Dzień dobry :)
Edukacja polonistyczna
Temat: Mieszkańcy łąki i ogrodu. ( Zapisz w zeszycie)
Dziś przeczytasz wiersz pt. ,, Żuk” oraz teksty informacyjne; Opiszesz życie wybranych zwierząt łąkowych.
- Przeczytaj głośno wiersz Jana Brzechwy pt. ,, Żuk”, podręcznik, s. 26, 27.
- Odpowiedz na pytania zawarte w ćwiczeniu 1, s. 27 pod tekstem.
- Wykonaj ustnie ćwiczenie 2 i 3, s. 27.
- Naucz się wiersza na pamięć do końca tygodnia – ćwiczenie 4, s. 27.
- Przeczytaj informacje o owadach: żuk – owad z rodziny chrząszczy, krępy, ma od 1,5 do 2 cm długości, jest czarny, lśniący, żyje w lasach i na łąkach, zjada zwierzęce odchody, biedronka – jest niewielkim owalnym owadem z rodziny chrząszczy, ma mniej więcej pół centymetra długości i czerwone skrzydełka z czarnymi kropkami, żyje na łąkach, w ogrodach i sadach, zjada mszyce i inne szkodniki roślin.
- Rozpoznaj owady na podstawie opisu ich cech – ćwiczenie 1, s. 36, zeszyt ćwiczeń.
- Wykonaj ćwiczenie 2, 3, s. 36. W ćwiczeniu 3 zamiast zagadki możesz narysować rebus lub ułożyć krzyżówkę związaną ze zwierzętami łąkowymi.
- Przypomnij sobie alfabet, a następnie wykonaj ćwiczenie 4, s. 36 w zeszycie ćwiczeń.
- Wykonaj ćwiczenia 5 i 6, s. 37, zeszyt ćwiczeń.
- Przeczytaj informację w ramce o owadach, zeszyt ćwiczeń, s. 38. Poznaj budowę owada na przykładzie mrówki.
- Wykonaj ćwiczenia 7 i 8, s. 38 w zeszycie ćwiczeń.
Zajęcia rozwijające z edukacji polonistycznej
Temat: Poznajemy baśń pt. ,, Calineczka”.
Dziś poznasz znaczenie słowa baśń; Wypowiesz się o przygodach bohaterów baśni pt.,, Calineczka’.
- Na podstawie Słownika języka polskiego PWN – baśń to opowiadanie o charakterze fantastycznym.
- Uzupełnij w zeszycie metryczkę książki: autor: Hans Christian Andersen, tytuł : ,, Calineczka”, Wydawnictwo: Greg 2020, bohaterowie: Calineczka, kobieta, ropucha i jej syn, chrabąszcz, kret, jaskółka, mysz polna, książę elfów.
- Zapisz w zeszycie cechy postaci: Calineczka – dobra, miła, wrażliwa, opiekuńcza, pracowita, ropucha – egoistyczna, chrabąszcz – nie miał własnego zdania, – mysz – gospodarna, zapobiegliwa, kret – zarozumiały, jaskółka – sympatyczna, kochająca wolność, książę elfów – zdecydowany, stanowczy.
- Odpowiedz ustnie na pytania: Czy pewna kobieta poszła prosić o dziecko do czarownicy? (tak); Czy małą dziewczynkę porwała wstrętna ropucha? (tak); Czy Calineczka miała zostać żoną syna ropuchy? (tak); Dlaczego chrząszczównom nie podobała się Calineczka? ( była inna niż one, oceniały tylko jej wygląd); Dlaczego Calineczka nie lubiła kreta? ( kret nie lubił światła, kwiatów, ptaków); Calineczka zaopiekowała się kukułką? (nie); Calineczka została królową? (tak).
- Zapisz w zeszycie naukę płynącą z baśni; Baśń pt.,, Calineczka” uczy nas, że nie wolno nikogo oceniać po wyglądzie – jednym się możemy podobać, innym nie. Bierzemy pod uwagę cechy: dobroć, uczciwość, przyjaźń, szczerość, pracowitość. Baśń też pokazuje nam, że warto pomagać innym, wtedy ktoś nam się odwzajemni. Zawiera także pouczenie, abyśmy nie uszczęśliwiali nikogo na siłę, tak jak ropucha czy mysz.
- Pomyśl, który fragment baśni podobał Ci się najbardziej. Opowiedz o nim rodzicom. Możesz narysować ilustrację do tego fragmentu na kartce lub w zeszycie.
- Wykonaj test wiedzy o baśni ,,Calineczka”. Po skończeniu testu spróbuj się ocenić sam lub z pomocą rodziców.
Edukacja matematyczna
Temat: Obliczenia w zakresie 100. (Zapisz w zeszycie)
Dziś wykonasz zadania matematyczne, wymagające mnożenia i dzielenia liczb.
- Rozwiąż zadania tekstowe, wykorzystaj ilustracje do obliczeń. Obliczenia i odpowiedzi zapisz w zeszycie – zadanie 1, s. 46, podręcznik.
- Odkryj zasadę tworzenia łańcuszka liczbowego – pomyśl, o ile różnią się od siebie liczby po sąsiedzku w każdym łańcuszku.
- Rozwiąż w zeszycie zadanie- Malarz rozlał 16 litrów farby do kilku jednakowych puszek. W każdej puszce zmieściło się 2 litry farby. Ile puszek zużył malarz? Przepisz do zeszytu pytanie, wykonaj obliczenie i zapisz odpowiedź. Możesz wykonać rysunek do zadania. Rozwiązane zadanie proszę wysłać do oceny – do środy.
- Poćwicz umiejętność sprawnego dzielenia w teście wyboru, w którym musisz wskazać jedną z trzech odpowiedzi, która jest wynikiem poszczególnych działań – Tabliczka dzielenia do 50.
Wychowanie fizyczne
Dziś proponuję Ci ćwiczenia naśladujące zwierzęta łąkowe: czworakowanie, turlanie się, skoki naśladujące ruchy żaby, konika polnego, lot motyla, pszczoły, bociani chód z wysokim unoszeniem kolan, stanie na jednej nodze, biegi z omijaniem przeszkód, ćwiczenia relaksacyjne – głębokie wdechy i wydechy.
Życzę miłej pracy i pozdrawiam :)
Edukacja polonistyczna – 1 godz.,
Zajęcia rozwijające z edukacji polonistycznej – 1 godz.,
Edukacja matematyczna – 1 godz.,
Wychowanie fizyczne – 1 godz.
Comments are closed.