Witam Was kochane Smerfiki.
Zabawa dydaktyczna Dzieci.
Obrazek dzieci w dużym formacie, figury geometryczne do zasłonięcia obrazka.
Rodzic prezentuje zasłonięty obrazek i mówi: Czy wiesz, co się znajduje na tym obrazku? Jeśli chcesz się dowiedzieć, musisz wskazać figury, które mam zdjąć. Następnie dziecko odkrywa wybrane figury.
Słuchanie wiersza B. Szelągowskiej Kraina zabawek.
Siedzą zabawki grzecznie na półkach.
Siedzą i patrzą na pajacyka.
Pajac do tańca lalkę zaprosił
i teraz będą tańczyć walczyka.
Patrzcie! Dwa misie! Na samej górze!
W takt się kołyszą, klaszczą łapkami.
Na parapecie rozsiadł się zając;
Jak każdy zając – strzyże uszami.
Tuż obok książek drzemie żyrafa.
Kudłaty piesek przy wózku szczeka.
Piłka się turla, to znowu skacze.
Myszka – zabawka – kotu ucieka.
I nagle wchodzi ktoś do pokoju.
Ojej, nie tańczy już nikt walczyka!
Zabawki stoją, siedzą bez ruchu
i tylko z radia płynie muzyka.
Rozmowa na podstawie wysłuchanego utworu.
Rodzic kieruje rozmową, zadaje pytania pomocnicze, używając określeń dotyczących położenia przedmiotów w przestrzeni.
- Jakie zabawki były w pokoju?
- Kogo pajac zaprosił do tańca?
- Gdzie siedziały dwa misie?
- Kto zdrzemnął się obok książek?
- Przy czym stał kudłaty piesek?
Co się stało, gdy ktoś wszedł do pokoju?
Zabawa matematyczna Gdzie jest ta zabawka?
Lalka, samochód, puzzle, przytulanka.
Rodzic pokazuje dziecku zabawki, które będzie rozmieszczać w pokoju. Zadaniem dziecka jest odpowiedź na pytanie Rodzica: Gdzie jest…? Rodzic powinien tak rozmieścić zabawki, aby dziecko używało zwrotów określających położenie przedmiotów w przestrzeni (na, obok, za, przed).
Kiedy już dziecko odnajdzie wszystkie zabawki zmiana chowającego.
Praca plastyczno-techniczna Moja wymarzona zabawka.
Gazetki reklamowe (lub zdjęcia zabawek), nożyczki, klej, kredki, kartki.
Rodzic umieszcza w głównym miejscu pokoju gazetki (zdjęcia). Prosi, aby dziecko zastanowiło się, czy można je jakoś połączyć/zmienić i stworzyć nową, wymarzoną dla nich zabawkę. Dziecko może wymyślić nowe nazwy, zastosowania itp. Następnie przykleja swoje wytwory. Mogą do nich coś dorysować, a Rodzic zapisuje nazwę zabawki i jej zastosowanie.
Kończenie rozpoczętych przez Rodzica zdań.
Rodzic prosi, aby dziecko dokończyło zdania: Gdybym mówił po angielsku…, Gdybym nie miał w domu żadnej piłki…, Gdybym miał kolegę w dalekim kraju…
Zabawa dydaktyczna Igloo.
Obrazek igloo, części, z których składa się igloo – dla dziecka
Rodzic prezentuje obrazek igloo. Pyta dziecka, jak nazywa się jego mieszkaniec i prosi, aby ułożyło dla niego dokładnie taki sam dom jak na obrazku.
Zabawa integracyjna Żegnamy się…
Rodzic zaczyna zabawę, mówiąc: Żegnam Cię… i wskazuje sposób pożegnania (np. uchem, ramieniem, dziwną miną itp.). Potem robi to dziecko.
Życzę miłej zabawy
Mariola Wnuk
Comments are closed.