Temat tygodnia: Chciałbym być sportowcem wtorek 30 marca 2021r
Temat dnia: Sportowcem chciałbym zostać.
- Zabawa taneczna „Wygibasy – taniec zygzak”- zabawy taneczne przy muzyce. Dziecko swobodnie tańczy przy muzyce.
https://www.youtube.com/watch?v=xm93WFJ7bNs
- Karta pracy, cz. 3, nr 64. − W co grają chłopcy? Pokolorujcie rysunki chłopców i piłki. − Nazwijcie sportowców przedstawionych na zdjęciach. Rysujcie po śladach – od zdjęć sportowców do zdjęć piłek. Nazwijcie poszczególne piłki.
- Karta pracy, cz. 3, nr 65. − Policzcie przedmioty w każdej ramce. Zaznaczcie ich liczbę w pustych okienkach. Dokończcie ozdabiać ramki.
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/os-bbplus-kp-3/mobile/index.html#p=66
- Zabawa rozwijająca spostrzegawczość – Kto szuka, ten znajdzie. Dzieci rozglądają się po pokoju. Ich zadaniem jest wyszukiwanie i nazywanie przedmiotów, których cechy podaje R., np. występują podwójnie, są niebieskie, można je kupić w sklepie papierniczym.
Osłuchanie z piosenką „Chcę być sportowcem”
- Biegam bardzo szybko
w piłkę dobrze gram
Kim zostanę już za chwilę
zaraz powiem wam.
Ref: Sportowcem chciałbym zostać
Sportowcem chciałbym być
Trenować co dzień rano
I sprawnym zawsze być.
2. Chodzę też na judo
Wiele chwytów znam
Kim zostanę, już za chwilę
Zaraz powiem wam.
Ref: Sportowcem chciałbym zostać…
3. Jeżdżę na rowerze
i trenuję sam,
kim zostanę, już za chwilę
zaraz powiem wam.
Ref.: Sportowcem chciałbym zostać….
4. Pierwsze już medale
na swej półce mam,
kim zostanę, już za chwilę,
zaraz powiem wam.
Ref.: Sportowcem chciałbym zostać…
Rozmowa na temat piosenki.
- Co ćwiczy chłopiec?
- Kim chciałby zostać?
Zabawa przy piosence. Podczas zwrotek (1-3) dziecko naśladuje ruchy, o których jest mowa w tekście (bieganie, granie w piłkę, chwyty judo, jazdę na rowerze). Podczas ostatniej zwrotki stają na baczność, jak sportowcy udekorowani medalami.
Zabawy ruchowe z wykorzystaniem gazet.
- Omiń kałuże – Dziecko rozkłada na podłodze gazety – kałuże. Biega dookoła nich, starając się na nie nie wejść. Na sygnał Rodzica (klaśnięcie) zatrzymuje się przy jednej z nich.
- Po kamieniach przez rzekę – Dziecka ustawia się po jednej stronie pokoju. Przed nim, na podłodze, są rozłożone gazety –kamienie. Zadaniem dziecka jest przejście na drugą stronę rzeki, stąpając po gazetach – kamieniach.
- Ukłoń się po japońsku – Dziecko siedzi w siadzie klęcznym, trzyma rozłożoną gazetę w dłoniach nad głową, ramiona ma wyprostowane. Wykonuje ukłon japoński, pozostawia gazety na podłodze i wraca do pozycji wyjściowej. Przy kolejnym ukłonie podnosi gazetę z podłogi i przenosi oburącz nad głowę.
- Obserwator – Dziecko siedzi w siadzie skrzyżnym. Robi w gazecie dwa otwory tak, by można było przez nie patrzeć. Przykłada gazetę do twarzy i obserwuje otoczenie. Rozgląda się na lewo, na prawo, w górę, w dół, wykonując skłony tułowia w przód i w tył, skręty w prawo i w lewo.
Pozdrawiam Małgorzata Jastrząb
Comments are closed.