Temat tygodnia: Moja miejscowość, mój region.
Temat dnia: Najpiękniejsze miejsce świata 29 kwietnia Środa).
Karta pracy, cz. 4, s. 23.
Dzieci czytają z R. (lub samodzielnie) nazwy miejscowości. Następnie rysują znak + pod napisami miasto lub wioska, jeżeli dane zdjęcie przedstawia elementy miasta lub wsi. Dzieci kolorują rysunki.
- Utrwalanie zwrotki i refrenu piosenki Najpiękniejsze miejsce świata https://www.youtube.com/watch?v=31iMeePXKM8O
Zapoznanie z herbem Rytwian
Herbem Gminy jest podkowa złota ocelami do góry, w niej krzyż kawalerski złoty, umieszczony w błękitnym polu tarczy. Pośrodku górnej krawędzi tarczy umieszczony wizerunek jastrzębia z złotymi dzwonkami u nóg, trzymającego w łapie taką samą podkowę z krzyżem jak na tarczy.
- Wykonanie pracy plastycznej – karta pracy, cz. 4, s. 24.
Oglądanie herbów różnych miast. Rysowanie herbu swojej miejscowości.
- Samodzielne działanie dzieci: rysowanie wnętrza herbu, wydzieranie z papieru w odpowiednich kolorach małych kawałeczków, naklejanie ich na konturach herbu lub kolorowanie. Dla każdego dziecka: papier kolorowy, klej, kredki.
Karta pracy, cz. 4, s. 25.
Rysowanie po liniach od obrazków dzieci do zdjęć miejscowości, w których mieszkają. Rysowanie po śladzie drogi babci i dziadka do domu.
Wykonanie albumu swojej miejscowości( chętne dzieci).
- Rozwiązywanie zagadek o wybranych punktach charakterystycznych dla danej miejscowości (ruiny zamku, Pustelnia Złotego Lasu, stawy rybne, Pałac w Rytwianach, Kościół, przedszkole). Obrazek/widokówka przedstawiająca charakterystyczne punkty dla danej miejscowości.
- R opisuje wybrane miejsce, zabytek, a dzieci odgadują co to jest, i odszukują pasujący obrazek, widokówkę (można pominąć z uwagi na brak obrazków).
- Zapoznanie ze sposobem wykonania albumu reklamującego miejscowość, w której mieszkają dzieci i zachęcającego do jej odwiedzenia.
−− Wypowiedzi dzieci na temat wyglądu albumu i jego treści. Wykonanie pracy przez dzieci.
Kartki (wcześniej ozdobione stemplami z ziemniaków owiniętymi materiałem o wyraźnej fakturze, np.: sztruks, koronka, szare płótno) dla każdego dziecka, widokówki, obrazki, klej, mazak, wstążeczka, dziurkacz, kartonowa okładka z herbem miejscowości, napis Moja miejscowość.
- Dzieci naklejają na kartkach widokówki, obrazki przedstawiające daną miejscowość.
- Następnie przyklejają pod widokówkami, obrazkami podpisy (przygotowane przez R.) informujące, o tym co przedstawiają oraz imiona dzieci, które daną stronę wykonały.
- Łączą kartki w jedną całość, za pomocą wstążeczki przewleczonej przez otwory wykonane dziurkaczem.
- Dołączają kartonową okładkę z herbem miejscowości, pokolorowanym przez chętne dziecko i tytułem albumu Moja miejscowość.
- Karta pracy, cz. 4, s. 26.
Określanie, co przedstawiają zdjęcia. Odszukanie w naklejkach zdjęć podobnych krajobrazów i naklejenie ich obok odpowiednich zdjęć. Rysowanie takiego samego rysunku po prawej stronie, jaki jest po lewej stronie. Określanie, co znajduje się w rogach rysunków.
- Zabawa utrwalająca poznane zapisy cyfrowe liczb.
Potrzebne będą: liczmany, kartoniki z liczbami, patyczki, plastelina, kartki
papieru, kredki, nożyczki.
- wykonywanie ruchów według pomysłów dzieci, których liczba odpowiada pokazanej przez R. lub liczbie wylosowanej przez dziecko,
- dopełnianie w pudełkach patyczków zgodnie ze wskazaniem określonej liczby, modelowanie cyfr z plasteliny, zgodnie z określoną liczbą elementów narysowanych na papierze lub ułożonych z liczmanów przez dzieci.
Pozdrawiam
Urszula Bielecka
Comments are closed.