5-6 latki “Biedroneczki”

Temat tygodnia: Wakacyjne podróże.

Temat dnia: Góralskie liczenie.  5 czerwca (piątek).

 

  • Nauka pierwszej zwrotki i refrenu piosenki Lato na wakacjach.

 

5  latki

  • Dzieci słuchają tekstu czytanego przez rodzica. Książka (s. 92–93) dla każdego dziecka.
  • Karta pracy Nowe przygody Olka i Ady. Przygotowanie do czytania,  pisania, liczenia, s. 76. Kolorowanie pól według kodu. Określanie, o czym śniła Ada.

6- latki

  • Ćwiczenia indywidualne w czytaniu. Czytanie tekstu o wyjściu mamy, Olka i Ady do kina na film o małpce. Książka (s. 92–93) dla każdego dziecka.

 

 Zabawa matematyczna – Góralskie liczenie.

  • Ćwiczenia w dodawaniu i odejmowaniu.

Liczmany, kartoniki z liczbami i znakami: +, , = (6-latek).

Zadanie 1.

Na hali, na hali                        

10 owiec juhas pasie.                   

Dwie w góry mu uciekły.

Ile teraz masz owiec, juhasie?

 

Dzieci układają 10 liczmanów. Odsuwają 2.

Udzielają odpowiedzi na pytanie:

Teraz jest 8 owiec.

Układają 10 liczmanów. Odsuwają 2. Układają

działanie:

10 – 2 = 8

Odpowiadają na pytanie:

Teraz jest 8 owiec. Tak samo postępują przy innych zadaniach.

 

Zadanie 2.

Do zagrody 9 owiec             

 wpędził juhas młody.          

Ale cztery starsze owce

uciekły z zagrody.

 Policz teraz szybko mi –

  ile owiec w zagrodzie śpi?

  

Zadanie 3.

Na hali, na hali                                            

raz się tak zdarzyło,                                            

że do 7 starszych owiec                                        

3 młode przybyły.

Powiedz teraz mi –

ile wszystkich owiec

w zagrodzie śpi?

  

Zadanie 4.

Na łące pod górą                                

juhas owce pasie;                                

cztery czarne owce                                  

i pięć białych hasa

Ile wszystkich owiec

jest w stadzie juhasa?

 

 Dodatkowe zadania dla chętnych:

http://bystredziecko.pl/karty-pracy/matematyka/dodawanie/matematyka-dodawanie-10-el-01-kolor.pdf

https://ztorbynauczycielki.pl/wp-content/uploads/2018/09/karta-pracy-1.pdf

http://scholaris.pl/resources/run/id/72398

 

  • Wskazywanie pasm górskich na mapie; odczytywanie ich nazw z R. lub samodzielnie; zwrócenie uwagi na kolorystykę pasm górskich na mapie.

Mapa fizyczna Polski.

  • Malowanie gór farbami na pogniecionej kartce.

Dla każdego dziecka: farby plakatowe, kartka, pędzelek, kartka z bloku technicznego. Dzieci formują z pogniecionego papieru pasmo górskie, przyklejają je na kartce z bloku technicznego; malują farbami plakatowymi na różne odcienie brązu; malują drzewa iglaste u podnóża gór.

Pozdrawiam  

 Urszula Bielecka

 

Przejdź do treści