Temat tygodnia: Cuda i dziwy
Temat dnia: Przybysze z kosmosu. 8 kwietnia(czwartek).
- Spotkanie z ufoludkiem – słuchanie rymowanki recytowanej przez R.
Jestem Ufuś piegowaty,
mam ubranko w srebrne łaty,
a na głowie czułki dwa,
skaczę lekko: hopsa, sa.
Mieszkam sobie we wszechświecie,
podróżuję w swej rakiecie.
Przyjaciela zdobyć chciałem,
więc na Ziemię przyleciałem.
Zaprzyjaźnić chcę się z wami,
choć jesteście jeszcze mali.
Złego nic mi nie zrobicie?
Czy bać muszę się o życie?
Chętnie z wami porozmawiam.
Przyjacielski ukłon składam.
Ziemia piękną jest planetą,
choć od mojej tak daleką.
Poznać wasze chcę zwyczaje
i pozwiedzać różne kraje.
- Rozmowa z dziećmi na temat: Czy w kosmosie można spotkać żywe istoty?
- Wyjaśnianie pojęcia ufoludek.
Zachęcanie do wypowiadania się na temat wyglądu przybyszów z innych planet.
- Karta pracy, cz. 3, nr 72.
− Pokolorujcie pola na wskazane kolory.
- Słuchanie piosenki Każdy chciałby być odkrywcą (sł. i muz. Jolanta Kucharczyk). https://soundcloud.com/user-956760406/ka-dy-chcia-by-by-odkrywc-s-i
- Znam już dobrze kraj nasz, Polskę,
miasta, góry, morze.
Byłem także w innych krajach –
zwiedziłem Europę.
Ref.: Chcę poznać cały świat:
kontynenty, morza, oceany.
A kiedy już na Ziemi wszystko zwiedzę,
rakietą w kosmos polecę.
- Znam też inne kontynenty:
Azję i Afrykę,
a niedługo także zwiedzę
ogromną Amerykę.
Ref.: Chcę poznać cały świat…
III. Będę pływał wielkim statkiem,
latał samolotem,
podróżował autokarem
i jeździł autostopem.
Ref.: Chcę poznać cały świat…
- Rozmowa na temat tekstu piosenki.
Mapa, globus.
− Kogo nazywamy odkrywcą?
− Czym można podróżować?
- R.zwraca uwagę na sposób formułowania zdań przez dzieci podczas odpowiedzi. Pokazuje
dzieciom mapę i globus. Wskazuje na nich góry, morza, rzeki. Tłumaczy dzieciom pojęcia
występujące w piosence: kontynent, ocean, morze.
- Opowieść ruchowa – Wyprawa na nieznaną planetę.
Dzieci naśladują czynności, które pokazuje i o których opowiada R.
Pewnego dnia dzieci postanowiły wybrać się w podróż, w poszukiwaniu nowej planety. Założyły skafandry kosmiczne, weszły po schodkach do rakiety, zapięły pasy bezpieczeństwa i wystartowały w nieznaną podróż. Leciały, leciały, omijały napotkane rakiety i statki kosmiczne, machały rękami do pilotujących je kosmonautów, aż wylądowały na niezwykłej planecie. Wysiadły z rakiety. Przeskakiwały z nogi na nogę po kamieniach, następnie przepłynęły przez czerwoną rzekę, czołgały się przez zarośla, aż w końcu stanęły na górze. Tam zobaczyły ogromną liczbę kolorowych motyli. Tak jak one zaczęły latać, machając rączkami jak skrzydełkami. Niestety, to je bardzo zmęczyło. Ocierały pot z czoła. Postanowiły chwilę odpocząć. Położyły się na piasku i zasnęły, cichutko pochrapując. Kiedy otworzyły oczy i mocno się przeciągnęły, aby rozprostować kości, okazało się, że znajdują się przy swoich rakietach. Wsiadły do nich, wchodząc po schodkach, i ruszyły w powrotną drogę, bo na Ziemi czuły się najlepiej.
- Zwracanie uwagi na wieloznaczność słowa rakieta( rakieta kosmiczna, rakieta do tenisa stołowego, ziemnego, rakieta śnieżna, do badmintona ).
- Rakiety kosmiczne – wykonywanie pracy przestrzennej z wykorzystaniem
plastikowych butelek po napojach.
Potrzebne będą butelki po napojach (różnej wielkości) lub rolka po papierze , folia samoprzylepna, papier kolorowy, klej, nożyczki.
Przykład takiej pracy znajdziecie pod linkiem – https://www.youtube.com/watch?v=QNCxe1mknTo .
- Tworzenie nazw mieszkańców poszczególnych planet przez analogię, np. Ziemia – Ziemianie, Mars – Marsjanie.
- Karta pracy, cz. 3, nr 73.
− Policzcie obrazki każdego rodzaju.
− Zaznaczcie ich liczbę według wzoru.
- Rozsypanka literowa- układanie z poznanych liter wyrazów podanych przez rodzica, np. farby, Filip, kalafior itp. 6- latki
Zabawy na świeżym powietrzu (jeśli pogoda będzie sprzyjać).
Pozdrawiam
Urszula Bielecka
Comments are closed.