Dzień dobry :)
Edukacja polonistyczna – 1 godz.
Wysłuchajcie fragmentu książki J. Papuzińskiej ” Nasza Mama czarodziejka ” pt. „Jak nasza mama zreperowała księżyc” lub poproście rodziców o przeczytanie tego teksu z podręcznika str. 30 – 32. Zwróćcie uwagę na wydarzenia realne i fantastyczne (wydarzenia nierealne, niemożliwe) w opowiadaniu. Jak nasza mama zreperowała księżyc – TVP VoD – TVP.pl
Odpowiedzcie teraz na pytania: Kto jest bohaterem opowiadania? O jakiej porze to się dzieje? Dlaczego księżyc popłakiwał? W jaki sposób mama naprawiła księżyc? Czy można naprawić księżyc? Czego człowiek nigdy nie potrafi naprawić? – podajcie przykłady rodzicom.
Zachęcam Was do samodzielnego przeczytania książki lub jej fragmentów.
Otwórzcie ćwiczeniówkę na str. 31 i wykonajcie ćwiczenie 1 – przyjrzyjcie się ilustracjom i ponumerujcie odpowiednio pasujące do nich podpisy. W pustej ramce narysujcie brakującą ilustrację.
Następnie wykonajcie ćwiczenie 2 – przeczytajcie zdania. Napiszcie ” ? ” na końcu pytań, a ” . ” na końcu odpowiedzi. Wykonajcie ćwiczenie 3 na str. 32, w którym uzupełnijcie wypowiedzi Tomka o jego rodzinie. Skorzystajcie z wyrazów z ramki.
Kim jestem w mojej rodzinie?
Spróbujcie odpowiedzieć teraz na pytania: Kim jesteś dla brata (siostry)? Kim jesteś dla mamy i taty? Kim jesteś dla babci i dziadka? Kim jesteś dla cioci lub wujka? (siostrzenicą, bratanicą)
Wyrazy też mają rodziny – wykonajcie ćwiczenie 4 – pokolorujcie taką samą kredką ramki z wyrazami nazywającymi tego samego członka rodziny.
Edukacja plastyczna – 1 godz.
Wyczarowane na kamieniu – spróbujcie zabawić się w czarodziejów i wyczarować z kamieni np. postaci zwierząt, kwiaty (malujcie farbami lub mazakami). Może Was zainspiruje Malowane kamienie – Bystre Dziecko
lub Jakie To Proste – Biedronka z Kamyków – YouTube.
Wasza praca może być np. dekoracją do Waszego pokoju.
Edukacja matematyczna – 1 godz.
W dalszym ciągu doskonalimy dodawanie i odejmowanie w zakresie 20.
Otwórzcie ćwiczeniówkę na str. 54 – 55 i wykonajcie ćwiczenia 1 – 7 według poleceń. Proszę, zróbcie zdjęcie str. 54 – 55 i wyślijcie do jutra tj. 13. 05. 2020 r.
Zagadki matematyczne.
Jaką liczbę mam na myśli? – doskonalenie rachunku pamięciowego.
Rodzic podaje przykłady, a dzieci pokazują wyniki na kartonikach lub odpowiadają.
Mam na myśli pewną liczbę. Jeśli dodam do niej 3, to otrzymam 18. Jaką liczbę miałem na myśli?
Mam na myśli pewną liczbę. Jeśli dodam do niej 7, to otrzymam 20. O jakiej liczbie pomyślałem na początku?
Mam na myśli pewną liczbę. Jeśli odejmę od niej 3, to otrzymam 13. Jaką liczbę miałem na myśli?
Mam na myśli pewną liczbę. Jeśli odejmę od niej 8, to otrzymam 11. O jakiej liczbie pomyślałem na początku?
Zajęcia komputerowe – 1 godz.
Na początku jako powtórzenie z poprzednich zajęć uzupełnijcie zdania w ćwiczeniu 4 na str. 45 w zeszycie ćwiczeń. Następnie wykonajcie ćwicz. 5 – napiszcie w programie Word imię „Łucja”. Wiecie jakich klawiszy użyjecie, żeby zapisać pierwszą literę tego imienia? Są to aż trzy klawisze. W razie trudności poproście o pomoc rodzica.
Praca z płytą – planeta 18.
Uruchomcie płytę i wykonajcie ćwiczenie „Tosia marzycielka”, polegające na wstawieniu brakujących liter. Następnie uruchomcie umieszczone na płycie gry i wykonajcie zawarte w nich zadania:
– gra „Obrazki z… ogonkami, kreseczkami i kropkami”, w której podpisujecie obrazki (jaskółka, żyrafa, żaba, źrebię, prosię, gęś, wąż, pająk, pączek, ćma); wykorzystując przy tym klawisz Backspace.
– gra „Pomylone Controle” – uzupełnijcie wiersz właściwymi klawiszami. Podpowiadam Wiersz Powodzenia!
Pozdrawiam Was serdecznie :)
Comments are closed.