Temat tygodnia: Chciałbym być sportowcem          wtorek 30 marca 2021r

Temat dnia: Sportowcem chciałbym zostać.

  • Zabawa taneczna  „Wygibasy – taniec zygzak”- zabawy taneczne przy muzyce. Dziecko swobodnie tańczy przy muzyce.

https://www.youtube.com/watch?v=xm93WFJ7bNs

  • Karta pracy, cz. 3, nr 64. − W co grają chłopcy? Pokolorujcie rysunki chłopców i piłki. − Nazwijcie sportowców przedstawionych na zdjęciach. Rysujcie po śladach – od zdjęć sportowców do zdjęć piłek. Nazwijcie poszczególne piłki.
  • Karta pracy, cz. 3, nr 65. − Policzcie przedmioty w każdej ramce. Zaznaczcie ich liczbę w pustych okienkach. Dokończcie ozdabiać ramki.

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/os-bbplus-kp-3/mobile/index.html#p=66

  • Zabawa rozwijająca spostrzegawczość – Kto szuka, ten znajdzie. Dzieci rozglądają się po pokoju. Ich zadaniem jest wyszukiwanie i nazywanie przedmiotów, których cechy podaje R., np. występują podwójnie, są niebieskie, można je kupić w sklepie papierniczym.

Osłuchanie z piosenką „Chcę być sportowcem”

  1. Biegam bardzo szybko
    w piłkę dobrze gram
    Kim zostanę już za chwilę
    zaraz powiem wam.

 

Ref: Sportowcem chciałbym zostać
Sportowcem chciałbym być
Trenować co dzień rano
I sprawnym zawsze być.

2. Chodzę też na judo
Wiele chwytów znam
Kim zostanę, już za chwilę
Zaraz powiem wam.

Ref: Sportowcem chciałbym zostać…

3. Jeżdżę na rowerze

i trenuję sam,

kim zostanę, już za chwilę

zaraz powiem wam.

Ref.: Sportowcem chciałbym zostać….

4. Pierwsze już medale

na swej półce mam,

kim zostanę, już za chwilę,

zaraz powiem wam.

Ref.: Sportowcem chciałbym zostać…

Rozmowa na temat piosenki.

  • Co ćwiczy chłopiec?
  • Kim chciałby zostać?

Zabawa przy piosence. Podczas zwrotek (1-3) dziecko naśladuje ruchy, o których jest mowa w tekście (bieganie, granie w piłkę, chwyty judo, jazdę na rowerze). Podczas ostatniej zwrotki stają na baczność, jak sportowcy udekorowani medalami.

Zabawy ruchowe z wykorzystaniem gazet.

  • Omiń kałuże – Dziecko rozkłada na podłodze gazety – kałuże. Biega dookoła nich, starając się na nie nie wejść. Na sygnał Rodzica (klaśnięcie) zatrzymuje się przy jednej z nich.
  • Po kamieniach przez rzekę – Dziecka ustawia się po jednej stronie pokoju. Przed nim, na podłodze, są rozłożone gazety –kamienie. Zadaniem dziecka jest przejście na drugą stronę  rzeki, stąpając po gazetach – kamieniach.
  • Ukłoń się po japońsku – Dziecko siedzi w siadzie klęcznym, trzyma rozłożoną gazetę w dłoniach nad głową, ramiona ma wyprostowane. Wykonuje ukłon japoński, pozostawia gazety na podłodze i wraca do pozycji wyjściowej. Przy kolejnym ukłonie podnosi gazetę z podłogi i przenosi oburącz nad głowę.
  • Obserwator – Dziecko siedzi w siadzie skrzyżnym. Robi w gazecie dwa otwory tak, by można było przez nie patrzeć. Przykłada gazetę do twarzy i obserwuje otoczenie. Rozgląda się na lewo, na prawo, w górę, w dół, wykonując skłony tułowia w przód i w tył, skręty w prawo i w lewo.

Pozdrawiam Małgorzata Jastrząb

Przejdź do treści