cieniem.
- Zagadki pantomimiczne Jestem cząstką przyrody .
Tablica demonstracyjna nr 73.
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/os-bbplus-tablice/mobile/index.html#p=75 – Nazwijcie zwierzęta, a potem odszukajcie na zdjęciach.
– Przedstawcie zwierzę lub roślinę, która jest na zdjęciu, za pomocą gestów i mimiki.
Dzieci stronają zwierzę lub roślinę za pomocą gestów i mimiki,
a R. odgadują, co to za zwierzę (roślina).
–
- Zabawa ruchowa przy muzyce Antonia Vivaldiego Cztery pory roku. Wiosna.
Odtwarzacz CD, nagranie muzyki Antonia Vivaldiego Cztery pory roku. Wiosna.
Dzieci są kwiatami i tańczą w dowolny sposób przy muzyce
-
- Słuchanie wiersza Mieczysławy Buczkówny Tylko jeden raz . Chcą żyć, jak i ty żyjesz,
wszystkie na świecie zwierzęta:
i mrówki, i żaby, i żmije,
i pszczoła wiecznie zajęta.
I paź królowej – motyl –
niech fruwa tęczowo-złoty,
i ślimak środkiem dróżki
niech pełznie, wystawia nóżki … - Przypatrz się z bliska dżdżownicy
- Biedronce jak kropki liczy
- jaskółce jak gniazdo kleci
- jak pająk rozsnuwa sieci
- Niech skacze pasikonik
- niech świerszczyk w szkole dzwoni
- Dla nich kwiat łąka, dla nich płat las
- Jak i ty – żyją jeden raz!
- Karta pracy, cz. 3, nr 80.
– Posłuchajcie jeszcze raz wiersza Mieczysławy Buczkówny. Wskazujcie na obrazku wymienione w nim zwierzęta. Pokolorujcie rysunki zwierząt. .
- Słuchanie wiersza Mieczysławy Buczkówny Tylko jeden raz . Chcą żyć, jak i ty żyjesz,
- Przyroda wokół nas – wykonanie pracy plastycznej dowolną techniką
Pozdrawiam Was serdecznie i życzę miłego dnia :)
Comments are closed.