Dzień dobry Kochane Krasnoludki :)

Dzień dobry Krasnoludki.

Ćwiczenia oddechowe na podstawie wiersza Ewy Małgorzaty Skorek Rozpędzony pociąg.
Wiersz Rozpędzony pociąg został napisany z myślą o ćwiczeniach oddechowych, mających na celu pobudzanie przepony do pracy. Szybkie wypowiadanie zespołu głosek (czuk) usprawnia jednocześnie wargi, czubek języka i jego tylną część.
Pędzi pociąg, pędzi
przez lasy i pola,
słychać turkot, furkot,
to dudnią wciąż koła.
– Czuk, czuk, czuk…
– czuk, czuk, czuk…*
Mknie pociąg po torach,
huk rozlega się w lesie,
a stukot wielu kół
w lesie echem się niesie.
– Czuk, czuk, czuk…
– czuk, czuk, czuk…*
Pędzi pociąg przez wioski,
mija lasy i pola,
słychać turkot i furkot,
to dudnią wciąż koła.
– Czuk, czuk, czuk…
– czuk, czuk, czuk…*
Jadą ludzie pociągiem
dudni głośno sto kół,
pędzi pociąg szalony,
wiezie uczniów do szkół.
– Czuk, czuk, czuk…
– czuk, czuk, czuk…*
Mija stacje i pola,
huk rozlega się w lesie.
To dudnienie pociągu
echem w lesie się niesie.
– Czuk, czuk, czuk…
– czuk, czuk, czuk…*
Coraz słabiej już słychać
pociągowe hałasy,
pociąg jest już daleko,
mija pola i lasy.
– Czuk, czuk, czuk…
– czuk, czuk, czuk…*
W miejscach oznaczonych gwiazdką (*) dzieci, powtarzając za R., naśladują stukot kół pociągu – na jednym wydechu energicznie wypowiadają szeptem, raz głośniej, raz ciszej:
Czuk, czuk, czuk…

 

  • R. mówi dziecku zagadkę I. Fabiszewskiej.
    Ci go uprawiają,
    co o zdrowie dbają.
    Mówią, że każdy ruch
    to zdrowy w ciele duch. (sport)

 

 

  • Kolorowanie dowolnie wybranego ( Internet) obrazka  o tematyce sportowej.                                                                     Zapraszam  do wybrania wraz z Rodzicem kolorowanki i staranne pokolorowanie jej  lub samodzielne wykonanie rysunku swojej ulubionej dyscypliny sportowej 🙂

 

  • .Zabawa Słoneczko.
    Dzieci stoją wyprostowane, wykonują głęboki wdech. W czasie wdechu unoszą ręce do
    góry, wznoszą się na palce, wypowiadając słowa: Słonko wschodzi coraz wyżej. Potem wykonują wydech, stojąc na całych stopach,  i mówią: A zachodzi coraz niżej.

 

  • Zachęcam do wspólnych spacerów i zabaw na świeżym powietrzu.                                                                                                                   Pozdrawiam Was serdecznie i życzę miłej zabawy :).

Teraz zadania dla Lilianki i Melanii 🙂

Każde dziecko o tym wie .

Chcesz być zdrowy -ruszaj się !

Sport to bardzo ważna sprawa,

Są reguły , jest zabawa … !🙂

Ten krótki, jakże prosty wierszyk może stanowić dla nas wstęp do rozpoczęcia z dzieckiem rozmowy właśnie na temat sportu. Spróbujcie Państwo zachęcić dziecko do swobodnej wypowiedzi na temat jego doświadczeń ze sportem. Możecie zapytać czy dziecko lubi się ruszać, jaką aktywność lubi najbardziej, a z którą ma problemy? Czy lubi rywalizację? Czy jego zdaniem przestrzeganie reguł jest potrzebne i dlaczego? Sami również możecie się zwierzyć swojemu maluchowi ze swoich osobistych doświadczeń sportowych, np. z czasów Waszego dzieciństwa. Podkreślcie, jak ważne jest uprawianie sportu dla zdrowia, prawidłowego rozwoju, a nawet samopoczucia.

  • Zabawa Podaj słowo (do zabawy potrzebna będzie piłka).
    Rodzic rozpoczyna zabawę, rzucając piłkę do dziecka i wymawiając głoskę, np. u. Dziecko łapie piłkę, mówi słowo rozpoczynające się tą głoską i odrzuca piłkę do rodzica, wymawiając inną głoskę. (W razie problemu pomaga R.).

 

  • Układanie zdań na temat wybranej dyscypliny sportowej.
    W poniższych linkach umieszczone są zdjęcia różnych dyscyplin sportowych. Porozmawiajcie z dzieckiem na ich temat. Zapytajcie, czy wie na czym polegają i jaką noszą nazwę? Następnie spróbujmy ułożyć z nimi zdania i policzyć w nich ilość wyrazów.

Tablice demonstracyjne nr 69, 70.

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/os-bbplus-tablice/mobile/index.html#p=71

Rodzice układają zdania a dzieci liczą w nich słowa. Np.

Mężczyźni grają w piłkę ręczną (5 słów).

Siatkarze są wysocy (3 słowa).

Gimnastyk ćwiczy na drążkach (4 słowa).

W razie potrzeby pomaga rodzic (dla ułatwienia po każdym wypowiedzianym słowie dziecko wyciąga jeden paluszek i liczy słowa), potem można zrobić zamianę ról, czyli dziecko układa zdania a rodzic określa liczbę słów.

  • Czas na trochę ruchu, bo przecież o sporcie mowa.  Kto trafi? – zabawa ruchowa. Jeśli posiadacie w domu oryginalne kręgle, to super, wystarczy je ustawić i zorganizować zawody. Jeśli nie, szukamy produktu zastępczego, np. rolki po ręcznikach papierowych, butelki po wodzie, itp. ( najlepiej 10 sztuk). Do zabawy będzie nam potrzebna jeszcze mała piłeczka i choćby szalik, który wyznaczy nam linię startu. Każdy ( dziecko, mama, tata, rodzeństwo,…) stara się strącić jak najwięcej kręgli i liczy swoje punkty. Niech wygra najcelniejszy!

 

  • Zabawa z wykorzystaniem rymowanki.

Maszerują dzieci drogą: maszerują w miejscu,

raz, dwa, raz i dwa.

Prawą nogą, wyciągają do przodu prawą nogę,

lewą nogą: wyciągają do przodu lewą nogę,

raz, dwa, raz i dwa. maszerują w miejscu,

I rękami poruszają:

raz, dwa, raz i dwa, maszerują w miejscu,

w prawo – lewą, lewą rękę wyciągają w prawą stronę,

w lewo – prawą, prawą rękę wyciągają w lewą stronę,

raz, dwa, raz i dwa. maszerują w miejscu.

 

  • Gdzie znajduje się obrazek? – ćwiczenia i zabawy rozwijające orientację na kartce papieru.

Rodzic wspólnie z dzieckiem odczytuje na kartce nazwy kierunków (czytanie całościowe). Dzieci, patrząc na wzór, kreślą w powietrzu, pod dyktando R. odpowiednie linie. Potem R. określa kierunki, a dziecko umieszcza na kartce kolorowe nakrętki, małe przedmioty, owoce.

Prosi dziecko o wskazanie: – prawego górnego rogu, – lewego dolnego rogu, – prawego dolnego rogu, – lewego górnego rogu. Dziecko umieszcza przedmioty w rogach kartki według poleceń R.

 

Propozycje zabaw, które pozwolą kształtować orientację przestrzenną Państwa pociech.

Marsz pod dyktando– utrwalenie stron ( z frotką na lewej ręce)

Dziecko porusza się zgodnie z instrukcją Rodzica.

-Idź w prawo 2 kroki…

-Idź do przodu 3 kroki… do tyłu 1 krok…teraz 5 kroków w lewo, itd.

Taniec części ciała- kształtowanie świadomości własnego ciała.
Rodzic prosi, aby dziecko poruszało wskazanymi częściami ciała w rytm muzyki. Tańczą kolejno: głowa, szyja, ramiona, ręce, dłonie, palce, tułów, biodra, nogi, stopy.
https://www.youtube.com/watch?v=mO03jLcA2XM

Propozycje ćwiczeń gimnastycznych z piłką.

https://scholaris.pl/resources/run/id/109693

 

Pozdrawiam Was serdecznie i życzę miłego dnia 🙂

Przejdź do treści