Czego uczymy się od ptaków?

Dzień dobry 🙂

Edukacja polonistyczna – 1 godz.

Porozmawiajcie z rodzicami na temat maszyn latających, którymi można odbywać podniebne podróże.  Odpowiedzcie na pytania: Czy marzy Ci się daleka podróż samolotem? Dokąd chciałabyś / chciałbyś polecieć?         Co można zobaczyć z lotu ptaka? Zobaczcie, jaki piękny jest region, w którym mieszkamy. Po Prostu nasz piękny Region! – Rytwiany, Chańcza, Staszów

Przeczytajcie głośno tekst pt. „Ludzie jak ptaki” w podręczniku na str. 25. i spróbujcie wyjaśnić jego tytuł.                 Udzielcie odpowiedzi na pytania znajdujące się pod tekstem. Nauczcie się go pięknie czytać.

Otwórzcie ćwiczeniówki na str.27. W ćwiczeniu 1 wyszukajcie w rozsypance wyrazowej nazw pojazdów i urządzeń poruszających się w powietrzu, a potem podpiszcie nimi zdjęcia. W ćwiczeniu 2 przeczytajcie zdania i podkreślcie te, które są prawdziwe. W ćwiczeniu 3 na str. 28 wklejcie zdania, które pasują do ilustracji i przepiszcie zdania będące odpowiedziami na pytania.

Wracamy do podręczników – ćwiczenie 1 str. 26. Przeczytajcie tekst i wyszukajcie w nim wyrazy ze spółgłoskami miękkimi. Zapamiętajcie pisownię tych wyrazów i napiszcie je z pamięci w zeszycie do języka polskiego.                  Następnie w ćwiczeniu 2 policzcie ile kwiatów ma każde dziecko i zapiszcie w zeszycie liczby wyrazami.                 Ćwiczenie 3 – w zeszycie zapiszcie z pamięci wyrazy ze spółgłoskami miękkimi zmiękczonymi przez i.

Edukacja techniczna – 1 godz.                                                                                                                                                  Wykonajcie papierowy samolot. Macie wybór: możecie zrobić prosty JAK ZROBIĆ ŁATWY SAMOLOT Z PAPIERU – STRZAŁKA albo bardziej skomplikowany jak zrobić samolot z papieru – odrzutowiec – paperairplane

A może zrobicie samolot według Waszego pomysłu?

Zanim będziecie się nimi bawić i sprawdzać jaki mają zasięg, zróbcie zdjęcie i przyślijcie do jutra tj. 08.05.2020 r.

Wychowanie fizyczne – 1 godz. 

Dzisiaj proponuję Wam klika gier i zabaw ruchowych rozwijających zręczność i koordynację ruchową. Możecie się pobawić z rodzeństwem lub rodzicami.

  • „Bociany i jaskółki” – zabawa ruchowa z elementem równowagi.

Dzieci swobodnie biegają, naśladując latanie ptaków. Na hasło Bociany! – stają na jednej nodze, rozkładają ręce na boki i starają się przez chwilę utrzymać równowagę. Na hasło Jaskółki! – przez chwilę stoją na jednej nodze i „robią jaskółkę” (pochylają się do przodu, odchylają ręce od tułowia i unoszą wyprostowaną drugą nogę, tak by tworzyła z tułowiem linię prostą.

  • „Walka kogutów” – zabawa z elementem mocowania się i równowagi.

Dzieci w parach stoją naprzeciwko siebie. W pierwszej wersji podskakują na jednej nodze i starają się przepchnąć partnera dłońmi wspartymi na jego dłoniach, zmuszając go do podparcia się podniesioną nogą. W drugiej wersji dzieci w przysiadzie, podskakując na dwóch nogach, pchają się dłońmi, starając się przepchnąć przeciwnika poza wyznaczony teren.

  • „Jastrząb i kury” – zabawa ruchowa z elementem biegu.

Dziecko („jastrząb”) na sygnał wybiega z „gniazda” i chwyta inne dzieci („kury”). Jeżeli „kura” zdąży przysiąść i schować głowę między kolana, „jastrząb” nie może jej złapać. Złapane „kury” zostają „jastrzębiami” i biorą udział      w chwytaniu „kur”. Wygrywają dzieci, którym najdłużej uda się uniknąć schwytania.

  • „Chód bociana” – zabawa uspokajająca.                                                                                                                      Dzieci maszerują po okręgu, unosząc wysoko kolana (jak bocian brodzący po podmokłej łące).

Miłego dnia 🙂

Pozdrawiam Was sredecznie 🙂

Przejdź do treści