Temat tygodnia: Chciałbym być sportowcem.
Temat dnia: Ćwiczenia sportowo- słuchowe . 31 marca(środa).
- Odkrywam siebie. Litery i liczby, s. 83. 6- latki
- Liczenie motyli na każdym kwiatku. Podawanie ich liczby. Odszukiwanie na końcu kart
kartoników z brakującymi częściami podpisów. Wycinanie ich, a potem przyklejanie w odpowiednich miejscach. Odczytywanie podpisów.
- Sportowe ćwiczenia słuchowe.
Potrzebne będą: piłka, skakanka, obrazki przygotowane przez R (wykorzystujemy obrazki z wyprawki plastycznej – Karta J, K, L, Ł lub M do wyboru według możliwości dzieci).
Rodzic ma obrazki, które kolejno pokazuje dzieciom. Zadaniem dzieci jest dzielenie nazw pokazanych obrazków na głoski (lub, w razie problemów, na sylaby). Dzielenie na głoski powinny łączyć z odbijaniem piłki o podłogę (lub jej podrzucaniem i łapaniem) – jedno odbicie, jedna głoska np. s-o-w-a – lub ze skakaniem na skakance – jeden podskok, jedna głoska.
- Zabawa Podaj słowo (do zabawy potrzebna będzie piłka).
Rodzic rozpoczyna zabawę, rzucając piłkę do dziecka i wymawiając głoskę, np. u. Dziecko łapie piłkę, mówi słowo rozpoczynające się tą głoską i odrzuca piłkę do rodzica, wymawiając inną głoskę. (W razie problemu pomaga R.).
- Układanie zdań na temat wybranej dyscypliny sportowej.
Tablice demonstracyjne nr 69, 70.
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/os-bbplus-tablice/mobile/index.html#p=71
Rodzice układają zdania a dzieci liczą w nich słowa. Np.
Mężczyźni grają w piłkę ręczną (5 słów).
Siatkarze są wysocy (3 słowa).
Gimnastyk ćwiczy na drążkach (4 słowa).
W razie potrzeby pomaga rodzic (dla ułatwienia po każdym wypowiedzianym słowie dziecko wyciąga jeden paluszek i liczy słowa), potem można zrobić zamianę ról, czyli dziecko układa zdania a rodzic określa liczbę słów.
- Czytanie wyrazów.
Wyrazy: Piłka, skakanka, rower, bramka, buty
Dzieci 6 letnie czytają wyrazy. 5-latki powtarzają za rodzicem. Określają, do uprawiania
jakich dyscyplin sportowych, do przygotowania do nich mogą być potrzebne te przedmioty.
- Ćwiczenia gimnastyczne – zestaw 14 (metodą zadaniową). Potrzebna będzie piłka oraz partner (rodzic lub rodzeństwo).
- Toczenie piłki do partnera (w parach).
- Dziecko leży na brzuchu, trzymając piłkę w dłoniach, przed głową. Partner siedzi na
piętach, około 1,5–2 m przed dzieckiem, przodem do niego. Dziecko unosi łokcie nad podłogę i odepchnięciem toczy piłkę do partnera.
- Podawanie piłki bokiem.
Dzieci siedzą z wyprostowanymi nogami, w rozkroku, tyłem do siebie, w odległości około
0,5 m. Jedno dziecko trzyma w dłoniach piłkę. Dzieci jednocześnie wykonują skręt tułowia
(jedno dziecko w prawo, drugie – w lewo) z przekazaniem piłki partnerowi. Następnie wykonują skręt tułowia w przeciwną stronę, z ponownym przekazaniem piłki.
- Podawanie piłki do siebie.
Dzieci stoją naprzeciwko siebie i rzucają piłkę do siebie.
- Rzucanie piłki w górę i jej łapanie.
Dzieci stają z piłkami w dłoniach. Rzucają piłki w górę i starają się je złapać. Ćwiczenie można wykonać również w siadzie.
- Rzucanie piłki z odbiciem o podłogę.
Dzieci stoją przodem do siebie, w odległości około 2 m. Jedno dziecko trzyma w dłoniach
piłkę. Dzieci rzucają piłkę do siebie tak, aby przed złapaniem przez partnera piłka odbiła
się od podłogi.
- Rzucanie piłki i jej łapanie.
Dzieci chodzą po sali z piłkami w dłoniach. Podrzucają piłki w górę i starają się je złapać w dłonie.
- Podania piłki górą i dołem.
Dzieci stoją tyłem do siebie, w rozkroku, w odległości około 0,1 m. Jedno dziecko trzyma
w dłoniach piłkę. Dzieci unoszą ręce w górę, przekazując piłkę do rąk partnera, a następnie
wykonują skłon tułowia w przód, przekazując piłkę między nogami w ręce kolegi.
- Rzucanie piłki do kosza.
Dzieci stają z piłkami w dłoniach. Wykonują rzut piłki w górę, a następnie uginają ręce przed
sobą, tworząc z nich kółko (kosz). Opadająca piłka powinna trafić do kosza i spaść na podłogę.
- Kozłowanie.
Dzieci stoją, trzymając w dłoniach piłki. Chodzą po sali, kozłując piłki oburącz. Odmiany:
kozłowanie piłki jedną ręką, kozłowanie piłki: raz prawą ręką, raz – lewą.
- Toczenie piłki do bramki.
Dzieci stają przodem do siebie, w odległości około 2 m. Jedno dziecko stoi w rozkroku,
a drugie trzyma w dłoniach piłkę. Dziecko trzymające piłkę wykonuje skłon tułowia w przód
i toczy piłkę po podłodze w stronę kolegi, starając się wcelować piłkę między jego nogi – do
bramki. Następnie piłkę toczy drugie dziecko, a pierwsze staje w rozkroku. Uwaga! Stając
w rozkroku, dziecko powinno przenieść ciężar ciała na zewnętrzne krawędzie stóp.
- Toczenie piłki do bramki tyłem.
Dzieci stają w rozkroku, w odległości około 2 m. Jedno dziecko stoi tyłem do partnera,
trzymając w dłoniach piłkę. Dziecko to wykonuje skłon tułowia w przód i toczy piłkę po
podłodze między swoimi nogami w stronę kolegi, starając się wcelować piłkę między jego
nogi – do bramki. Następnie dzieci wykonują w tył zwrot i powtarzają ćwiczenie, ale piłkę
toczy drugie dziecko. Uwaga! Stając w rozkroku, dziecko powinno przenieść ciężar ciała na
zewnętrzne krawędzie stóp.
- Łapanie piłki po klaśnięciu.
Dzieci stają z piłkami w dłoniach. Rzucają piłki w górę, klaszczą w dłonie i starają się złapać
opadające piłki. Jeżeli to się udaje, dzieci powtarzają ćwiczenie, ale łapią piłki po dwóch lub
trzech klaśnięciach. Ćwiczenia można wykonać również w siadzie.
- Marsz.
- Gdzie znajduje się obrazek? – ćwiczenia orientacji na kartce papieru
.Kartka (formatu A3), małe obrazki przedmiotów ( np. z wyprawki plastycznej karta J, K, L ,ł do wyboru)
- R.umieszcza na stoliku kartkę (formatu A3 –może być zwykła) i przygotowuje małe obrazki przedmiotów.
Prosi dzieci o wskazanie:
– prawego górnego rogu,
– lewego dolnego rogu,
– prawego dolnego rogu,
– lewego górnego rogu.
Potem dzieci kolejno umieszczają obrazki w rogach kartki według poleceń R. np. połóż obrazek osy w prawym, górnym rogu itp.
- Karta pracy, cz. 3, nr 66.
− Przeczytajcie z R. lub samodzielnie wyrazy: nie, tak. Połączcie je z odpowiednimi zdjęciami.
− Określcie położenie obrazka przedstawiającego piłkę na kolejnych kartkach.
− Rysujcie po śladach rysunków piłek.
- Odkrywam siebie. Litery i liczby, s. 84. 6 latki
- Przyjrzenie się wyrazom umieszczonym na wzorze. Odszukanie ich w innych wyrazach znajdujących się w każdym szeregu. Podkreślenie wyrazów, które odnaleziono.
- Zabawy na świeżym powietrzu
Pozdrawiam
Urszula Bielecka
Comments are closed.