Termin: 21.05.2020 (czwartek), tydzień 4
Temat tygodnia: Święto rodziców
Dzień 2: Jak nasi rodzice
• Karta pracy, cz. 4, s. 46.
Czytanie zdań z R. lub samodzielnie. Rysowanie swojej mamy i swojego taty. Nazywanie kwiatów.
• Utrwalanie refrenu piosenki Dziękuję mamo dziękuję tato.
Nauka kolejnych zwrotek piosenki.
https://www.youtube.com/watch?v=j09kDRPi3tE
Nauka kolejnych zwrotek piosenki.
• Modelowanie struktury dźwiękowej nazw obrazków.
Obrazki, kartoniki: czerwone, niebieskie ( z Wyprawki)
Dzieci losują obrazki (po trzy sztuki). Układają pod nimi modele ich nazw. Dzielą nazwy na głoski i porównują liczbę samogłosek i spółgłosek.
• Gimnastyka z tatą – rozwijanie sprawności.
• Ćwiczenia w porównywaniu wzrostu.
• Mierzenie wzrostu dzieci.
Miarka.
R. mierzy wysokość ciała dzieci za pomocą miarki zawieszonej na ścianie. Potem mierzy swój wzrost i zaznacza na miarce. Teraz porównajcie swój wzrost. Oczywiście dorosły jest wyższy niż dziecko, a dziecko jest niższe niż dorosły.
• Karta pracy, cz. 4, s. 47.
Kolorowanie ubrań tej osoby z pary, która jest wyższa. Naklejanie zdjęć odpowiedniego kwiatu.
• Zabawa ruchowo-naśladowcza Jak nasi rodzice.
Dzieci poruszają się po pokoju. Na hasło Jak mama naśladują czynności wykonywane przez mamę. Na hasło Jak tata – czynności wykonywane przez tatę.
• Serduszko z masy solnej.
Składniki na masę solną
- 0,5 szklanki wody
- 1 szklanka soli
- 1 szklanka mąki
https://pl.pinterest.com/pin/560346378638921713/
Przygotujcie sobie miskę, do której wsypiecie sól i mąkę. Najpierw mieszamy ze sobą dobrze suche składniki,a następnie dolewamy wodę. Nie dodajemy jednak całej od razu tylko partiami. Wlewamy trochę wody i wygniatamy masę solną. Gdy widzimy, że jest jej za mało znów trochę dodajemy. Ciasto nie może być zbyt mokre, ma się po prostu lepić do siebie niczym plastelina, ale jednocześnie nie pozostawać na rękach. Trzeba je również dobrze wygnieść na stolnicy posypanej delikatnie mąką.
Jak utwardzić masę solną
Gotowe,,wyroby” z masy solnej można utwardzić w piekarniku. Wystarczy rozgrzać go do 50 stopni Celsjusza i włożyć masę na blachę, a następnie do piekarnika na ok. godzinę. Trzeba sprawdzać czy masa się utwardziła. Będzie to oczywiście zależało od tego jak grube będą dekoracje. Jeśli nie jest jeszcze w zupełności twarda wystarczy zostawić je w ciepłym piekarniku. Nie zostawiajcie jej też w piekarniku bez doglądania. Cieńsze rzeczy będą gotowe szybciej od tych grubych. Zbyt szybko wysuszona masa z drugiej strony zacznie pękać.
W sezonie zimowym do suszenia masy solnej można wykorzystać też grzejniki. Wystarczy rozłożyć gotowe ludziki, dekoracje czy inne rzeczy, na grzejniku. Latem można je rozłożyć w przewiewnym miejscu, ale nie bezpośrednio na słońcu, bo popękają. Oczywiście suszenie tym sposobem będzie trwać zdecydowanie dłużej, bo nawet kilka dni.
Po utwardzeniu czas na malowanie. Mogą służyć do tego farbki plakatowe lub mazaki, dobrze sprawdza się również lakier do paznokci. (nie trzeba dodatkowo zabezpieczać przed blaknięciem). Te pomalowane farbkami plakatowymi możecie posmarować bezbarwnym lakierem do paznokci lub spryskać lakierem do włosów. To je utrwali na dłużej i posłużą Wam przez kilka lat przywołując miłe wspomnienia.
Oczywiście serduszko to prezent dla mamy, ale możecie zrobić dwa takie same tylko w innych kolorach, tak jak na filmie i wręczyć je tacie. Dobrze sprawdzi się klej Magic, a zamiast brokatu można użyć kaszy lub ryżu, choć brokat wygląda najefektowniej. (Jeśli ,,zjedziecie” niżej, pod filmem znajdziecie inne propozycje na prace- prezenty z masy solnej)
• Karta pracy, cz. 4, s. 48.
Wyklaskiwanie podanego rytmu, w powtarzaniu tekstu za R. Określanie, w którą stronę zwrócone są serduszka. Naklejanie brakujących serduszek. Rysowanie po śladach dużych serduszek. Rysowanie w ich wnętrzu małych serduszek.
• Wypowiedzi dzieci na temat Co lubią moi rodzice?
Dzieci określają, co lubi mama, co lubi tata, ale odpowiedzi podają, dzieląc dane słowa na sylaby. Np.: dziecko mówi, że jego mama lubi cze-ko-la-dę, a tata cias-to. R. syntezują czyli łączą sylaby i podają całe słowa (czekolada, ciasto).
• Układanie z liter nazw obrazków.
Dla każdego dziecka: obrazki, (mogą być te same, których używaliście wcześniej), litery z wyprawki. Dzieci losują obrazki. Układają pod nimi wyrazy z liter – ich nazwy ( tym razem nie przyklejacie)
Mam nadzieję, że spodobała się Wam moja propozycja na prezent dla mamy. Co Wy na to Kochane Mamy? Pozwólcie działać dzieciom. Życzę Wam miłego popołudnia. Do zobaczenia jutro.
Comments are closed.