Dzień dobry Smerfiki.
Zapraszam do wspólnej zabawy.
Oglądanie książek i albumów o miastach oraz o symbolach Polski.
Książki i albumy o miastach i o symbolach Polski.
Proszę pokazać dzieciom książki i albumy, przeczytać fragmenty tekstu, dzieci opisują obrazki. Rodzic zapoznaje dzieci z symbolami narodowymi.
Ćwiczenia spostrzegawczości Segregujemy zakrętki.
Zakrętki plastikowe w różnych kolorach, pudełko, szarfy.
Rodzic kładzie przed dzieckiem pudełko z zakrętkami, a dziecko segreguje zakrętki według kolorów, wkładając je do szarf. Nazywa kolory, szacuje, jakiego koloru zakrętek jest więcej, a jakiego koloru – mniej.
Zabawa kreatywna Biało-czerwone obrazki.
Białe zakrętki i czerwone zakrętki.
Rodzic rozkłada przed dziećmi tylko białe zakrętki i czerwone zakrętki i pyta, z czym kojarzą się im te kolory. Dzieci mają za zadanie ułożyć przed sobą na dywanie własny obrazek z zakrętek, wykorzystując do tego tylko białe zakrętki i czerwone zakrętki. Opowiadają o tym, co ułożyły.
Posłuchajcie Mazurka Dąbrowskiego, https://www.youtube.com/watch?v=DevmLQmIS7k
Rodzic zapoznaje dzieci z nagraniem Mazurka Dąbrowskiego, zwracając uwagę, że to hymn naszego kraju. Proszę pokazać postawę, jaką należy przyjąć podczas słuchania i/lub śpiewania hymnu Polski.
Obrazki przedstawiające flagę Polski.
Obejrzyjcie film Polskie Symbole Narodowe dla dzieci film https://www.youtube.com/watch?v=FJ83BRqFPBA
Prezentowanie mapy Europy i sąsiadujących z Polską państw.
Mapa Europy, obrazek przedstawiający flagę Polski.
Rodzic pokazuje mapę Europy. Umieszcza na mapie, w miejscu gdzie jest Polska, naszą flagę. Podaje nazwy sąsiadów Polski.
Ćwiczenia językowe Co może być polskie?
Rodzic podaje kilka przykładów tego, co może być polskie (np. przedszkola, szkoły, drogi, język, tańce), a następnie dzieci podają swoje przykłady tego, co kojarzy im się z Polską. Po każdym podanym przykładzie powtarzają za Rodzicem zdanie: Polski (np. język) mamy, jesteśmy Polakami!
Ćwiczenia spostrzegawczości Znajdź taką samą flagę.
Po dwie flagi każdego z państw sąsiadujących z Polską.
Zadanie dzieci polega na dopasowaniu do siebie dwóch takich samych flag. Rodzic podaje nazwę państwa, z którego one pochodzą.
Ćwiczenia logopedyczne usprawniające narządy mowy – język, wargi, żuchwę.
Lusterko dla każdego dziecka.
Proszę dać dzieciom lusterka, i zademonstrować prawidłowe wykonanie ćwiczeń, powtarzając je kilkakrotnie.
Kolory flagi – Rodzic podaje kolory flagi. Gdy mówi biały – dzieci unoszą język do góry, w stronę nosa, gdy mówi czerwony – język opuszczają na dolną wargę.
Chorągiewki – tak jak chorągiewki poruszają się na wietrze, tak dzieci poruszają językiem po górnej wardze, od jednego kącika ust do drugiego.
Lech, Czech, Rus jadą na koniach – dzieci naśladują osobno stukot kopyt koni każdego z bohaterów legendy. Przyklejają szeroko ułożony język do podniebienia i odbijają go, jednocześnie ściągając wargi w dziobek i rozciągając szeroko.
Orzeł – dzieci wysuwają język do przodu, unosząc jego czubek do góry, i poruszają nim na boki, tak jak orzeł swymi skrzydłami.
Wędrówka po Polsce – przy szeroko otwartej jamie ustnej dzieci wysuwają język do przodu i poruszają nim do góry, w dół, w prawą stronę, w lewą stronę
Ćwiczenia małej motoryki – Polska w kolorach.
Kontur Polski namalowany na brystolu, plastelina w kolorach białym i czerwonym.Proszę przypomnijcie dzieciom, w jaki sposób należy wykonać małe kuleczki z plasteliny. Dzieci odrywają kawałeczki plasteliny, lepią z nich kuleczki i wypełniają nimi kontur Polski: białym kolorem od góry, a czerwonym – od dołu.
Życzę miłej zabawy
Mariola Wnuk
Comments are closed.