Temat tygodnia: Wakacyjne podróże.
Temat dnia: Słoneczny uśmiech. 10 czerwca (środa).
- Zabawa rozwijająca umiejętność orientowania się na kartce papieru.
Dla każdego dziecka: kartka, mazak.
Dziecko siada naprzeciwko rodzica, ma kartkę i mazak do rysowania. Dziecko zaczyna rysować drogę na swojej kartce i dokładnie opowiada rodzicowi o tym, co robi, np.: Rysuję drogę od lewego dolnego rogu kartki, prosto do góry, teraz w prawo, w bok kartki, teraz prosto, do dołu, a teraz w lewo i z powrotem do góry, aż do górnego prawego rogu. Rodzic rysuje na swojej kartce dokładnie to, co słyszy od dziecka. Na zakończenie zabawy dziecko i rodzic porównują rysunki; zwracają uwagę na to, jak dokładne były wskazówki.
- Zabawa rytmiczna – Echo rytmiczne.
Drewniane lub plastikowe pałeczki dla każdego dziecka.
Dziecko wystukuje (o podłogę, blat stołu, wybrane przedmioty) proste rytmy zaproponowane przez rodzica, cicho i głośno z wykorzystaniem drewnianych lub plastikowych pałeczek.
- Wypowiedzi dzieci na temat ich wakacyjnych planów.
- R.pyta:
−− Gdzie wybieracie się na wakacje? Gdzie chciałybyście wyjechać?
- Słuchanie wiersza Marioli Golc Słoneczny uśmiech.
Nadchodzą wakacje,
słoneczna pora.
Słoneczny uśmiech
śle więc przedszkolak.
I tym uśmiechem
ze słonkiem razem
ogrzeje wszystkie
nadmorskie plaże.
Promienny uśmiech
prześle też górom,
by się nie kryły
za wielką chmurą.
Ma jeszcze uśmiech
dla wszystkich dzieci.
Niech im w wakacje
słoneczko świeci.
Rozmowa na temat wiersza.
−− Kto przesyłał uśmiechy?
−− Komu przedszkolak przesyłał uśmiechy?
−− Dlaczego przesyłał je dzieciom?
- Karty pracy, cz. 4, s. 68–69.
Oglądanie zdjęć miejsc, w których Ada i Olek byli rok temu z rodzicami na wakacjach, opowiadanie o niektórych z nich. Rysowanie po śladzie drogi rodziny Ady nad morze. R.opowiada o tych miejscach, zadaje dodatkowe pytania; dzieci opowiadają o innych, ciekawych miejscach w Polsce.
- Karta pracy, cz. 4, s. 70.
Rysowanie w ramce na górze karty, gdzie dziecko pojedzie na wakacje, a na dole – gdzie chciałoby pojechać na wakacje. Rysowanie po śladzie, bez odrywania kredki od kartki.
- Zabawa orientacyjno-porządkowa Zatrzymaj się zgodnie z poleceniem.
Tamburyn.
Dzieci poruszają się swobodnie po sali przy akompaniamencie tamburynu. Podczas przerwy w grze zatrzymują się zgodnie z poleceniem podanym przez R., np.: Zatrzymajcie się przodem do okna (bokiem do biurka, tyłem do drzwi, na krzesełku, za krzesełkiem, z lewej strony krzesełka, z prawej strony krzesełka). R. sprawdza poprawność wykonania poleceń.
- Karta pracy, cz. 4, s. 71.
Oglądanie rysunków schematycznych. Mówienie, na co powinno się zwracać uwagę na wakacjach. Rysowanie po śladzie, bez odrywania kredki od kartki.
5- latki
- Karta pracy Nowe przygody Olka i Ady. Przygotowanie do czytania, pisania, liczenia, s. 79.
Otaczanie pętlami muszli tego samego rodzaju. Porównywanie ich liczby.
6- latki.
- Karta pracy Nowe przygody Olka i Ady. Litery i liczby, cz. 2, s. 78–79.
Czytanie wyrazów. Pisanie po ich śladach. Czytanie tekstu. Odpowiadanie na pytania. Wskazywanie odpowiednich zdjęć.
- Układanie puzzli – Łąka latem.
Dla każdego dziecka: wyprawka, karta z puzzlami przedstawiającymi łąkę latem.
Pozdrawiam i życzę miłego długiego weekendu! (kolejne zajęcia w poniedziałek)
Urszula Bielecka
Comments are closed.