Marzec, tydzień 4 Wiosenne przebudzenia
Dzień 3 Kwitną drzewa i krzewy
♥ Wiosną w parku – rozmowa na podstawie obrazka, połączona z ćwiczeniem matematycznym.
• Powitanie rymowanką.
Dzieci siedzą R. mówi na ucho dziecku siedzącemu rymowankę: Kolorowa wiosna przyszła wreszcie do nas!
Dzieci przekazują treść rymowanki, szepcząc R. na ucho
. Ćwiczenie relaksacyjne – Na ławeczce w parku.
Odtwarzacz CD, nagranie odgłosu szumu drzew.
R. pyta dzieci: Po czym można poznać, że nadeszła wiosna? Następnie zaprasza je na chwilę relaksu. Włącza nagranie odgłosu szumu drzew. Odwołuje się do doświadczeń dzieci. Pyta je, czy wiosnę można zobaczyć także w parku i co najczęściej robi się w parku. Chętne dzieci wypowiadają się.
• Karta pracy, cz. 2, nr 22 i 23.
Dzieci:
− oglądają obrazek,
− mówią, po czym poznajemy, że nadchodzi wiosna.
• Zabawa ruchowa w formie opowieści ruchowej – Na spacerze w parku.
Odtwarzacz CD, nagranie melodii do marszu.
R. opowiada o spacerze po parku i o tym, co można zobaczyć w nim wczesną wiosną, np.:
topniejący śnieg, rosnące przebiśniegi i krokusy, pojawiające się na gałęziach drzew bazie
i pąki, rozwijające się liście, pękający lód na stawie, lecącego bociana, słonko za chmurką, ptaki siedzące na gałęziach, śpiewającego w górze skowronka. Dzieci chodzą po sali (parku) i wykonują swobodne improwizacje ruchowe do opowiadania. R. co pewien czas przerywa opowiadanie i wykonuje pauzę w muzyce – dzieci siadają na ławce w parku i odpoczywają.
• Karty pracy, cz. 2, nr 22 i 23.
Dzieci:
− na każdej kolejnej gałązce rysują o jeden pąk więcej niż na poprzedniej,
− na każdej kolejnej gałązce rysują o jeden pąk mniej niż na poprzedniej.
♥ Ćwiczenie techniczne – Krzaczki forsycji.
Plastelina, nakrętki na butelki, paski żółtej krepiny, pojemnik, rozcieńczony klej, mokre
chusteczki, dla każdego dziecka nożyczki, mała gałązka i pędzel.
Dzieci najpierw ugniatają plastelinę i wciskają ją do plastikowych nakrętek np. na butelki.
Następnie składają, z pomocą R., kilka razy pasek żółtej krepiny i tną go do pojemnika
na bardzo wąskie i małe paseczki. Malują gałązki rzadkim klejem, a następnie oblepią je
kawałkami krepiny. Wtykają gałązki w nakrętki z plasteliną. Gotowymi gałązkami forsycji
dekorują kącik wiosenny w sali i szatnię dla rodziców.
♥ Słoneczko zagląda nam dzisiaj w okna. Wiosna rozpoczęła swoje panowanie. Pamiętacie jak rozmawialiśmy o pogodzie marcowej? Poznaliśmy wtedy przysłowie dotyczące tego miesiąca. Pamiętacie jakie? W marcu jak w garncu – tak powiemy o zmiennej pogodzie marcowej. Marzec przynosi zwykle bardzo kapryśna pogodę: czasem jeszcze prószy śnieg, niespodziewanie robi się ciepło i słonecznie, to znów pada deszcz. O tej zmiennej aurze mówi się, że pogoda gotuje się jak w garncu.
Mam dla Was kilka zagadek związanych z marcowa pogodą:
• Jaka to pierzynka biała, nie z pierza, ale z wody powstała?
Płynie po niebie, znasz ją i wiesz, że gdy jest ciemna,
Będzie z niej padał deszcz.
Chmura
• Gdy spadnie po raz pierwszy, świat robi się bielszy.
Wyciągamy narty, sanki, dzieci lepić chcą bałwanki.
Śnieg
• Szumi, gwiżdże, czasem gna. Skąd i dokąd? Kto go zna?
Dmucha, szarpie, czasem rwie. Po co? Za co? Kto go wie?
Wiatr
• Kropelki wody na głowy padają.
Wszyscy przed nimi pod dach uciekają.
Deszcz
• Widzisz je we dnie, nie widzisz w nocy.
Zimą grzeje słabo, latem z całej mocy.
Słońce
• Jasny zygzak na ciemnym niebie,
Może podczas burzy przestraszyć i ciebie!
Piorun, błyskawica
Może spróbujecie narysować lub namalować marcową pogodę, a może wspólnie z mamą ugotujecie w garnku pyszną zupę ,, marcową” ?
Pozdrawiam Was wiosennie :)
wychowawca Jolanta Prostak
Comments are closed.