Dzień dobry

Temat tygodnia: Cuda i dziwy

 

Temat dnia:   Przybysze z kosmosu. 8 kwietnia(czwartek).

 

  • Spotkanie z ufoludkiem – słuchanie rymowanki recytowanej przez R.

Jestem Ufuś piegowaty,

mam ubranko w srebrne łaty,

a na głowie czułki dwa,

skaczę lekko: hopsa, sa.

Mieszkam sobie we wszechświecie,

podróżuję w swej rakiecie.

Przyjaciela zdobyć chciałem,

więc na Ziemię przyleciałem.

Zaprzyjaźnić chcę się z wami,

choć jesteście jeszcze mali.

Złego nic mi nie zrobicie?

Czy bać muszę się o życie?

Chętnie z wami porozmawiam.

Przyjacielski ukłon składam.

Ziemia piękną jest planetą,

choć od mojej tak daleką.

Poznać wasze chcę zwyczaje

i pozwiedzać różne kraje.

  • Rozmowa z dziećmi na temat: Czy w kosmosie można spotkać żywe istoty?
  • Wyjaśnianie pojęcia ufoludek.

Zachęcanie do wypowiadania się na temat wyglądu przybyszów z innych planet.

  • Karta pracy, cz. 3, nr 72.

− Pokolorujcie pola na wskazane kolory.

 

  • Słuchanie piosenki Każdy chciałby być odkrywcą (sł. i muz. Jolanta Kucharczyk). https://soundcloud.com/user-956760406/ka-dy-chcia-by-by-odkrywc-s-i

 

  1. Znam już dobrze kraj nasz, Polskę,

miasta, góry, morze.

Byłem także w innych krajach –

zwiedziłem Europę.

Ref.: Chcę poznać cały świat:

kontynenty, morza, oceany.

A kiedy już na Ziemi wszystko zwiedzę,

rakietą w kosmos polecę.

  1. Znam też inne kontynenty:

Azję i Afrykę,

a niedługo także zwiedzę

ogromną Amerykę.

Ref.: Chcę poznać cały świat…

III. Będę pływał wielkim statkiem,

latał samolotem,

podróżował autokarem

i jeździł autostopem.

Ref.: Chcę poznać cały świat…

  • Rozmowa na temat tekstu piosenki.

Mapa, globus.

− Kogo nazywamy odkrywcą?

− Czym można podróżować?

  1. R.zwraca uwagę na sposób formułowania zdań przez dzieci podczas odpowiedzi. Pokazuje

dzieciom mapę i globus. Wskazuje na nich góry, morza, rzeki. Tłumaczy dzieciom pojęcia

występujące w piosence: kontynent, ocean, morze.

 

  • Opowieść ruchowa – Wyprawa na nieznaną planetę.

Dzieci naśladują czynności, które pokazuje i o których opowiada R.

Pewnego dnia dzieci postanowiły wybrać się w podróż, w poszukiwaniu nowej planety. Założyły skafandry kosmiczne, weszły po schodkach do rakiety, zapięły pasy bezpieczeństwa i wystartowały w nieznaną podróż. Leciały, leciały, omijały napotkane rakiety i statki kosmiczne, machały rękami do pilotujących je kosmonautów, aż wylądowały na niezwykłej planecie. Wysiadły z rakiety. Przeskakiwały z nogi na nogę po kamieniach, następnie przepłynęły przez czerwoną rzekę, czołgały się przez zarośla, aż w końcu stanęły na górze. Tam zobaczyły ogromną liczbę kolorowych motyli. Tak jak one zaczęły latać, machając rączkami jak skrzydełkami. Niestety, to je bardzo zmęczyło. Ocierały pot z czoła. Postanowiły chwilę odpocząć. Położyły się na piasku i zasnęły, cichutko pochrapując. Kiedy otworzyły oczy i mocno się przeciągnęły, aby rozprostować kości, okazało się, że znajdują się przy swoich rakietach. Wsiadły do nich, wchodząc po schodkach, i ruszyły w powrotną drogę, bo na Ziemi czuły się najlepiej.

  • Zwracanie uwagi na wieloznaczność słowa rakieta( rakieta kosmiczna, rakieta do tenisa stołowego, ziemnego, rakieta śnieżna, do badmintona ).

 

  • Rakiety kosmiczne – wykonywanie pracy przestrzennej z wykorzystaniem

plastikowych butelek po napojach.

Potrzebne będą butelki  po napojach  (różnej wielkości) lub rolka po papierze , folia samoprzylepna, papier kolorowy, klej, nożyczki.

Przykład takiej pracy znajdziecie pod linkiem – https://www.youtube.com/watch?v=QNCxe1mknTo .

 

  • Tworzenie nazw mieszkańców poszczególnych planet przez analogię, np. Ziemia – Ziemianie, Mars – Marsjanie.

 

  • Karta pracy, cz. 3, nr 73.

− Policzcie obrazki każdego rodzaju.

− Zaznaczcie ich liczbę według wzoru.

 

  • Rozsypanka literowa- układanie z poznanych liter wyrazów podanych przez rodzica, np. farby, Filip, kalafior itp. 6- latki

 

Zabawy na świeżym powietrzu (jeśli pogoda będzie sprzyjać).

 Pozdrawiam 

Urszula Bielecka

 

 

Przejdź do treści