Dzień dobry :)
Edukacja przyrodnicza
Temat: Zwierzęce rodziny. ( Zapisz w zeszycie)
Dziś dowiesz się, jak rozwijają się zwierzęta.
- Przeczytaj głośno tekst pt. ,, Jak rozmnażają się zwierzęta?”, podręcznik, s. 78,79.
- Jeśli chcesz dowiedzieć się, jak wykluwa się pisklę kury i w jakich warunkach może się rozwijać, obejrzyj film pt. ,, Jak z jajka powstaje kura?”, ok. 5 min na https://www.youtube.com/watch?v=LsrRsxF0teE
- Obejrzyj teraz film pt. ,, Ptaki budują gniazda”, ok. 3 min., a dowiesz się jakie gniazda budują różne ptaki i jak wyglądają ptasie jaja https://www.youtube.com/watch?v=9qTkJ6xJtuM
- Wykonaj ćwiczenie 4, s. 81 w zeszycie ćwiczeń.
- Obejrzyj krótką prezentację pt. ,, Ptaki i ssaki domowe „, ok.1 min. https://www.youtube.com/watch?v=rLpEXrJ9QpI
- Na podstawie obejrzanych filmów i informacji z podręcznika wykonaj ćwiczenie 5, s. 81 w zeszycie ćwiczeń.
- Zapamiętaj, że kiedy spotkasz młode dzikie zwierzęta, nie wolno Ci do nich podchodzić, ani ich przenosić. Zajmują się bowiem nimi dorosłe osobniki.
- Wykonaj ćwiczenia sprawdzające Twoją wiedzę przyrodniczą w zeszycie ćwiczeń, s. 82, 83.
Edukacja polonistyczna
Temat: Poznajemy baśń Hansa Christiana Andersena pt. ,, Pięć ziarenek grochu”. ( Zapisz w zeszycie)
Dziś poznasz bohaterów baśni ,, Pięć ziarenek grochu”; Przypomnisz sobie, czego potrzebują rośliny, aby mogły rosnąć i prawidłowo się rozwijać.
- Posłuchaj baśni ,, Pięć ziarenek grochu” Hansa Christiana Andersena – bajki czytane, czas ok. 8 min. https://www.youtube.com/watch?v=WkKx0kD26_Q
- Przeczytaj krótką informację o autorze baśni: H. Ch. Andersen urodził się 2 kwietnia 1805 r. w Odensee. Był popularnym duńskim pisarzem i poetą, którego głównym zainteresowaniem były baśnie. W ich świat wprowadziła go babcia ze strony ojca. Pierwszy ich zbiór nosił tytuł ,, Baśnie opowiedziane dla dzieci”. Bogatą listę baśni Andersena znajdziesz w internetowej Wikipedii. H. Ch. Andersen zmarł w Kopenhadze 4 lipca 1875r.
- Odpowiedz ustnie na pytania : – Gdzie mieszkały ziarenka grochu?, – Ile ich tam było?, – Dlaczego ziarenkom było coraz ciaśniej w zielonym strączku?, – Jakie warunki sprzyjały szybkiemu rozwojowi rośliny?, – Gdzie wylądował strączek grochu?, – Do czego chłopiec wykorzystał ziarenka?, Które ziarenko grochu trafiło do dziewczynki?- Dlaczego dziewczynka wyzdrowiała?
- Dokończ w zeszycie zdanie : Gdybym był/ była groszkiem z baśni H. Ch. Andersena, to …..Pamiętaj, że rosnący groszek pomógł chorej dziewczynce wyzdrowieć.
- Zapisz w zeszycie wniosek: Będę pomocnym ,, groszkiem” dla potrzebujących ludzi.
- Możesz zilustrować w zeszycie wybrany fragment baśni (dla chętnych).
Zajęcia rozwijające z edukacji polonistycznej
Temat: Doskonalimy umiejętności ortograficzne – stosujemy poznane zasady pisowni.
Dziś uzupełnisz list Wiosny do dzieci.
- Uzupełnij luki w tekście brakującymi literami lub dwuznakami. Możesz to zrobić w formie ustnej lub zapisać w zeszycie.
- Tekst: Witajcie, drogie dzieci! Pięknie mnie p_ywitałyście. W podzięce p_yniosłam Wam : p_ ebiśniegi i p_ylaszczki, kolorowe t_lipany i ż_łte żonkile. Pracowite p_czoły już niedługo wylecą z _li do sad_w pełnych kwitnących d_ew owocowych. Dziękuję Wam za bu_ ki lęgowe dla ptak_w i bocianie gniazda. Miło będzie podziwiać młode bociani_tka i inne pisklęta. A sprytne jask_łki będą kręcić k_łka i zniżać lot p_ed deszczem. Usiądźcie na parkowej ła_ce, posłuchajcie głos_w ptak_w. P_yjrzyjcie się roślinom budzącym się do życia. Weźcie do rąk l_pę i badajcie moje tajemnice… Pozdrawiam Was serdecznie, powodzenia, dobrej zabawy. Wiosna
Wychowanie fizyczne
Proponuję zabawy z piłką na własnym podwórku: podrzucanie i chwytanie piłki, przekładanie piłki przed i za sobą, toczenie, kozłowanie piłki lewą i prawą ręką, rzut piłką do celu .
Powodzenia i miłej zabawy:)
Edukacja przyrodnicza – 1 godz.,
Edukacja polonistyczna – 1 godz.,
Zajęcia rozwijające z edukacji polonistycznej – 1 godz.,
Wychowanie fizyczne – 1 godz.
Comments are closed.