Matematyka

Dzień dobry,

Temat: Powtórzenie wiadomości o ułamkach dziesiętnych.

Po realizacji tego działu potrafisz:

  • Zapisywać ułamki o mianownikach 10, 100, 1000 … w postaci dziesiętnej,
  • Zamienić ułamki dziesiętne na ułamki zwykłe nieskracalne,
  • Zapisywać w postaci dziesiętnej ułamków zwykłych o mianownikach 2, 4, 8, 20, 25, itp.
  • Przedstawiać ułamki dziesiętne na osi liczbowej,
  • Porównywać ułamki dziesiętne,
  • Zamieniać jednostki (np. 8 cm = 0,08 m, 15 gr = 0,15 zł),
  • Zapisywać wyrażenia dwumianowane w postaci ułamków dziesiętnych (np. 2 kg 25 g = 2,025 kg, 6 cm 4 mm = 6,4 cm),
  • Szacować wyniki działań na liczbach dziesiętnych,
  • Wykonać działania pamięciowe na ułamkach dziesiętnych ( np. 0,7 +1,2 ; 0,67 -0,5 ; 0,2 x 5; 0,8 : 4 ) ,
  • Dodawać, odejmować, mnożyć, dzielić ułamki dziesiętne sposobem pisemnym.
  • Obliczać wartości wyrażeń w których występują jednocześnie ułamki zwykłe i dziesiętne,
  • Interpretować 100%, 50%, 25%, 10% i 1% danej wielkości

Wykonaj w ćwiczenia opatrzone tytułem : “Sprawdź czy umiesz” ze strony 85-86.

Uwaga :

Osoby o nr w dzienniku: 7, 10,11, 12, 19 mają do odebrania w sekretariacie szkoły ćwiczeniówki z matematyki – geometria – (od 4 maja od godziny 11:00).

Przejdź do treści