Temat tygodnia: Moja miejscowość, mój region.
Temat dnia: Album mojej miejscowości 7 maja (czwartek). Zabawa Dokończ zdania.
R. mówi początek zdania, a dzieci je kończą.
Miejscowość, w której mieszkam, to…
Mieszkam… przy ulicy…
Lubię swoją miejscowość, bo…
Moje przedszkole znajduje się w… przy ulicy…
,,Co to za miejsce?” — zagadki wzrokowe. Rodzic przygotowuje fotografie bardzo charakterystycznych i znanych miejsc w miejscowości (budynki mieszkaniowe, kościoły, urzędy, pomniki) i prezentuje je dziecku. Dziecko ma za zadanie odgadnąć nazwę oraz przeznaczenie danego miejsca.
Instrumentacja wiersza Bożeny Formy Droga do przedszkola.
R. recytuje wiersz zwracając uwagę na odpowiednią intonację i dykcję.
Codziennie wczesnym rankiem
zawsze drogą tą samą
do przedszkola maszeruję,
razem z moją mamą.
Mijam skrzyżowanie
sklepy, park i szkołę
potem kilka domów
i widzę przedszkole.
Chociaż jestem mały
to swój adres znam.
Do domu potrafię
drogę wskazać sam.
Zadaniem dzieci jest granie rytmu do wiersza na dowolnym instrumencie. Można również wykorzystać np. kamyki, klocki, garnki oczywiście za pozwoleniem mamy.
Propozycje prac plastycznych
1. Wykonanie przewodnika/ albumu swojej miejscowości
Spróbuj stworzyć album a może przewodnik po Twojej miejscowości. Niech zawiera miejsca które wg. Ciebie warto zobaczyć. Nie musi to być budynek czy pomnik. Piękne drzewo czy rzeka to również rzeczy, które warto pokazać innym. Pomyśl o tych miejscach i stwórz kartę tytułową przewodnika/ albumu.
W kolejnych dniach możecie tworzyć następne karteczki przewodnika/albumu. Poproście mamusię/tatusia o podpisanie Waszych rysunków. Chyba, że zrobicie to sami?
- ,,Moja miejscowość” —praca plastyczna
Wykonaj obrazek przedstawiający Twoją okolicę. Dziecko ustala jakie miejsca chce przedstawić na obrazku, w jaki sposób go wykona. Dziecko wycina lub wydziera z gazet domy, bloki, postacie ludzi, samochody, ulice, drzewa mogą dorysować kredkami.
3. Stwórzcie makietę miejscowości w której mieszkacie. Użyjcie klocków, pudełek, zabawek. Nie zapomnijcie o umieszczeniu na makiecie własnego domku
5-latki Karta pracy, cz. 4, s. 27.
Rysowanie szlaczków po śladach, a potem – samodzielnie. Rysowanie po śladach spirali – dużych i małych.
Karta pracy, cz. 4, s. 26.
Określanie, co przedstawiają zdjęcia. Odszukanie w naklejkach zdjęć podobnych krajobrazów i naklejenie ich obok odpowiednich zdjęć. Rysowanie takiego samego rysunku po prawej stronie, jaki jest po lewej stronie. Określanie, co znajduje się w rogach rysunków.
Pozdrawiam Małgorzata Jastrząb
Comments are closed.