Temat tygodnia: Wakacyjne podróże.
Temat dnia: Nadeszło lato. 9 czerwca (wtorek).
5- latki
- Karta pracy Nowe przygody Olka i Ady. Przygotowanie do czytania,
pisania, liczenia, s. 78.
Wskazywanie Adzie i Olkowi drogi na plac zabaw. Zaznaczanie jej.
6- latki
- Karta pracy Nowe przygody Olka i Ady. Litery i liczby, cz. 2, s. 77.
Odszukanie w naklejkach nazw środków lokomocji przedstawionych na zdjęciach. Naklejanie ich w odpowiednich miejscach.
- Karty pracy, cz. 4, s. 64−65.
Odczytanie zdania: Jest lato. Oglądanie zdjęć, słuchanie tekstu na ich temat. Rysowanie na każdej kolejnej gałązce o jedną jagodę mniej. Kolorowanie rysunków.
- Karta pracy, cz. 4, s. 66.
Określanie, dlaczego pętle są tak narysowane. Kończenie rysowania linii między kwiatami. Kolorowanie kwiatów.
- Karta pracy, cz. 4, s. 67.
Otaczanie w pierwszej pętli obrazków kwiatów polnych, a w drugiej – obrazków zwierząt leśnych. Kończenie rysowania linii między kwiatami według wzoru z poprzedniej karty. Kolorowanie kwiatów.
- Układanie zdań na temat lata( z wykorzystaniem zdjęć z kart pracy) np.
Latem na polu dojrzewa zboże.
Latem w ogrodach i na polach ludzie zbierają truskawki.
Latem w lesie rosną jagody…
Dziecko układają zdania oraz liczy w nich wyrazy.
Zabawa ruchowa z wykorzystaniem rymowanki o wakacjach.
Dzieci maszerują po kole, mówią rymowankę i rytmiczne klaszczą.
Wakacje, wakacje
to wspaniały czas,
czekają na nas morze,
góry, rzeka, las.
- Zabawa dydaktyczna Czym pojedziemy na wakacje? – Rozwiązywanie zagadek o różnych środkach lokomocji.
Pędzi po torze szybko, z daleka,
bo tłum podróżnych na stacji czeka. (pociąg)
Ma skrzydła, choć nie jest ptakiem.
Lata podniebnym szlakiem. (samolot)
Ma maskę, a pod nią konie,
cylindry – nie na głowie.
A w środku siedzi człowiek. (samochód)
Ta wielka latająca maszyna
owada – ważkę, przypomina. (helikopter)
- Rebus fonetyczny – Co to za pojazdy?
Dziecko różnicuje pierwsze głoski w nazwach. Dokonuje ich syntezy po wymienieniu ich przez rodzica i odgaduje nazwy różnych pojazdów, np.
rak, oko, walizka, ekran, ręka– rower;
sukienka, arbuz, motyl, okno, lalka, orzech, torba – samolot;
miś, okulary, tort, obraz, rower – motor;
spodnie, teczka, ananas, telewizor, ekierka, kot – statek.
- Ćwiczenia klasyfikacyjne – Po lądzie, w wodzie czy w powietrzu?
Dziecko segreguje obrazki pojazdów zgodnie z miejscem ich poruszania się:
powietrze – chmurki; woda – fale; ląd – ciemna linia.
– Układanie na podłodze z kolorowej włóczki kształtu wybranego przez dziecko środka lokomocji odgadywanie przez rodzica, co to za pojazd. Potem zamiana ról.
Pozdrawiam
Urszula Bielecka
Comments are closed.