5-6 latki “Biedroneczki”

Temat tygodnia: Wakacyjne podróże.

Temat dnia: Słoneczny uśmiech.  10 czerwca (środa).

 

  • Zabawa rozwijająca umiejętność orientowania się na kartce papieru.

Dla każdego dziecka: kartka, mazak.

Dziecko siada naprzeciwko rodzica, ma kartkę i mazak do rysowania. Dziecko zaczyna rysować drogę na swojej kartce i dokładnie opowiada rodzicowi o tym, co robi, np.: Rysuję drogę od lewego dolnego rogu kartki, prosto do góry, teraz w prawo, w bok kartki, teraz prosto, do dołu, a teraz w lewo i z powrotem do góry, aż do górnego prawego rogu. Rodzic rysuje na swojej kartce dokładnie to, co słyszy od dziecka. Na zakończenie zabawy dziecko i rodzic porównują rysunki; zwracają uwagę na to, jak dokładne były wskazówki.

  • Zabawa rytmiczna – Echo rytmiczne.

Drewniane lub plastikowe pałeczki dla każdego dziecka.

Dziecko wystukuje (o podłogę, blat stołu, wybrane przedmioty) proste rytmy zaproponowane przez rodzica, cicho i głośno z wykorzystaniem drewnianych lub plastikowych pałeczek.

 

  • Wypowiedzi dzieci na temat ich wakacyjnych planów.
  • R.pyta:

− Gdzie wybieracie się na wakacje? Gdzie chciałybyście wyjechać?

  • Słuchanie wiersza Marioli Golc Słoneczny uśmiech.

Nadchodzą wakacje,

słoneczna pora.

Słoneczny uśmiech

śle więc przedszkolak.

I tym uśmiechem

ze słonkiem razem

ogrzeje wszystkie

nadmorskie plaże.

Promienny uśmiech

prześle też górom,

by się nie kryły

za wielką chmurą.

Ma jeszcze uśmiech

dla wszystkich dzieci.

Niech im w wakacje

słoneczko świeci.

 Rozmowa na temat wiersza.

− Kto przesyłał uśmiechy?

− Komu przedszkolak przesyłał uśmiechy?

− Dlaczego przesyłał je dzieciom?

 

  • Karty pracy, cz. 4, s. 68–69.

Oglądanie zdjęć miejsc, w których Ada i Olek byli rok temu z rodzicami na wakacjach, opowiadanie o niektórych z nich. Rysowanie po śladzie drogi rodziny Ady nad morze. R.opowiada o tych miejscach, zadaje dodatkowe pytania; dzieci opowiadają o innych, ciekawych miejscach w Polsce.

  • Karta pracy, cz. 4, s. 70.

Rysowanie w ramce na górze karty, gdzie dziecko pojedzie na wakacje, a na dole – gdzie chciałoby pojechać na wakacje. Rysowanie po śladzie, bez odrywania kredki od kartki.

 

  • Zabawa orientacyjno-porządkowa Zatrzymaj się zgodnie z poleceniem.

Tamburyn.

Dzieci poruszają się swobodnie po sali przy akompaniamencie tamburynu. Podczas przerwy w grze zatrzymują się zgodnie z poleceniem podanym przez R., np.: Zatrzymajcie się przodem do okna (bokiem do biurka, tyłem do drzwi, na krzesełku, za krzesełkiem, z lewej strony krzesełka, z prawej strony krzesełka). R. sprawdza  poprawność wykonania poleceń.

 

  • Karta pracy, cz. 4, s. 71.

Oglądanie rysunków schematycznych. Mówienie, na co powinno się zwracać uwagę na wakacjach. Rysowanie po śladzie, bez odrywania kredki od kartki.

 

5- latki

  • Karta pracy Nowe przygody Olka i Ady. Przygotowanie do czytania, pisania, liczenia, s. 79.

Otaczanie pętlami muszli tego samego rodzaju. Porównywanie ich liczby.

 

6- latki.

  • Karta pracy Nowe przygody Olka i Ady. Litery i liczby, cz. 2, s. 78–79.

Czytanie wyrazów. Pisanie po ich śladach. Czytanie tekstu. Odpowiadanie na pytania. Wskazywanie odpowiednich zdjęć.

  • Układanie puzzli – Łąka latem.

Dla każdego dziecka: wyprawka, karta z puzzlami przedstawiającymi łąkę latem.

 Pozdrawiam   i życzę miłego długiego weekendu! (kolejne zajęcia w poniedziałek)

 Urszula Bielecka

Przejdź do treści