Materiały do pracy w domu.
Termin: 29.04.2020.( środa),maj, tydzień 1
Temat tygodnia: Moja miejscowość, mój region
Dzień 3: Najpiękniejsze miejsce świata.
• Karta pracy, cz. 4, s. 23.
Dzieci czytają z pomocą lub samodzielnie nazwy miejscowości. Następnie rysują znak + pod napisami miasto lub wioska, jeżeli dane zdjęcie przedstawia elementy miasta lub wsi. Dzieci kolorują rysunki.
• Zabawa Domino ruchowe.
Siadamy naprzeciwko siebie. Jedna osoba pokazuje dowolny ruch, np. klaśnięcie w dłonie. Druga, powtarza ruch i dodaje własny. Powtarzamy ,,kolejkę ”dodając kolejne ruchy. W ten sposób każdy powtarza gesty, ruchy swojego poprzednika i uzupełnia je własnymi . Im więcej osób do zabawy, tym lepiej.
• Utrwalanie zwrotki i refrenu piosenki Najpiękniejsze miejsce świata
https://www.youtube.com/watch?v=31iMeePXKM8
• Zabawa Jestem Polakiem – rozwijająca zdolność improwizacji muzycznych.
Nagranie piosenki Najpiękniejsze miejsce świata, bębenek.
W rytmie nagrania piosenki dzieci maszerują w określonym kierunku. Mocne uderzenie w bębenek i przerwa w muzyce oznaczają zatrzymanie się. Wtedy zwracamy się do dzieci śpiewając: Jestem Polakiem, ponieważ…. dziecko kończy zdanie śpiewając. Następnie wspólnie je powtarzamy. Podczas powtórzenia zabawy następuje zamiana ról.
Inna wersja zabawy: Zdanie: Jestem Polakiem ponieważ…, można zastąpić innym zdaniem, np.: Mieszkam w…, Bardzo lubię swoją miejscowość, ponieważ…
Herb naszej miejscowości
• Oglądanie herbu Rytwian. Zwrócenie uwagi dzieciom, z jakich elementów składa się herb, wyjaśniamy, co one oznaczają. Dzieci wodzą palcem po rysunku herbu w prawą i w lewą stronę.
• Wykonanie pracy plastycznej – karta pracy, cz. 4, s. 24.
Oglądanie herbów różnych miast. Rysowanie herbu miejscowości dzieci albo jego wymyślenie.
Zabawy na świeżym powietrzu
• Karta pracy, cz. 4, s. 24 (ciąg dalszy).
Rysowanie po śladzie drogi Ady i taty do domu.
• Zabawa rozwijająca świadomość własnego ciała oraz przekładanie wrażeń dotykowych na ruch
– Zabawy z plecami.
Nagranie wolnej muzyki, dla każdego dziecka: karta papieru, arkusz papieru pakowego, kredki.
• Powitanie – dzieci siedzą z zamkniętymi oczami, pochylone do przodu, głaszczemy je po plecach i budzimy.
• Budzimy nasze ciało – dzieci opukują, masują części ciała pokazywane przez rodzica, głośno je nazywają.
• Polecenia – dzieci poruszają się swobodnie po pokoju. Na komendę kładą się: na plecach, na brzuchu, na boku; opierają na łokciach.
• Zabawy w parach – dziecko zaprasza do zabawy rodzica i siada z nim na podłodze. W rytm wolnej muzyki głaszcze, opukuje, masuje plecy dorosłego. Po kilku chwilach następuje zmiana.
• Zwierzęta wędrują po plecach – za pomocą dłoni, pokazuje na plecach partnera typowe ruchy różnych zwierząt; osoba ta musi zgadnąć, jakie zwierzę spaceruje po jej plecach. Po kilku chwilach następuje zmiana.
• Odtwarzajmy rysunki – dziecko rysuje na plecach partnera różne, proste formy, np.: linię prostą, koło, jakiś zygzak, trójkąt, spiralę, a partner próbuje odtworzyć te rysunki krokami na podłodze. Potem następuje zamiana ról.
• Głuchy telefon inaczej – Do tej zabawy potrzebne jest więcej osób, jeśli ma się kto z Wami pobawić to super!- Stajemy w rzędzie jedno za drugim. Na plecach ostatniej osoby rodzic rysuje palcem prosty kształt, a dziecko stara się narysować to samo na plecach swojego poprzednika, itd. Pierwsza osoba z rzędu rysuje na kartce papieru to, co poczuła na plecach następnie porównujemy rysunek z wyjściowym kształtem.
• Pożegnanie – dzieci leżą na brzuchu, rodzic głaszcze je po plecach.
• Wykonanie papierowych serwetek.
Kartki z kolorowego papieru, nożyczki.
• Pokaz sposobu składania papieru kolorowego i wycinania poszczególnych elementów.
https://www.youtube.com/watch?v=kzXcA4nbFBI
http://www.zabawydladzieci.com.pl/serwetkowe-wycinanki/
https://www.youtube.com/watch?v=Ofk93hXvMq4
• Oglądanie powstałych serwetek, zwrócenie uwagi na symetryczność wzorów powstałą, dzięki odpowiedniemu złożeniu papieru.
Pozdrawiam Was serdecznie. Czekam na wiadomości z waszymi pracami. Do zobaczenia jutro.
Bożena Lachowska
Comments are closed.