Dzień dobry :)
Temat: Paprotniki.
Paprotniki podobnie jak mchy, najczęściej możemy spotkać w wilgotnych środowiskach lądowych. Są one jednak większe od mchów, a zamiast łodyżek, chwytników i listków wykształcają właściwe organy roślinne czyli: łodygi, korzenie i liście. Do grupy tej zaliczamy: paprocie, widłaki i skrzypy.
Zapoznajcie się z informacjami z podręcznika str.121-125.
Zwróćcie uwagę na następujące zagadnienia:
1. Środowisko życia paprotników.
2.Budowa paprotników na przykładzie: paproci, widłaków i skrzypów.
3. Cykl rozwojowy paproci.
4. Znaczenie paprotników w przyrodzie i życiu człowieka.
5. Przegląd wybranych gatunków paprotników.
Proszę zapisać powyższe punkty w zeszycie.
Wiele ważnych informacji dowiecie się również ze strony : https://epodreczniki.pl/a/paprocie-skrzypy-i-widlaki/DzRxMlvyF
Następnie proszę wykonać zadania z ćwiczeniówki str. 82-86.
Pracę domową z ćwiczeniówki i zeszytu z tematu o mchach przesyłają DO GODZ. 14 osoby z numerami:
VA – 4,13,19,20
VB – 4,5,10,11,12,14
BRAK PRACY, PRZEKROCZENIE TERMINU= OCENA NIEDOSTATECZNA
Pozdrawiam:)
Comments are closed.