Język polski. O matematyce i nie tylko…

Dzień dobry! Dziś, tak jak to się dzieje od kilku dni, spotkamy się wspólnie o godz. 12.45. Spróbujemy odczytać sensy dosłowne i przenośne w wierszu pt.” Matematyk”. Na początek obejrzymy film pt.”Matematyka matką wynalazców”:

.https://youtu.be/ABVSvfjRrhY

Następnie, po zapisaniu tematu: Jak dosłownie i metaforycznie odczytać wiersz pt. “Matematyk”? zastanowimy się, co można zobaczyć na obrazie Wasyla Kandinskiego pt. “Kompozycja VIII”. Spróbujemy powiedzieć,  jakie skojarzenia budzi w was to dzieło. Kolejną rzeczą będzie odczytanie wiersza i jego analiza. Podzielimy się na dwie grupy. Jedna będzie próbowała odnaleźć sensy dosłowne w utworze a druga sensy przenośne. Powodzenia, trzymajcie się i dbajcie o siebie 🙂

Praca domowa dla was:

Zastanów się i spróbuj wyjaśnić krótko pisemnie w zeszycie, co znaczyć mogą powiedzenia:

a) problemy mnożyć mimo woli –

b) dzielić włos na czworo –

Przejdź do treści