Dzień dobry Krasnoludki :)

Kwiecień, tydzień 3       Wiosna na wsi
Dzień 4                             Domy zwierząt wiejskich

 

♥ Ćwiczenie określania położenia przedmiotówKłębek wełny.
Maskotka kota, kłębek wełny. ( lub inna maskotka i np. kulka z papieru)
Dzieci siedzą na dywanie ,  R. ustawia  krzesełko. Umieszcza na nim maskotkę kota.
Wyjaśnia dzieciom, że kot bawi się kłębkiem wełny. Zaprasza dzieci do zabawy.  Dziecko  układa kłębek wełny według polecenia R., np.:
na krześle, pod krzesłem, obok krzesła, przed krzesłem, za krzesłem, nad krzesłem (trzyma w ręce).

♥  Gdzie mieszkają zwierzęta wiejskie?zagadki  inspirowane wierszem Iwony Fabiszewskiej  Domy zwierząt.

• Słuchanie wiersza Iwony Fabiszewskiej  Domy zwierząt.
R. czyta dzieciom wiersz.

W chlewiku mieszka świnka, korytko stoi tam,
a w budzie siedzi piesek; nie lubi, gdy jest sam.
W kurniku kury gdaczą, nocą na grzędach śpią,
a konie stoją w stajniach i głośno czasem rżą.
A krowy? Pewnie wiecie, obora to ich dom.
Gdy wrócą już z pastwiska, tu muczą piosnkę swą.

 

• Rozmowa na temat wiersza.
R. pyta:

  • O jakich zwierzętach była mowa w wierszu?
  • -Jak nazywa się dom świnki (psa, konia,kury, krowy)?
  • Jakie jeszcze inne zwierzęta oprócz kury mogą mieszkać w kurniku?

♥  Karta pracy, cz.2 , nr 36.

Dzieci:

− łączą obrazki zwierząt z ich cieniami,

− rysują w ogonie każdego koguta tyle piór, ile wskazuje liczba kropek na karteczce.

♥ Wiejski zwierzyniec – zajęcia plastyczne.

 

     https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/npoia-aplus-wyp/mobile/index.html#p=63           karta 23   do wydruku

• Wprowadzenie.
R. odtwarza  nagranie odgłosów wybranych zwierząt mieszkających na wsi.  ( z Internetu)                                         Pyta dzieci, z czym im się kojarzą te dźwięki i jakie zwierzęta domowe możemy spotkać na wsi.

– Dzieci wymieniają także nazwy zwierząt, których głosów nie było słychać w nagraniu.

• Zapoznanie z tematem pracy.
Duże, płaskie, tekturowe pudełko, brązowa krepina( lub bibuła, materiał, szary papier ) i  puste pudełka po zapałkach. ( jeżeli nie ma pudełka , można ustwić  zwierzyniec np. na stoliku)
R. proponuje dzieciom wykonanie makiety przedstawiającej wiejską zagrodę. Układa na dywanie duże, płaskie, tekturowe pudełko. Wykłada je np. brązową krepiną( lub innym materiałem). Zachęca do wykonania sylwet zwierząt wiejskich, które będą przebywały w zagrodzie. Z pomocą dzieci dzieli zagrodę na trzy części (wykorzystując puste pudełka po zapałkach). W każdej z nich  znajdzie się inny gatunek zwierząt.
• Przygotowanie do pracy.
karta nr 23 – Wiejski zwierzyniec, klej, nożyczki, naklejki, pudełko.
Dzieci:
− wycinają z karty pracy wszystkie kształty zaznaczone konturami,
− składają je i sklejają według instrukcji,
− doklejają śwince uszy, a kurczęciu skrzydła i grzebień we właściwych miejscach, zgodnie z instrukcją.
• Umieszczenie sylwet zwierząt w odpowiednich miejscach zagrody.

  • można narysować i wyciąć inne zwierzęta  mieszkające na wsi i umieścić je  na makiecie.

Wykonanie elementów uzupełniających do wiejskiej zagrody: drzewek, krzewów, kępek trawy.
Zielony papier kolorowy lub zielone kartki, zielona krepina, szablony drzew, krzewów,
, nożyczki, klej, plastelina.

 

Bardzo  ucieszeszyłyby mnie zdjęcia  wykonanych przez  Was  makiet wiejskiego zwierzyńca oraz innych prac wykonywanych w tym tygodniu. Może w piątek zamieszczę galerie waszych prac . Pozdrawiam  Was serdecznie , życzę miłej pracy.  Jolanta Prostak

Przejdź do treści