Dzień dobry słoneczka. Zobaczcie jaki pochmurny dzień. Chyba zabawy na podwórku dzisiaj nie będzie. Więc zapraszam Wszystkich na wspólne zajęcia.
Zabawa matematyczna Liczenie schodów.
Klocki lego, lub inne
Dzieci, zgodnie z instrukcją Rodzica, układają klocki schodkowo, wskazują palcem kolejne klocki i je liczą: pierwszy stopień, drugi, trzeci, czwarty, piąty (lub w zakresie swoich możliwości). Możemy zabawę przenieść na prawdziwe schody, jeżeli są w domu.
Zabawa matematyczna Liczenie pięter.
Klocki: lego , drewniane lub inne.
Dzieci układają fundament – parter dla wieży – a następnie budują wieżę z kolorowych klocków. Licząc piętra, używają liczebników porządkowych: pierwsze, drugie, trzecie, czwarte, piąte.
Brawo . Jesteście mistrzami liczenia w zakresie 5.
Rozmowa z dziećmi na temat: Do czego są potrzebne klucze?
Różne klucze do drzwi.
Dzieci oglądają różne klucze i zastanawiają się, do czego są potrzebne, np.: do otwierania i zamykania drzwi mieszkania, domu lub garażu, do kłódki, do samochodu, do zapięcia rowerowego, walizki itp.
Ćwiczenia logopedyczne usprawniające narządy mowy .
Prezentowanie prawidłowej artykulacji głoski d.
Lusterko dla dziecka.
Rodzic objaśnia i pokazuje prawidłową artykulację głoski d. Prezentuje głoskę d przy szeroko otwartej jamie ustnej, tak aby dziecko widziało pracę języka. Dziecko powtarza za Rodzicem głoskę d, kontrolując w lusterku pracę języka. Następnie powtarza sylaby: da, do, de, du, dy.
Głoska d jest głoską przedniojęzykowo-zębową, powstaje przez uniesienie czubka języka za górne zęby, gdzie następuje zwarcie go z podniebieniem i lekkie opuszczenie w dół.
Ćwiczenia ortofoniczne na podstawie wiersza B. Szelągowskiej Moja miejscowość.
Rodzic prezentuje wiersz i pyta dziecko: Czym różnią się domy na wsi i w mieście? Powtarza wiersz, a dziecko – fragment tekstu: Da, do, du, da, do, da, w pięknym domu mieszkam ja!
Ile bloków stoi w mieście!
Jedne duże, inne małe.
Ten jest żółty, tamten szary,
a te obok – całkiem białe.
Mkną ulicą samochody;
wszędzie pełno zakamarków.
By odpocząć od hałasu,
zawsze można iść do parku.
Da, do, du, da, do, da,
w pięknym domu mieszkam ja!
Na wsi domów jest niewiele;
spokój zwykle tam panuje.
- Za dnia słychać śpiew skowronka,
- nocą sowa pohukuje.
Czasem piesek przerwie ciszę,
kiedy biega po ogrodzie.
Kogut pieje, krowa muczy,
kaczka kwacze gdzieś na wodzie.
Da, do, du, da, do, da,
w pięknym domu mieszkam ja!
Czy to miasto, czy też wioska,
wielkie bloki, małe domy,
najważniejsze, by prócz domu
mieć rodzinę i znajomych!
Da, do, du, da, do, da,
w pięknym domu mieszkam ja!
Ćwiczenie sprawności manualnej – Droga do przedszkola.
Plastelina, cerata ( gazeta, podkładka) na stół, klocki.
Dzieci lepią z plasteliny cienkie wałeczki, łączą ze sobą, tworząc wspólnie drogę na ceracie, która prowadzi do przedszkola zbudowanego z klocków. Droga ta jest ulepiona z równoległych wałeczków plasteliny.
Nauka II zwrotki piosenki Przepraszam, dziękuję https://www.youtube.com/watch?v=Uye4KqN5sD8
- Przepraszam i dziękuję,
magiczne słowa znam
i jeszcze słowo: proszę
przypominam wam.
Ref.: Dobre wychowanie
to jest ważna sprawa,
grzeczny bądź i miły,
taka moja rada.
- Pamiętać zawsze musisz,
gdy obiad smaczny jesz,
że mlaskać nie wypada,
dobrze o tym wiesz.
Ref.: Dobre wychowanie…
Życzę miłej zabawy, i dziękuję za Wasze prace. Są naprawdę piękne. Jestem z Was dumna.
Pozdrawiam cieplutko
Mariola Wnuk
Comments are closed.