Witam kochane dzieciaczki.
Dzisiaj kolejny dzień tygodnia , i kolejne dla Was zadania.
Ćwiczenia słuchowe Co słychać wokół nas?
Proszę, aby dziecko przez chwilę było bardzo cicho i uważnie słuchało odgłosów wokół. Jeśli ich nie ma (lub są niewyraźne), Rodzic może sam je stworzyć (np. postukać w podłogę). Następnie dziecko opowiada, co słyszało.
A teraz posłuchajcie piosenkę:
https://www.youtube.com/watch?v=Uye4KqN5sD8
- Przepraszam i dziękuję,
magiczne słowa znam
i jeszcze słowo: proszę
przypominam wam.
Ref.: Dobre wychowanie
to jest ważna sprawa,
grzeczny bądź i miły,
taka moja rada.
- Pamiętać zawsze musisz,
gdy obiad smaczny jesz,
że mlaskać nie wypada,
dobrze o tym wiesz.
Ref.: Dobre wychowanie…
- A kiedy z kolegami
wesoło spędzasz czas,
to możesz do zabawy
też zaprosić nas.
Ref.: Dobre wychowanie…
Rozmowa na podstawie tekstu piosenki.
Odpowiedzcie na pytania:
– Jakie magiczne słowa są wymienione w piosence?
– Dlaczego te słowa są magiczne?
– Dlaczego nie wolno mlaskać przy obiedzie?
– W jaki sposób można zaprosić kogoś do zabawy?
– Co to jest dobre wychowanie?
Proszę nauczcie się refren piosenki Przepraszam, dziękuję i spróbujcie zaśpiewać.
Ćwiczenia warg.
Kiedy Rodzic podaje przykład właściwego zachowania się wobec drugiej osoby (np. podanie chusteczki, kiedy ktoś płacze) – dzieci szeroko rozchylają usta, pokazując zęby. Kiedy Rodzic poda przykład niewłaściwego zachowania (np. dokuczanie koledze), dzieci tworzą dziobek.
Zabawa badawcza Co jest słodkie, a co słone?
Będą nam potrzebne dwie szklanki z ciepłą wodą, dwie łyżeczki, sól, cukier.
Dzieci wsypują produkty do kolejnych szklanek i mieszają je łyżeczkami. Rodzic pyta o to, dlaczego ich zdaniem cukier i sól zniknęły. Dzieci próbują powstałych roztworów, określając ich smak.
Zabawa Kto tu mieszka?
Worek z ziemią.
Rodzic pokazuje dziecku przyniesiony worek i pyta, co się w nim znajduje. Po odpowiedzi zadaje kolejne pytanie: Jakie zwierzęta mieszkają w ziemi?
Zabawa badawcza Powietrze jest bardzo ważne.
Do zabawy potrzebne będą : dwa słoiki różnej wielkości, dwie małe świeczki (typu tealight), dwa talerzyki, zapałki/zapalniczka.
Proszę aby rodzic postawił świeczki na talerzykach i podpalił ich knoty (proszę zachować bezpieczną odległość dzieci od ognia). Następnie przykrywa je słoikami i wspólnie z dziećmi obserwuje, gdzie świeczka zgaśnie szybciej. Dzieci mogą podać swoje wnioski. Bardzo proszę aby Rodzic wytłumaczył dziecku, że tam, gdzie był mniejszy słoik, było mniej tlenu, a w większym słoiku było go więcej.
Zabawa językowa Jaki jest ogień?
Potrzebujemy : świeczkę, zapałki/zapalniczka.
Rodzic podpala knot świeczki i stawia ją w bezpiecznej odległości od dzieci. Zadaje pytanie: Jaki jest ogień? Słucha wypowiedzi dzieci.
Praca plastyczna Kwiatek.
Proszę przygotować : kartkę i kredki.
Bardzo proszę aby dzieci narysowały kwiatek dla bliskiej osoby (np.: koleżanki, kolegi, mamy, taty). Przypominamy również, jaki zwrot grzecznościowy jest stosowany podczas wręczania prezentu.
Zabawa logopedyczna Mów tak jak ja.
Rodzic wydaje różne dźwięki, z różnym natężeniem i różną intonacją (np. la-la-la, la-mi-la), a dzieci powtarzają je w ten sam sposób.
Utrwalanie refrenu piosenki Przepraszam, dziękuję .
Życzę owocnej pracy
Mariola Wnuk
Comments are closed.