Temat tygodnia: Moja Ojczyzna.
Temat dnia: Stolica, Wisła, syrenka. 5 maja (wtorek).
- Karta pracy, cz. 4, s. 30−31.
Określanie, co zwiedzali w Warszawie Olek, Ada, mama i tata z rodzicami mamy. Oglądanie zdjęć warszawskich syrenek. Rysowanie po śladach rysunków bez odrywania kredki od kartki.
- Utrwalenie wiersza Ewy Stadtmüller Kim jesteś?
. Czy wiesz, kim jesteś?
− To oczywiste!
Co ci jest bliskie?
− Znaki ojczyste.
Ojczyste barwy
− biało – czerwone.
Ojczyste godło
− orzeł w koronie.
Ojczyste w hymnie
− mazurka dźwięki,
no i stolica
− miasto syrenki.
- Układanie zdań z podanymi słowami. Wyrazy: stolica, Wisła, syrena.
Dzieci losują wyrazy, odczytują je ( 6-latk samodzielnie ) i układają zdania z odczytanymi słowami (5- latkom pomaga rodzic).
Zabawy i ćwiczenia związane z mierzeniem pojemności płynów.
Przygotowane przez R. kilka butelek z plastiku, np. o pojemności 1l z różną zawartością
wody zabarwionej farbą. Butelki są dobrze zakręcone.
- Określanie, ile wody jest w butelce.
- R.stawia przed dziećmi zakręconą butelkę z wodą. Pyta dz.: Ile jest wody w butelce –
dużo, mało? Potem przewraca butelkę i pyta, czy jest w niej tyle samo wody.
- Ustawianie butelek według wzrastającej w nich ilości wody.
Butelki z różną ilością barwionej wody.
R.ustawia butelki na stoliku przed dziećmi.
−− Dzieci określają, w której butelce jest najwięcej barwionej wody, a w której najmniej.
−− Ustawiają butelki według ilości zawartego w nich płynu – od tej z najmniejszą ilością, do tej z największą.
−− Dmuchają w kolejne odkręcone butelki. Porównują dźwięki wydawane przez nie.
- Zapoznanie z miarą płynów.
- R.pokazuje butelki – 0,5l, 1l, 1,5l. Mówi dzieciom, że miarą pojemności płynów jest 1l – 0,5l to jest połowa 1l, a 1,5l – to litr i jeszcze połowa litra.
- Sprawdzanie ilości napojów w dwóch różnych butelkach (jedna niska i szeroka, a druga –wąska i wysoka) za pomocą wspólnej miary.
Butelki z wodą, kubek.
Dzieci przelewają do kubka wodę z jednej butelki, a potem z drugiej butelki i liczą, ile kubków wody było w jednej, a ile w drugiej butelce, Określają, gdzie wody było więcej (było tyle samo).
- Karta pracy, cz. 4, s. 32–33.
Oglądanie zdjęcia, zwracanie uwagi na poziom soku w szklankach.
Sok jabłkowy, szklanki, kubek plastikowy.
R.wlewa tyle samo soku jabłkowego do przygotowanych różnych szklanek – miarką jest plastikowy kubek.
- Dzieci oglądają szklanki i dochodzą do wniosku, że o ilości soku nie mówi jego poziom
w szklankach, tylko miarka jaką ten płyn rozlewano. Dzieci wypijają sok ze szklanek. Wskazywanie butelki, w której zmieści się najwięcej płynu i tej, w której zmieści się go najmniej. Czytanie z R. lub samodzielnie pojemności butelek.
- Dzieci rysują szlaczki po śladzie, a potem samodzielnie. Następnie kolorują butelki, rysują je po śladzie a potem samodzielnie według wzoru.
- Zabawa ruchowa z butelkami plastikowymi.
Dla każdego dziecka butelka plastikowa.
Każde dziecko dostaje butelkę, Ustawia ją względem siebie według poleceń R.:
−− połóżcie butelkę przed sobą, za sobą,
−− połóżcie ją po waszej prawej stronie, po waszej lewej stronie,
−− turlajcie butelkę po podłodze.
- Wykonanie pracy plastycznej Nasze godło.
Dla każdego dziecka wyprawka, karta 22, nożyczki, czerwona farba, pędzel, korona.
- Wycinanie z karty rysunku godła, dorysowanie korony na głowie orła i pomalowanie godła na czerwono, tak aby kształt orła został biały.
- Karta pracy Nowe przygody Olka i Ady. Przygotowanie do czytania, pisania, liczenia, s. 75 5- latki. Kolorowanie klocków – klocki tego samego kształtu powinny być w takim samym kolorze.
- Utrwalanie piosenki Syrenka.
https://www.youtube.com/watch?v=c-id729zpjs
Nauka pierwszej zwrotki piosenki na zasadzie echa muzycznego. Osłuchanie z pozostałymi.
- Ćwiczenia oddechowe Wiślane fale.
Dla każdego dziecka przymocowane do cienkich patyczków niebieskie paski karbowanej
bibuły. Dzieci nabierają powietrze nosem, następnie powoli wypuszczają je ustami, wprawiając w ruch paski bibuły.
Pozdrawiam
Urszula Bielecka
Comments are closed.