Logopedia

Dzisiaj zaczynamy od zagadek słuchowych: Kogo słyszysz?

https://view.genial.ly/5e9336bb124be30da536b6cc?fbclid=IwAR3QGGGML9BibMG-FLVKyXoGGjLfqHFrixDwWjI_LXIjhrMZDKDXmxrui0c

Bajka logopedyczna ,,Sen Azora”.

Dorosły czyta wiersz, a dziecko wykonuje ćwiczenia.

SEN AZORA

Obserwuje Eleonora                                                                                                                                             śpiącego Azora.                                                                                                                                                      Leży Azor w kąciku                                                                                                                                                    na wygodnym kocyku                                                                                                                                                    i chrapie,  chrapie.                                                                                                                                             Chrapiemy na wdechu i wydechu.

i przez sen sapie.                                                                                                                                           Wykonujemy krótkie wdechy i wydechy, mając otwarte usta.

Chyba kość mu się przyśniła.                                                                                                                               Ssiemy górną, a następnie dolną wargę.

Lub smakołyk inny czuje,                                                                                                                                     Długo wciągamy powietrze nosem i wypuszczamy ustami.

Bo w uśmiechu zęby szczerzy                                                                                                                              Mocno wyszczerzamy zaciśnięte zęby w szerokim uśmiechu.

i we śnie się oblizuje.                                                                                                                                      Oblizujemy wargi językiem mając szeroko otwarte usta.                                                                                                         

Głośno mlaska językiem,                                                                                                                                    Mlaskamy językiem.

Chyba pije chłodną wodę.                                                                                                                            Wykonujemy szybkie, krótkie ruchy językiem w przód, w górę i w tył.

Kropla wody mu uciekła,                                                                                                                                          język wyszedł hen, na brodę.                                                                                                                          Wysuwamy język na brodę.*

Czemu teraz warczy, szczeka?                                                                                                                      Kilkakrotnie wypowiadamy ,,wrr” i ,,hau”.

Czyżby spotkał wroga, stracha?                                                                                                                                  O, znów słodko się uśmiecha                                                                                                                        Rozciągamy wargi w uśmiechu.

i ogonem we śnie macha.                                                                                                                                 Dotykamy językiem kącików ust po obu stronach.

Teraz Azor głośno ziewa,                                                                                                                                       Głośno ziewamy.

Chyba żegna się ze snami,                                                                                                                        Naprzemiennie rozciągamy wargi w uśmiechu i ściągamy je w ,,dzióbek”.

Bo otwiera swe oczęta.                                                                                                                                              Sny zostawił, znów jest z nami.

 

Spróbuj teraz samodzielnie narysować pieska.

https://www.youtube.com/watch?v=jqBh7EtFyG8

https://www.youtube.com/watch?v=7ED1hWqUz0I

Ćwiczenie oddechowe. Wytnij z papieru kilka kości dla swojego pieska i za pomocą słomki przenieś je na swój obrazek https://pl.pinterest.com/pin/333055334940017627/

Labirynt do wydruku. Pomóż pieskowi odnaleźć drogę do budy.

http://nowowydane.pl/cen/1845-labirynt-dla-dzieci-do-wydruku-pies

Ułóż puzzle.

https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/dla-dzieci/169397-marta-m%C3%B3wi

https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/zwierzeta/196010-dwa-pi%C4%99kne-psy

https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/zwierzeta/167257-uk%C5%82adanka-psy

Ćwiczenia logopedyczne.

Głoska C

https://wordwall.net/pl/resource/1374770/g%C5%82oska-c

Głoska K

https://www.mimowa.pl/kappacyzm-i-gammacyzm

Głoska L

Pamiętaj! Czubek języka dotyka górnego wałka dziąsłowego. Język nie wchodzi między zęby.

https://wordwall.net/pl/resource/1006445/logopedia/g%C5%82oska-l

Głoska SZ

https://wordwall.net/pl/resource/1514722/logopedia/g%c5%82oska-sz-w-zdaniach

Różnicowanie SZ – S

https://learningapps.org/1751182

Różnicowanie Ż/RZ – Z

https://wordwall.net/pl/resource/1139660/logopedia/r%c3%b3%c5%bcnicowanie-g%c5%82osek-z-%c5%bc-

 

Anna Czołba

Źródło.

G. Wasilewicz, Gdzie jesteś języczku?, wyd. Harmonia, Gdańsk 2015 – wydanie II;

 

Przejdź do treści