5-6 latki “Biedroneczki”

Temat tygodnia: Wakacyjne podróże.

Temat dnia: Nadeszło lato.  9 czerwca (wtorek).

 

5- latki

  • Karta pracy Nowe przygody Olka i Ady. Przygotowanie do czytania,

pisania, liczenia, s. 78.

Wskazywanie Adzie i Olkowi drogi na plac zabaw. Zaznaczanie jej.

6- latki

  • Karta pracy Nowe przygody Olka i Ady. Litery i liczby, cz. 2, s. 77.

Odszukanie w naklejkach nazw środków lokomocji przedstawionych na zdjęciach. Naklejanie ich w odpowiednich miejscach.

  • Karty pracy, cz. 4, s. 64−65.

Odczytanie zdania: Jest lato. Oglądanie zdjęć, słuchanie tekstu na ich temat. Rysowanie na każdej kolejnej gałązce o jedną jagodę mniej. Kolorowanie rysunków.

  • Karta pracy, cz. 4, s. 66.

Określanie, dlaczego pętle są tak narysowane. Kończenie rysowania linii między kwiatami. Kolorowanie kwiatów.

  • Karta pracy, cz. 4, s. 67.

Otaczanie w pierwszej pętli obrazków kwiatów polnych, a w drugiej – obrazków zwierząt leśnych. Kończenie rysowania linii między kwiatami według wzoru z poprzedniej karty. Kolorowanie kwiatów.

 

  • Układanie zdań na temat lata( z wykorzystaniem zdjęć z kart pracy) np.

Latem na polu dojrzewa zboże.

Latem w ogrodach i na polach ludzie zbierają truskawki.

Latem w lesie rosną jagody

Dziecko układają zdania oraz liczy w nich wyrazy.

 Zabawa ruchowa z wykorzystaniem rymowanki o wakacjach.

Dzieci maszerują po kole, mówią rymowankę i rytmiczne klaszczą.

Wakacje, wakacje

to wspaniały czas,

czekają na nas morze,

góry, rzeka, las.

 

  • Zabawa dydaktyczna Czym pojedziemy na wakacje? – Rozwiązywanie zagadek o różnych środkach lokomocji.

Pędzi po torze szybko, z daleka,

bo tłum podróżnych na stacji czeka. (pociąg)

 

Ma skrzydła, choć nie jest ptakiem.

Lata podniebnym szlakiem. (samolot)

 

Ma maskę, a pod nią konie,

cylindry – nie na głowie.

A w środku siedzi człowiek. (samochód)

 

Ta wielka latająca maszyna

owada – ważkę, przypomina. (helikopter)

 

  • Rebus fonetyczny – Co to za pojazdy?

Dziecko różnicuje pierwsze głoski w nazwach. Dokonuje ich syntezy po wymienieniu ich przez rodzica i odgaduje nazwy różnych pojazdów, np.

rak, oko, walizka, ekran, ręka– rower;

sukienka, arbuz, motyl, okno, lalka, orzech, torba – samolot;

miś, okulary, tort, obraz, rower – motor;

spodnie, teczka, ananas, telewizor, ekierka, kot – statek.

 

  • Ćwiczenia klasyfikacyjne – Po lądzie, w wodzie czy w powietrzu?

Dziecko segreguje obrazki pojazdów zgodnie z miejscem ich poruszania się:

powietrze – chmurki; woda – fale; ląd – ciemna linia.

– Układanie na podłodze z kolorowej włóczki kształtu wybranego przez dziecko środka lokomocji odgadywanie przez rodzica, co to za pojazd. Potem zamiana ról.

Pozdrawiam  

 Urszula Bielecka

 

Przejdź do treści