Temat tygodnia: Chciałbym być sportowcem czwartek 01 kwietnia 2021r
Temat dnia: Jak lubię czynnie odpoczywać
A dziś… Wolne!!!
Zadań na dziś nie ma!!!
Ani jednego…
Zero… !
.
.
.
.
.
Żartowałam!!!
Dziś jest prima aprilis!!!
Prima Aprilis dosłownie oznacza pierwszy dzień kwietnia. Jest to dzień żartów, niespodzianek i śmiechu. Polega na robieniu kawałów, psikusów. Spróbujcie rozruszać śmiechem Wasze buzie. Wyobraźcie sobie i spróbujcie zaśmiać się jak: myszka, świnka, niemowlak, baranek, konik.
Zapraszam do porannej gimnastyki z piosenką.
https://www.youtube.com/watch?v=InxomdEHL8M
https://www.youtube.com/watch?v=FZ3pj_ZkldQ
Zajęcia 1. Sportowe ćwiczenia ruchowo-słuchowo-graficzne.
- Rozmowa na temat wspólnego odpoczynku rodziców i dzieci.
− Co robicie z rodzicami w wolne dni?
− Czy wybieracie się gdzieś? Czym się wtedy poruszacie?
− Jaki sposób odpoczynku podoba się wam najbardziej?
- Ćwiczenia ruchowo-naśladowcze Jedziemy na rowerkach.
Dzieci kładą się na dywanie. Pedałując, mówią:
Na wycieczkę wyruszamy,
raz i dwa, raz i dwa.
Tata jedzie obok mamy,
z tyłu – nas ma.
Karta pracy, cz. 3, nr 68.
− Posłuchajcie tekstu. Rysujcie po śladach torów. Potem, nie odrywając ręki od kartki, rysujcie po śladach rysunków bloków.
− Pokażcie ręką (jedną ręką, drugą ręką, obiema), jak
przebiega górzysta droga.
− Rysujcie po śladach górzystej drogi.
Karta pracy, cz. 3, nr 69.
− Rysujcie po śladach drzewa iglaste. Rysujcie po śladach drogi między drzewami.
- Ćwiczenia dźwiękonaśladowcze.
- Naśladowanie głosów baranów i owiec. (Wyjaśnianie, że baran to samiec, a owca – to samica).
- Naśladowanie głosu pilnującego ich psa.
- Naśladowanie odgłosu dzwoneczków.
- Ciąg dalszy ćwiczeń w karcie pracy, cz. 3, nr 69.
- Rysowanie po śladach drogi między owcami.
- Rysowanie po śladach drogi do domu babci.
Zajęcia 2. Moja ulubiona forma czynnego wypoczynku – rysunek uzupełniony wycinanką.
- Zabawa Dokończ zdanie.
Dzieci siedzą w kole i kolejno kończą zdanie nawiązujące do ich ulubionej formy ruchu:
Najbardziej lubię poruszać się podczas…
- Zabawa ruchowo-naśladowcza Poruszamy się.
Dzieci naśladują jazdę na hulajnodze, rowerze, skakanie na skakance, pływanie, grę w piłkę… na hasło, nazwę tej czynności podaną przez Rodzica.
- Rozmowa na temat czynnego wypoczynku.
− Jak lubicie odpoczywać?
− Czy zdrowo jest siedzieć cały dzień przed komputerem, czy – bawić się na podwórku?
− Jakie zabawy ruchowe lubicie? – jakie akcesoria są niezbędne do tej zabawy?
− Czy zdrowo jest się poruszać? Dlaczego?
- Zapoznanie ze sposobem wykonania prac. Odzwierciedlenie w formie plastycznej własnych doświadczeń. Dzieci starają się połączyć rysunek z wycinanką.
- Wykonywanie i omówienie prac przez dzieci. Dzieci opowiadają o swojej formie czynnego odpoczynku, przedstawionego w pracy. • Porządkowanie miejsc pracy.
Propozycje zabaw na świeżym powietrzu
Skoki przez drabinkę. Rodzic układa na ziemi drabinkę np. z patyków. Zadaniem dziecka jest sprawne przeskakiwanie na kolejne szczebelki.
Tor przeszkód- możliwości jest mnóstwo. Może być to tor do przejazdu rowerkiem.
Podwórkowa siatkówka. Przerzucamy do siebie piłkę ponad sznurkiem w taki sposób, aby zawodnicy z drugiego zespołu mogli ją złapać.
Zabawa rozwijająca zmysł dotyku Poznajemy za pomocą dotyku. Drobne przedmioty, mazaki, kartki. Dzieci siadają na dywanie. Przed każdym z nich leży sztywna kartka (np. z bloku technicznego) i mazak. Dzieci trzymają ręce za plecami. Rodzic siada za plecami dziecka i podaje do rączek dz. dowolny przedmiot (np.: klucz, długopis, owoc itp.). Po rozpoznaniu przedmiotu za pomocą dotyku dziecko rysuje go na leżącej przed nim kartce.
Karta pracy, cz. 3, nr 67.
− Obejrzyjcie obrazek przedstawiający koła nałożone na siebie. Pokolorujcie odpowiednio rysunki kół. Dokończcie rysować kwiatki według wzoru. Pokolorujcie rysunki.
Kochani jutro nie będzie nowych zadań. Zapraszam we wtorek. Dlatego już dzisiaj składam Wam i Waszym Rodzicom życzenia z okazji Świąt Wielkanocnych.
Comments are closed.