Ćwiczenia usprawniające narządy artykulacyjne – Gimnastyka.
Rodzic czyta wierszyk, a dziecko wykonuje ćwiczenia opisane w wierszu.
GIMNASTYKA
Wstawać leniuszki!
Gwiżdżemy.
Podnieście głowy znad poduszki!
I rozruszajcie swe kosteczki!
Najpierw skaczemy jak piłeczki,
Naprzemiennie dotykamy czubkiem języka
dziąseł górnych i dolnych.
kroki do przodu, do tyłu kroki
Wysuwamy język jak najdalej z jamy ustnej
i z powrotem wsuwamy. *
i znów powtórzmy zwinne podskoki.
Naprzemiennie dotykamy czubkiem języka
górnej i dolnej wargi, mając szeroko otwarte usta.
Zróbmy skłon w lewo oraz skłon w prawo,
Dotykamy czubkiem języka ostatnich dolnych zębów z prawej i z lewej strony.
biegniemy wkoło rześko i żwawo,
Oblizujemy zęby, mając szeroko otwarte usta.
Skaczemy lekko jak po kamyczkach,
Dotykamy czubkiem języka
różnych miejsc na podniebieniu.
Szybko chowamy się w policzkach.
Wypychamy językiem policzki.
Ręce czują się pokrzywdzone:
,,My także chcemy być spocone”
Więc naśladują lot sokoła,
Naśladujemy rękoma lot ptaka.
a teraz robią duże koła.
Krążymy rękoma.
Kołyszą się jak drzewa, jak trawa
Kołyszemy rękoma nad głową,
potem przy kolanach lub stopach.
i biją z przodu i z tyłu brawa.
Klaszczemy przed sobą i za sobą.
A na sam koniec zróbmy śmieszną minę
Wykonujemy dowolną zabawną minkę.
i udajmy się na zasłużony odpoczynek.
Mam nadzieję, że troszeczkę się rozruszaliście. Wkrótce kolejne ćwiczenia.
Na koniec piosenka z przymrużeniem oka.
https://www.youtube.com/watch?v=LUhapiC-Reo
W razie jakichkolwiek pytań zapraszam do kontaktu mailowego: anna.czolba@op.pl
Pozdrawiam Was cieplutko.
Anna Czołba
* ćwiczenia nie wykonują dzieci z wymową międzyzębową
Literatura:
Wasilewicz G.: Gdzie jesteś języczku?, Wyd.Harmonia, Gdańsk 2015-Wydanie II
Comments are closed.