Oto materiały do pracy w domu.
Termin: 31.03.2020 (wtorek)
Temat tygodnia: Wiosenne powroty
Dzień 2: Zadania o ptakach
Mam nadzieję, że dzisiejsze zadania nie sprawią Wam problemów, a ćwiczenia gimnastyczne poprawią humor Wam i Waszym rodzicom. Powodzenia.
Dziś będziemy utrwalać dodawanie i odejmowanie w zakresie 10, ale zanim do tego przejdziemy, obejrzyjcie sobie historyjkę obrazkową o wildze. Opowiedzcie rodzicom, co się wydarzyło?
• Karta pracy, cz. 3, s. 63.
Opowiadanie historyjki o wildze. Rysowanie po śladzie drogi kukułki do gniazda wilgi. Odpowiadanie na pytanie o gniazdo kukułki.
Zajęcia 1. Rozwiązywanie zadań tekstowych metodą symulacji.
Dziesięć klocków (liczmanów, np.kredek, łyżeczek do herbaty) dla każdego dziecka. Dzieci dostają klocki (lub inne liczmany). Każde dziecko powinno dysponować 10 liczmanami. Dzieci słuchają zadań i starają się je rozwiązać, dokładając klocki lub je odkładając.
• Na drzewie siedziało 7 wróbli. (Dzieci układają przed sobą 7 klocków). Potem przyleciały jeszcze 3 wróble. (Dzieci dokładają jeszcze trzy klocki). Ile wróbli siedzi teraz na drzewie?. Dzieci układają działanie: 7 + 3 = 10 i odpowiadają na pytanie.
• Na drzewie było 8 gołębi. (Dzieci układają przed sobą 8 klocków). Przejeżdżający samochód wystraszył je i wszystkie odleciały. (Odsuwają 8 klocków). Ile gołębi pozostało na drzewie? . Dzieci układają działanie: 8 – 8 = 0 i odpowiadają na pytanie. W ten sposób dzieci rozwiązują podobne zadania.
• Karty pracy Nowe przygody Olka i Ady. Litery i liczby, cz. 2, s. 56–57.
Zapisywanie obliczeń do sytuacji przedstawionych na obrazkach.
Czytanie zadań. Wykonywanie do nich ilustracji i zapisywanie obliczeń.
Zajęcia 2. Ćwiczenia gimnastyczne – zestaw nr 15.
Rozwijanie świadomości własnego ciała. Do ćwiczeń w parach możecie zaprosić rodzeństwo lub rodziców. Jeśli z jakimś ćwiczeniem będziecie mieć problem, po prostu je pomińcie.
• Wirujący bączek – dzieci ślizgają się w kółko na brzuchu, a następnie na plecach.
• Chowamy się – w siadzie, przyciągają kolana do głowy, chowają głowy; rozprostowują się do pozycji leżącej.
• Gorąca podłoga – biegają z wysokim unoszeniem kolan.
• Na szczudłach – chodzą na sztywnych nogach.
• Ugniatamy podłogę – w leżeniu na plecach, wciskają wszystkie części ciała w podłogę. Zdobywanie pewności siebie i poczucia bezpieczeństwa w otoczeniu.
• Przez tunel – jeśli jest was więcej ustawcie się jedno za drugim w rozkroku, tworząc tunel między nogami. Ostatnie dziecko przemieszcza się na czworakach pomiędzy nogami dzieci, do przodu, i staje jako pierwsze, następnie robi to drugie dziecko itd.
• Ustawienie jak wyżej; ostatnie dziecko przemieszcza się ślizgiem na plecach pomiędzy nogami dzieci, do przodu, i staje jako pierwsze. Itd.
• Pogoń na kolanach – dobieramy się parami, jedna osoba ucieka na kolanach, a druga je goni. Przy powtórzeniu zabawy następuje zmiana ról.
Rozwijanie umiejętności dzielenia przestrzeni z innymi przez ćwiczenia w parach: z biernym partnerem, przeciwko partnerowi, razem z partnerem, ćwiczenia w grupie.
• Przesuwamy partnera – jedno osoba z pary leży przodem, druga – poprzez chwycenie jej za nadgarstki – stara się przesunąć; potem zamieniają się miejscami.
• W leżeniu tyłem; jedna osoba z pary chwyta partnera za kostki nóg i stara się ja przesunąć; potem zamieniają się miejscami.
• Prowadzimy niewidomego – jedno osoba zamyka oczy, druga staje zwrócone twarzą do niej i podaje jej ręce; prowadzi dziecko z zamkniętymi oczami w różnych kierunkach, a ono się temu poddaje. Potem zamieniają się rolami.
• Przekładamy naleśnik – jedno osoba w leżeniu na brzuchu, przylega do podłoża; partner próbuje przewrócić ją na drugą stronę; potem zamieniają się miejscami.
• Wstajemy razem – dzieci siedzą tyłem do siebie, złączone plecami; próbują razem wstać, nie odrywając się od siebie.
III • Karta pracy, cz. 3, s. 64.
Kolorowanie rysunku czajki według wzoru.
Czytanie z R. (lub samodzielnie) nazw części ciała czajki. Rysowanie jajek w każdym polu tak, żeby wszędzie było ich po dziesięć.
Życzę Wam miłego dnia. Do zobaczenia jutro.
Bożena Lachowska
Comments are closed.