Znowu się widzimy drogie Smerfiki.
Zabawa matematyczna Maki, kaczeńce, niezapominajki.
Liczmany – czerwone, żółte i niebieskie kwiatki wycięte z papieru kolorowego, obręcze w tych kolorach, szarfy , pudełka, talerzyki……
Rodzic rozsypuje kolorowe kwiaty na dywanie – łące. Dziecko postępuje zgodnie z poleceniami Rodzica:
- segregują kwiaty ze względu na kolor, wkładają do właściwych obręczy,
- układają rytm z kwiatów rozpoczęty przez Rodzica: czerwony, żółty, niebieski, czerwony, żółty…
- układają dowolne rytmy.
Nauka II i III zwrotki piosenki Mała biedroneczka https://www.youtube.com/watch?v=BeLMx4273_E.
- Mała biedroneczka siedem kropek miała,
na łące zielonej wesoło fruwała.
złapał ją pajączek w swoją pajęczynę.
„Uratuję cię, biedronko, a ty mi coś przynieś”.
: Biedroneczko, leć do nieba,
przynieś mi kawałek chleba.
2.Mała biedroneczka siedem kropek miała,
na łące zielonej wesoło fruwała.
Złapał ją wróbelek, niesie tę kruszynę.
„Uratuję cię, biedronko, a ty mi coś przynieś”.
: Biedroneczko, leć…
3.Mała biedroneczka siedem kropek miała,
na łące zielonej wesoło fruwała.
Złapała ją żaba i po wodzie płynie.
„Uratuję cię, biedronko, a ty mi coś przynieś”.
: Biedroneczko, leć…
Oglądanie roślin łąkowych Zielnik.
Zapraszam na spacer na łąkę. Egzemplarze zebranych roślin i przyniesionych kwiatów łąkowych, np.: maków, konwalii, koniczyny, stokrotki, mniszka, niezapominajki, fiołka, bratka itp.
Oglądanie roślin przyniesionych z łąki, rozpoznawanie znanych dzieciom roślin i słuchanie informacji i ciekawostek opowiadanych przez Rodzica. Dzieci razem z Rodzicem przyklejają rośliny na kartkach , i tak powstanie Zielnik.
Improwizacja ruchowa do muzyki poważnej Nad pięknym modrym Dunajem.
Różdżka, nagranie utworu Nad pięknym modrym Dunajem, https://www.youtube.com/watch?v=Oip1FwYLSwk.
Rodzic czarodziejską różdżką zamienia dzieci w kwiaty, które tańczą w słońcu. Dzieci stoją w miejscu i ruchem ciała oddają nastrój muzyki.
Ćwiczenia ortofoniczne na podstawie wiersza B. Szelągowskiej Majowa łąka.
Rodzic prezentuje wiersz. Powtarza treść wiersza powtórnie, a dzieci powtarzają fragment tekstu: za, zo, ze, zu, zy to majowe dni!
Majowa łąka,
pachnąca łąka;
Tu widać myszkę,
słychać skowronka…
Za, zo, ze, zu, zy
to majowe dni!
Pająk zaplata
pośród traw sieci,
a mała pszczółka
do kwiatka leci.
Za, zo, ze, zu, zy
to majowe dni!
Ważka spogląda
na dół ciekawie.
Kret nowy kopiec
wykopał w trawie.
Za, zo, ze, zu, zy
to majowe dni!
Bąk bzyczy głośno,
trzmiela szukając.
A wokół brzozy
wciąż biega zając.
Za, zo, ze, zu, zy
to majowe dni!
Na małym krzaczku
przysiadła mucha.
Z wielką uwagą
motyla słucha.
Za, zo, ze, zu, zy
to majowe dni!
I konik polnyteż nie próżnuje,
małej biedronce
kropek pilnuje.
Za, zo, ze, zu, zy
to majowe dni!
Tyle się dzieje
ciągle na łące!
Aż z ciekawością
zerka tam słońce.
Za, zo, ze, zu, zy
to majowe dni!
Ćwiczenia dźwiękonaśladowcze Odgłosy łąki.
Dziecko biega, naśladując podany przez Rodzica odgłos zwierzęcia żyjącego na łące: konik polny – cyk, cyk; żaba – kum, kum; osa – bzzzz…; skowronek – fiu, fiu.
Ćwiczenia językowe Czerwony jak…Dzieci podają nazwy znanych im kolorów, a następnie podają nazwy przedmiotów, roślin, zwierząt, które kojarzą im się z tym kolorem, np. czerwony jak jabłko. Mogą również wymyślać nazwy nowych kolorów, odwołując się do swoich doświadczeń, np. kolor malinowy, kolor plażowy.
Miłej zabawy.
Mariola Wnuk
Comments are closed.