Termin 23.06.2020 (wtorek)
Temat tygodnia; Pożegnania nadszedł czas
Dzień 3:Na zawsze zapamiętasz
1. Karta pracy, cz. 4, s. 75.
Czytanie tekstu wyrazowo-obrazkowego o wakacjach. Kończenie kolorowania kredek według wzoru (rytmu) z poprzedniej karty.
2. Zabawa Wakacje.
Dla dziecka proszę przygotować: kartkę, kredki.
Rysowanie w prawym górnym rogu kartki słoneczka, z jednoczesnym wypowiadaniem zdania: Wakacje muszą być słoneczne. Rysowanie w lewym dolnym rogu kartki kwiatka i wypowiadanie zdania: Wakacje muszą być pachnące. Rysowanie w lewym górnym rogu kartki lodów i wypowiadanie zdania: Wakacje muszą być słodkie. Rysowanie w ostatnim, pustym rogu kartki skrzyni i wypowiadanie zdania: Wakacje muszą być tajemnicze. Określanie, który to róg. Rysowanie na środku kartki siebie na wakacjach.
3. Gra losowa z zastosowaniem kostki – Zapłata.
Patyczki lub inne drobne przedmioty ( po 12 dla każdego dziecka), kostka do gry.( zamiast niej można użyć małych karteczek, na których piszemy cyfry od 1 do 6, a następnie składamy lub po prostu mniemy karteczki, żeby nie było widać cyfry; karteczki wrzucamy np. do woreczka śniadaniowego)
Dzieci otrzymują po 12 patyczków lub innych drobnych przedmiotów, które będą stanowiły pieniądze w grze. Kolejno rzucają kostką (lub losują karteczkę z woreczka). Jeżeli kostka wskaże jedynkę, muszą zapłacić swojemu sąsiadowi po prawej stronie jeden patyczek, jeżeli dwójkę – płacą sąsiadowi po lewej stronie. W przypadku trójki i czwórki dzieci wpłacają po jednym patyczku do kasy na środku koła. Jeśli kostka wskaże piątkę, zabierają z kasy jeden patyczek, a jeśli szóstkę – dwa patyczki. To dziecko, które nie ma już żadnych pieniędzy, nie rzuca kostką, dopóki ich nie otrzyma. Wygrywa osoba, której został w ręce choć jeden patyczek.( Pamiętajcie, żeby wylosowaną karteczkę wrzucić znów do woreczka)
4. Zabawa rozwijająca koncentrację uwagi – Części ciała.
Nagranie dowolnej muzyki.
Dziecko maszeruje po okręgu w rytmie nagrania muzyki. Na przerwę w nagraniu wykonuje zwrot do środka okręgu. Dziecko spogląda na Rodzica, który wskazuje wybrane części ciała, równocześnie je nazywając. Podczas zabawy w pewnym momencie celowo wskazuje wybraną część ciała, inaczej ją nazywając. Dziecko, które się pomyli i nie zauważy pomyłki, przechodzi do siadu skrzyżnego.
5. Co najbardziej podobało mi się w przedszkolu – rysunek.
• Zabawa Dokończ zdania.
R. rozpoczyna zdania, a dziecko je kończy.
Np.: W przedszkolu lubiłem/lubiłam…
W przedszkolu nie lubiłem/nie lubiłam…
W przedszkolu czułem się/czułam się…
• Wypowiadanie się dzieci na temat: Co najbardziej podobało mi się (wśród zdarzeń w ciągu roku) w przedszkolu.
Zdjęcia, obrazki.
Rodzic pokazuje zdjęcia zrobione podczas uroczystości, wycieczek, ciekawych zajęć w przedszkolu. Dziecko ogląda je, wspomina. Wypowiada się swobodnie na temat.
• Zapoznanie ze sposobem wykonania pracy.
Karta pracy, cz. 4, s. 76.
Rysowanie tego, co podobało się w przedszkolu. Wskazywanie obrazków zgodnie z kolejnością pór roku.
• Wykonanie pracy przez dziecko.
6. Karta pracy, cz. 4, s. 77.
Czytanie tekstu z R. lub samodzielnie. Rozmowa na temat tego, co dzieci poznały w przedszkolu.
Rysowanie słoneczek po śladach. Kolorowanie rysunków.
7. Karta pracy Nowe przygody Olka i Ady. Litery i liczby cz.2, s. 80
Ćwiczenia w czytaniu. Dzieci czytają samodzielnie lub z pomocą R.
Pozdrawiam Was gorąco. Przypominam, że dziś jest święto Taty…Do zobaczenia jutro : )
Comments are closed.