Termin:04.06.2020 (czwartek), tydzień 2
Temat tygodnia: Wakacyjne podróże
Dzień 2: Góralskie liczenie
• Utrwalanie pierwszej zwrotki i refrenu piosenki Po łące biega lato słowa: Barbara Lewandowska muzyka: Krystyna Kwiatkowska .
• Nauka kolejnej zwrotki na zasadzie echa muzycznego.
Po łące biega lato
Uwija się jak bąk.
„Dzień dobry” mówi kwiatom
i pieści każdy pąk.
Ref.:
Kto chce się z latem spotkać,
Niech idzie z nami tam.
Rumianek i stokrotka
Pokażą drogę nam.
Pomaga lato pszczołom,
Na kwiatach też się zna.
Uśmiecha się wesoło
I w berka z wiatrem gra!
Ref.:
Kto chce się z latem spotkać…
Gdy lato jest zmęczone,
W szałasie sobie śpi
I we śnie gra w zielone,
Bo łąka mu się śni.
Ref.:
Kto chce się z latem spotkać…
• Ćwiczenia indywidualne w czytaniu.
Czytanie tekstu o wyjściu mamy, Olka i Ady do kina na film o małpce.
Książka (s. 92–93) .
• Ćwiczenia w dodawaniu i odejmowaniu.
Liczmany, kartoniki z liczbami i znakami: +, −, = ( z wyprawki)
Zadanie 1.
Na hali, na hali
10 owiec juhas pasie.
Dwie w góry mu uciekły.
Ile teraz masz owiec, juhasie?
Układają 10 liczmanów. Odsuwają 2. Układają działanie:
10 – 2 = 8
Odpowiadają na pytanie: Teraz jest 8 owiec.
Tak samo postępują przy innych zadaniach.
Zadanie 2.
Do zagrody 9 owiec
wpędził juhas młody.
Ale cztery starsze owce
uciekły z zagrody.
Policz teraz szybko mi
ile owiec w zagrodzie śpi?
Zadanie 3.
Na hali, na hali
raz się tak zdarzyło,
że do 7 starszych owiec
3 młode przybyły.
Powiedz teraz mi
– ile wszystkich owiec
w zagrodzie śpi?
Zadanie 4.
Na łące pod górą
juhas owce pasie;
cztery czarne owce
i pięć białych hasa.
Ile wszystkich owiec
jest w stadzie juhasa?
Zajęcia 2. Ćwiczenia gimnastyczne – zestaw nr 19
Ćwiczenia gimnastyczne – zestaw nr 19
Szarfy (Mogą być apaszki lub cienkie szaliki, skakanki, kawałek linki…)
• Marsz po obwodzie koła, dłonie oparte na biodrach – kciuk znajduje się z przodu, a pozostałe palce – z tyłu. (Należy zwrócić uwagę na wyprostowane plecy, wciągnięty brzuch, wysokie podnoszenie kolan).
• Swobodny bieg po sali, na hasło: Wichura – podbieganie przez dzieci do ściany i przyleganie do niej plecami, ramiona ułożone w skrzydełka, brzuch wciągnięty.
• Marsz po sali, szarfa leży na głowie, złożona na pół, odliczenie sześciu kroków, wspięcie na palce, uniesienie ramion w górę, wdech nosem, opuszczenie ramion, wydech ustami.
• Leżenie na brzuchu, ramiona wyprostowane (są przedłużeniem tułowia), na sygnał podniesienie głowy i rąk z szarfą nisko nad podłogą, wytrzymanie około 5 sekund, opuszczenie głowy i rąk.
• Siad prosty, podparty z tyłu, rozłożona szarfa leży na podłodze – zwijanie szarfy jedną nogą, zgiętą w kolanie, przesuwając ją palcami stopy. Potem – zmiana nóg.
• Pozycja stojąca, trzymanie szarfy za plecami jedną ręką, podniesioną do góry – łapanie szarfy od dołu drugą ręką, opuszczoną, zgiętą w łokciu, przeciąganie szarfy rękami, naśladowanie wycierania się ręcznikiem. Potem – zmiana rąk.
• Ćwiczenia w parach: siad prosty w rozkroku naprzeciw siebie, oparcie stóp o stopy partnera, trzymanie dwóch szarf wyciągniętymi do przodu rękami (jak do przeciągania liny), naprzemienne pociąganie za szarfy przez ćwiczących, odchylanie się i pochylanie partnera.
• Siad klęczny, trzymanie dłońmi szarfy za końce, oparcie dłoni o podłogę blisko kolan, odsunięcie szarfy jak najdalej (zwrócenie uwagi, aby pośladki pozostawały oparte na piętach), głowa pochylona, znajduje się pomiędzy ramionami – kwiat się rozwija. Powolne przesuwanie szarfy do kolan, uniesienie ramion z szarfą do góry, pogłębienie odchylenia – kwiat jest rozwinięty.
• Marsz po obwodzie koła, ramiona z szarfą unosimy do góry jednocześnie wciągamy powietrze nosem, po czym opuszczamy powoli ręce z jednoczesnym wypuszczeniem powietrza ustami. Powtarzamy kilka razy zwalniając tempo marszu. Odkładamy szarfy.
Zabawy na świeżym powietrzu
• Wskazywanie pasm górskich na mapie; odczytywanie ich nazw z R lub samodzielnie; zwrócenie uwagi na kolorystykę pasm górskich na mapie.
Mapa fizyczna Polski.
https://mapy.net.pl/userdata/gfx/a89935d56c1151791a02c7f8d66cbce5.jpg
• Malowanie gór farbami na pogniecionej kartce.
Dla każdego dziecka: farby plakatowe, kartka, pędzelek, kartka z bloku technicznego.
Dzieci formują z pogniecionego papieru pasmo górskie, przyklejają je na kartce z bloku technicznego; malują farbami plakatowymi na różne odcienie brązu; malują drzewa iglaste u podnóża gór.
• Zabawa ruchowa Hasła.
Na hasło: Wspinaczka, dzieci stoją i wyciągają ręce w górę, wykonując ruchy naprzemienne. Na hasło: Spacer, dzieci maszerują po sali.
• Jeśli spodobało się Wam dodawanie, możecie jeszcze poćwiczyć, ale UWAGA! – MEGA TRUDNE ZADANIE! Powodzenia ; )
https://www.gry-matematyczne.pl/cukierenka-dodawanie.html
Jestem ciekawa, jak Wam poszło…myślę, że świetnie, bo przecież nieraz mówiliście, że dodawanie to pestka ;). Pozdrawiam i do zobaczenia jutro.
Comments are closed.