Temat tygodnia: Niby tacy sami, a jednak inni.
Temat dnia: Dziwni goście. 29 maja (piątek).
- Słuchanie piosenki Dziwni goście. Rozmowa na temat piosenki. Zabawy i ćwiczenia z piosenką.
https://www.youtube.com/watch?v=Mq5LVKj8pXQ
- Przyszła do mnie dziś pani Złość.
Krzyczy, że całego świata ma już dość!
Nogą głośno tupie i pięści pokazuje,
brzydkie miny stroi. O! O! O!
A za chwilę wszedł wielki Śmiech
i za brzuch się gruby trzyma, ech, ech, ech!
Tak się głośno śmieje, że łzy ze śmiechu leje,
i żartuje sobie: he, he, he!
Ref.: E e e emocje, tacy dziwni goście,
złoszczą, śmieszą, smucą, straszą nas.
Czy jest na to czas i pora, czy nie czas.
E e e emocje, czasem ich wyproście.
Bo i tak powrócą w inny czas,
jeszcze raz i jeszcze raz, i jeszcze raz.
2.Potem Smutek wpadł, tutaj siadł,
łzy mu kapią z mokrych oczu: kap, kap, kap.
Nic go nie ucieszy i nikt go nie pocieszy.
Smutku, przestań płakać, tak, tak, tak!
A na koniec: ciach! Wskoczył Strach!
Trochę boi się wszystkiego, ach, ach, ach!
Wielkie zrobił oczy i jak tu nie podskoczy!
Idź już, Strachu, sobie: sio, sio, sio!
Ref.: E e e emocje . . .
Rozmowa na temat tekstu:
− O czym jest ten teks?
− Co oznacza słowo: emocje?
− O jakich emocjach jest mowa w tekście?
− Jakie emocje nas „odwiedzają”? Co się wtedy dzieje?
- Rozmowa na temat emocji na podstawie piosenki i filmu.
Link : https://www.youtube.com/watch?v=Yqb95ZWykSI
Karty pracy, cz. 4, s. 56–57.
Patrzenie na obrazek. Opowiadanie, co się na nim dzieje. Odszukiwanie na dużym obrazku przedmiotów, roślin umieszczonych na dole kart.
- Zabawa Wyżej – więcej – dalej.
Dzieci oklaskują najlepszych lub wyjątkowych uczestników zabawy, charakteryzujących
się wymienionymi cechami, umiejętnościami. Np.:
−− Kto jest najwyższy?
−− Kto jest najniższy?
−− Kto podskoczy najwyżej (dosięgnie powieszonego dość wysoko przedmiotu)?
−− Kto przeczyta podane wyrazy?
Zabawę można przeprowadzić kilkakrotnie, dobierając ćwiczenia tak, aby każde dziecko mogło się wyróżnić.
- Wykonanie pracy Pożegnalny obrazek dla przyjaciela.
- Wypowiedzi dzieci na temat: Kogo nazywamy przyjacielem?
Kartonowe serce, mazak.
Dzieci podają cechy przyjaciela, które R. zapisuje na kartonowym sercu. Potem umieszcza je na tablicy. Np.: dba o nas, jest pomocny, opiekuńczy, rozbawia nas, czujemy się przy nim bezpiecznie…
- Zapoznanie ze sposobem wykonania prac (według Igora Buszkowskiego).
Dla każdego dziecka: podstawa pudełka po czekoladkach, brystol, szary papier, kolorowy papier, nożyczki, klej.
Ramą obrazka jest podstawa pudełka po czekoladkach. W jej wnętrzu dzieci tworzą dowolną kompozycję, np. góry, jezioro, las, łąkę, miasto… Aby kompozycja była wypukła, część papierów potrzebnych do wykonania pracy dzieci mogą pognieść.
- Karta pracy, cz. 4, s. 58.
Opowiadanie o tym, jak Olek i Ada obchodzili Dzień Dziecka. Układanie zdań o każdym obrazku. Pisanie samodzielnie lub przez R. imienia dziecka. Ozdabianie pola z imieniem.
Pozdrawiam
Urszula Bielecka
Comments are closed.