Kwiecień, tydzień 2 Wielkanoc
Dzień 2 Pisanki
♥ Oglądanie pisanek wykonanych różnymi technikami. Porównywanie sposobu ich wykonania.
Jajka wielkanocne zdobione różnymi technikami, np.: kraszanki, malowanki, naklejanki, drapanki, rysowanki.
R. ustawia na stole koszyk, w którym znajdują się pisanki zdobione różnymi technikami.
Dzieci wyjmują je kolejno z koszyka, oglądają, wypowiadają się na temat sposobu ich wykonania. Wybierają pisankę, która najbardziej im się podoba. Uzasadniają swoje zdanie.
♥ Odrysowywanie sylwet jajek i ich wycinanie z kolorowego papieru. Układanie dużej pisanki z mniejszych elementów.
Wycięte z papieru szablony jajek, kartki w kolorach: czerwonym, zielonym, żółtym, niebieskim, pomarańczowym, nożyczki
♥ Tajemnice pisanek – zabawy badawcze inspirowane filmem edukacyjnym W wielkanocnym koszyku.
Oglądanie filmu edukacyjnego Pisanki.
Film edukacyjny Pisanki (Nowe przygody Olka i Ady. Tablice multimedialne, filmy, słuchowiska), projektor i ekran lub komputer przenośny, dwa komplety kartoników z narysowanymi na nich sylwetami pisanek (każda pisanka ma swoją parę).
R. zaprasza dzieci do kina. Przed zajęciami umieszcza na oparciach krzesełek kartoniki z narysowanymi na nich pisankami w jednym kolorze (na jednym kartoniku może być jedna pisanka, dwie lub trzy pisanki). Takie same kartoniki rozdaje dzieciom – to bilety wstępu do
kina. Dzieci odnajdują na krzesełkach takie same kartoniki, jakie trzymają w rękach, i zajmują miejsca. R. przypomina o zasadach zachowania obowiązujących w kinie. Włącza film.
• Rozmowa na temat filmu
.• Karta pracy, cz. 2, nr 30
Dzieci: − rysują po szarych liniach rysunku pisanki,
− kolorują rysunek,
− oglądają obrazki, naśladują miny przedstawione na pisankach, nazywają emocje, wskazują pisankę: wesołą, wystraszoną, smutną, złą.
• Zabawa ruchowa Turlające się jajo.
Dzieci kładą się na dywanie. Są pisankami. Turlają się we wskazaną przez R. stronę, np. w stronę okna, w stronę drzwi. Uważają, aby nie zderzyć się z kimś lub czymś– wtedy pisanka może pęknąć. Jeśli tak się stanie R. podchodzi do dziecka, sprawdza, czy pisanka jest cała, lekko naciskając dziecko w różnych miejscach. Stwierdza, że wszystko jest w porządku, i zabawa toczy się dalej.
• Zabawa Której pisanki brakuje? – utrwalanie nazw kolorów. Sylwety jajka w kolorach: czerwonym, niebieskim, zielony, żółtym, pomarańczowym (można wykorzystać te wycięte przez dzieci). R. układa na stole (jedną obok drugiej) sylwety pięciu jajek w kolorach: czerwonym, niebieskim, zielonym, żółtym, pomarańczowym (zadanie można również rozpocząć od sylwet trzech jajek). Dzieci przeliczają sylwety jajek. Podają ich kolory. Następnie R. prosi, aby dzieci odwróciły się tyłem. Chowa sylwetę jednego jajka. Dzieci odgadują, której sylwety brakuje.
♦Jajo wielkanocne – zajęcia plastyczne.
• Słuchanie rymowanki Iwony Fabiszewskiej Wielkanocne jajka.
Pisanki to jajka malowane.
Różnymi wzorami są ozdabiane.
Mogą być w paski, mogą być w ciapki,
mogą być w kropki, mogą być w kwiatki.
Więc dziś pisankę pomalujemy,
potem do domu ją zaniesiemy.
• Rozmowa na temat rymowanki. R. zadaje pytania:
− O czym była ta rymowanka?
− Jak były pomalowane jajka?
− Jak jeszcze inaczej można ozdobić jajka?
R. Zachęca dzieci do samodzielnego wykonania sylwety pisanki.
• Samodzielne wykonanie pracy Jajo wielkanocne.
Dzieci maja na kartce kształt jajka. Malują je farbami według własnych pomysłów. Odkładają na tacę do wyschnięcia. Wycinają z papieru paski w różnych kolorach. Przyklejają je według własnych pomysłów. :)
W piątek zamieszczę zdjęcia dzieci z pracami świątecznymi :)
Miłej pracy, udanej zabawy. Pozdrawiam serdecznie. Jolanta Prostak.
Comments are closed.