Temat tygodnia: Święto rodziców.
Temat dnia: Jak nasi rodzice. 21 maja (czwartek).
Słuchanie piosenki Daj mi rękę tato. Rozmowa na temat piosenki.
Link: https://www.youtube.com/watch?v=ZxgFEtsfIBs
Daj mi rękę tato.
Już na dworze ciemno
a ja się nie boję
bo ty idziesz ze mną.
Nawet z nocnych strachów
nic sobie nie robię
Strachy uciekają
gdy jestem przy tobie.
Ref.: Tato, tato,
jak to dobrze, że
jesteś zawsze blisko,
i że kochasz mnie.
Tato, tato,
nigdy nie smuć się
i pamiętaj przecież,
ja też kocham cię.
Codziennie jesteśmy
na długim spacerze
Już mnie nauczyłeś
jeździć na rowerze.
I wiem, że mnie jeszcze
nauczysz wszystkiego
co mądre i dobre.
I cieszę się z tego.
Ref.: Tato, tato…
O moich marzeniach
nie powiem nikomu
Chciałabym mieć tatę
przez cały dzień w domu.
Żeby ważne sprawy
na później zostawił
i żeby się głośno
śmiał i ze mną bawił.
Ref.: Tato, tato…
- Nauka refrenu na zasadzie echa muzycznego.
Karta pracy, cz. 4, s. 46.
Czytanie zdań z R. lub samodzielnie. Rysowanie swojej mamy i swojego taty. Nazywanie kwiatów.
- Liczymy sylaby – zabawa dla 5 latków Link: https://zasobyip2.ore.edu.pl/uploads/publications/4fb984bae5477d8f8e7cb2bf0467da09_/lesson/lesson/index.html
- Gdzie ukryły się głoski?- zabawa dla 6 latków. Link:https://zasobyip2.ore.edu.pl/uploads/publications/51c0c8e947b6c8f70d7d06184077b767_/lesson/lesson/index.html
- Układanie z liter nazw obrazków. Dla każdego dziecka: obrazki, litery z wyprawki- 6 latki.
Dzieci losują obrazki. Układają pod nimi wyrazy z liter – ich nazwy.
- Ćwiczenia w porównywaniu wzrostu.
- Mierzenie wzrostu dzieci.
- R.mierzy wysokość ciała dzieci oraz członków rodziny za pomocą miarki zawieszonej na ścianie. W notesie zapisuje wzrost przy imionach uczestników zabawy. Dzieci określają kto jest wyższy, a kto niższy.
- Karta pracy, cz. 4, s. 47.
Kolorowanie ubrań tej osoby z pary, która jest wyższa. Naklejanie zdjęć odpowiedniego kwiatu.
Zabawy na świeżym powietrzu
- Zabawa Lustro.
Dzieci i rodzice dobierają się parami i stają naprzeciwko siebie. Jedna osoba wykonuje dowolne ruchy, druga je naśladuje. Po chwili następuje zmiana ról.
- Zabawa ruchowa z elementem równowagi Podwieczorek dla rodziców.
Krążki, kubeczki jednorazowe dla każdego dziecka.
Uczestnicy zabawy poruszają się po wyznaczonym obszarze ogrodu. Każdy trzyma w ręce krążek z jednorazowym kubeczkiem. Osoba, której kubeczek się przewróci albo spadnie, odchodzi na bok. Wygrywa to dziecko/ osoba, które będzie się poruszało z kubeczkiem jak najdłużej.
- Zabawy swobodne w ogrodzie .
Karta pracy, cz. 4, s. 48.
Wyklaskiwanie podanego rytmu, w powtarzaniu tekstu za R. Określanie, w którą stronę zwrócone są serduszka. Naklejanie brakujących serduszek. Rysowanie po śladach dużych serduszek. Rysowanie w ich wnętrzu małych serduszek.
- Wypowiedzi dzieci na temat Co lubią moi rodzice?
Dzieci określają, co lubi mama, co lubi tata, ale odpowiedzi podają, dzieląc dane słowa na sylaby. Np.: chłopiec mówi, że jego mama lubi cze-ko-la-dę, a tata cias-to. Rodzice syntezują sylaby i podają całe słowa (czekolada, ciasto).
- Utrwalenie wiersza Jadwigi Koczanowskiej Mama i tata.
Mama i Tata to świat nasz cały,
ciepły, bezpieczny, barwny, wspaniały,
to dobre, czułe, pomocne ręce
i kochające najmocniej serce.
To są wyprawy do kraju baśni,
wakacje w górach, nad morzem, na wsi,
loty huśtawką, prawie do słońca
oraz cierpliwość co nie ma końca.
Kochana Mamo, Kochany Tato
dzisiaj dziękować chcemy Wam za to,
że nas kochacie, że o nas dbacie
i wszystkie psoty nam wybaczacie.
- Słuchanie i nauka piosenki M. Jeżowskiej A ja wolę moją mamę
Link: https://www.youtube.com/watch?v=X6ZpumEE3xs
Aby dzieci opanowały tekst wierszyka i piosenek należy je często powtarzać. Warto wydrukować sobie teksty, mając je pod ręką można je utrwalać w dowolnym momencie dnia.
Pozdrawiam
Urszula Bielecka
Comments are closed.