Kwiecień, tydzień 3 Wiosna na wsi
Dzień 2 Zwierzęta wiejskie i ich dzieci
♥ Ćwiczenia oddechowe – liczenie elementów wyciętych z papieru, przenoszenie ich za pomocą słomki.
Wykonana poprzedniego dnia przez dzieci sylweta krowy, wycięte z papieru łaty, kartoniki
z narysowanymi na nich kropkami (od 2 do 5), dla każdego dziecka słomka do napojów, pojemnik, taca.
Dzieci układają na stole wykonane dzień wcześniej sylwety krów. R. umieszcza na stole tacę, na której znajdują się sylwety łat wycięte z białego papieru. Dzieci będą je przenosiły na sylwetę krowy. W tym celu losują z pojemnika kartonik z narysowanymi na nim kropkami
(od 2 do 5). Biorą z tacy odpowiednią liczbę sylwet łat. Za pomocą rurki do napojów przenoszą je na sylwetę krowy. Powtarzają te czynności kilka razy, za każdym razem losując inny kartonik. Na zakończenie zadania przyklejają na sylwecie krowy tyle sylwet łat, ile kropek wylosowały na ostatnim kartoniku.
♥ Zabawy konstrukcyjne – budowanie domu dla ulubionego wiejskiego zwierzęcia.
Klocki, zdjęcia dowolnych zwierząt wiejskich.
R. układa na stole zdjęcia dowolnych zwierząt wiejskich. Dzieci wskazują swoje ulubione
zwierzę. Uzasadniają wybór. Następnie budują dla tego zwierzęcia dom z klocków i nadają
mu nazwę.
• Karty pracy, cz. 2, nr 34–35.
Dzieci:
− odszukują wśród naklejek zdjęcia młodych osobników zwierząt przedstawionych na obrazku,
− naklejają je obok rodziców,
− naśladują odgłosy zwierząt – młodych i dorosłych,
− nazywają zwierzęta, które są na zdjęciach; otaczają pętlami zwierzęta, które są zwrócone
w tę samą stronę.
♥ Zabawa ruchowa Kaczki na spacerze.
Dzieci są kaczkami. Spacerująw sposób charakterystyczny dla tych zwierząt
(w przysiadzie, trzymając się rękami za kostki nóg). Na sygnał R. – klaśnięcie –
kaczki zatrzymują się i poruszają skrzydłami (dzieci wyciągają ręce, zgięte w łokciach, w bok
i w szybkim tempie poruszają nimi w górę i w dół
♥ Ćwiczenia oddechowe
– przenoszenie elementów wyciętych z papieru za pomocą słomki.
♥ Rozwiązywanie zagadek (wg. Iwony Fabiszewskiej). Wskazywanie odpowiednich obrazków zwierząt.
- Na śniadanie owies je,
czasem rżeniem wita cię. (koń)
– - Ma ryjek różowy
i małe kopytka.
Wszystko ładnie zjada
ze swego korytka. (świnia)
– - Ptak domowy,
jajka znosi
i o ziarnka, gdacząc, prosi. (kura)
– - Je trawę na łące,
czasem łaty ma.
A gdy rolnik ją wydoi,
to mu mleko da. (krowa) - Kiedy idzie polną ścieżką,
kwacze głośno: kwa, kwa, kwa. (kaczka
♥ Dzielenie nazw zwierząt (na sylaby). Rozpoznawanie zwierząt wypowiadanych sylabami. ( pomoc – klocki)
R. rytmicznie (sylabami) wymawia nazwy zwierząt. Dzieci łączą sylaby,
wypowiadają całe słowo . Następnie ponownie dzielą nazwę
rytmicznie (na sylaby), układają odpowiednią liczbę klocków, głośno je liczą i podają wynik.
Wymawiać sylaby mogą również dzieci. Wtedy R. odgaduje słowo i układa odpowiednią liczbę klocków
Pozdrawiam :) Jolanta Prostak
Comments are closed.